Nagellak #3

Semilac perfect black is ook heel fijn. Zwart kan soms een bitch zijn met uitharden vanwege de donkere kleur en de vele kleurpigmenten om die kleur te bereiken maar perfect black is blijkbaar zo samengesteld dat ie altijd fatsoenlijk uithard (mits de lamp en tijd natuurlijk voldoende is). En dat werkt dus echt. Heb er nog nooit problemen mee gehad terwijl ik dat met een zwarte kleur van o.a. neonail en pink gellac wel altijd had.

En mocht je op zoek zijn naar een beetje exyra stevigheid dan is de zwarte polybase van Didier Lab ook heel fijn. Alleen wel opletten dat je die niet te dik lakt want dan wil hij soms wel eens niet goed uitharden

6 likes

Geïnspireerd door @Luzarl!

41 likes

Prachtig! Ik moet echt zo’n metallic Chrome gel potje zien te scoren.

Hahaha wat leuk, het is echt exact hetzelfde

9 likes

Haha ja goed hè! Alleen op de pink en duim wilde ik een wat dunnere french

Ik doe mn basecoat altijd over de hele nagel, maar dat hoort dus niet?

Ik snap niet zo heel veel van het plaatje

Hahah ik deed er ook even over, maar de teksten hebben een corresponderende kleur met een lijntje bij de nagelriem. Imo lijkt het alsof alles behalve de base tegen de huid aan zit, maar dat zal wel niet haha.

3 likes

Ahh, ik zie nu die lijntjes langs de nagelriem pas

1 like

Ik ben op zoek naar een gewone nagellak met een soort ‘sneeuw’ effect. Heb echt een hele mooie gezien van the gel bottle (white russian). Maar ik gebruik geen gellak.

Kent iemand een vergelijkbare?

2 likes

Ik heb even gegoogled op ‘nail polish with white flakes’. Dan popt China Glaze Don’t be a Snowflake op. Maar dat zijn volgens mij meer glitters als flakes?

Edit: en Olive and June It’s Never Enough. Ziet er mooi uit, maar geen idee of je er hier in NL aan kunt komen.

1 like

Bedankt voor het meezoeken! Deze is inderdaad met glitter Maar vind het voor de feestmaand wel een leuke andere optie dus houd hem wel in gedachten!

1 like

De frosted nagellak van GOSH misschien?

1 like

16 likes

Als je bang bent voor uitschieten tijdens lakken is het ook wellicht een idee om een laagje rubber rondom de nagels aan te brengen, dit gebruikte ik vroeger wel eens voor nailart. Ik neem tenminste aan dat het helpt voorkomen, doordat er geen contact is met de huid.

Ik wilde je nog even bedanken voor deze tip over de Neonail BIAB!
Bij mij lijkt dit ook heel goed te werken na steeds toch problemen te hebben met gewone gellak.
Het zit nu twee weken later echt nog supernetjes, geen chips, geen beschadigingen, echt helemaal niks! Alleen een beetje uitgroei natuurlijk.

2 likes

Ik dacht juist (met mijn Micky Mouse-kennis) dat de base het meest nagel moest bedekken, dan de topcoat en dan de kleur (uiteraard wel in volgorde base/kleur/top). Want de base zorgt er toch juist voor dat het hecht, dus als je de kleur meer over de nagel verspreidt dan de base zou je toch losse randjes kunnen krijgen? Help me out!

1 like

Ik dacht het ook :sweat_smile::see_no_evil:

2 likes

Dank voor de uitleg! Maar als de kleur niet loslaat, zou je dan in theorie niet de hele base weg kunnen laten?

Weet Mickey niets van nagellak af? Of is dit een normale uitdrukking

6 likes

Ah wat super!!! :smile:

1 like