Nagellak #3

Er zitten gouden/rosé gouden glitters doorheen. Lastig om op de foto te krijgen.

(Doonails, Pearl Perfect)

14 likes

Het is een uitdrukking, net zo iets als iets in Jip en Janneke-taal uitleggen haha.

1 like

de topcoat is niet 100% hard, terwijl ik het wel lang genoeg onder de lamp heb gehouden. klopt dat?

Edit: ben gewoon doorgegaan en als laatste stap moest ik er met een doekje met cleanser overheen. Nu voelt het gewoon zoals je het verwacht dus ik denk dat dit goed is gegaan. :hot_face:

3 likes

Was het niet gewoon de plaklaag? Dat het een wipe topcoat is ipv no wipe? Of kon je het nog echt indrukken?

1 like

Nog nooit van gehoord haha

3 likes

Haha volgens mij is dit ook geen echte (bekende) uitdrukking

3 likes

Ik ken het alleen als Mickey Mouse competitie als je het over een bepaald niveau voetbal hebt. Als je de Eredivisie vergelijkt met de Premier League. Qua kennisniveau heb ik het nooit gehoord.

5 likes

28 likes

Ik heb voor het eerst gellak gebruikt, was best aardig gelukt en bleef goed zitten. Denk door alle tips hier want ik ben al lang fervent meelezer. Ik heb een peel base gebruikt. Ik heb het er na 1,5 week afgehaald omdat ik nieuwsgierig was hoe dat zou werken. Het verwijderen ging heel makkelijk, alle nagels kon ik er in één stuk afhalen. Nu vind ik mijn nagels er een beetje raar uit zien. Ik twijfel of er een laagje van die base is achtergebleven of dat ik toch de toplaag heb beschadigd. Het ziet er rafelig uit in elk geval. Is dat normaal? Ik heb nog niets gedaan om het te proberen schoon te maken omdat ik het niet erger wil maken mocht het idd de toplaag zijn.

3 likes

Ik wil na de radaraflevering toch overstappen op een hema vrije lakjes. Ik zoet nog een fijne top- en basecoat. Ik kan er alleen een vinden van de nagelfabriek, maar ken dat merk verder niet. Hebben jullie aanraders?

Er blijft bij mij wel eens een plaklaagje van de peel base achter. Even met remover of aceton erover!

1 like

Kleur gekocht in de veronderstelling dat hij bordeauxrood zou zijn, lol. 🫠 Wel lekker kerstig!

24 likes

Mochten nog meer mensen hier naar op zoek zijn: de peel off, gewone base en shine van pg zijn hemavrij. En de meeste van hun kleuren ook. Alleen de pro lijn bevat hema volgens hunzelf. Het is dus best makkelijk te vermijden!

Alsnog kan ik wel de helft van mn kleuren weg doen :cry: Maar goed dat is dan maar zo

5 likes

Ik heb twee glitter topcoats van Neonail, moeten die met een cleanser schoon gemaakt worden of zijn deze no wipe?

Eerste keer dat ik iets anders dan PG ga gebruiken, haha!

4 likes

Die zijn no wipe. De meeste special effect en glitter topcoats trouwens

4 likes

Dit heb ik ook meerdere keren gehad. Of te rood rood of te bruin/paars.

Mijn tijdelijke fix nu is een laagje rood en daarover een laagje heel donker paars :smiling_face_with_tear:

3 likes

Dit werkte voor de meeste nagels! Helaas zijn 2 nagels wel een beetje beschadigd.

Net weer een nieuw kleurtje opgedaan, ben er blij mee.

13 likes

Mooi! Waar issie van?

1 like

Sorry, kom ik weer met mijn Italiaanse merken die slecht verkrijgbaar zijn in andere landen: Astra, kleur 20 X-Rated Red

Ik heb net mijn nagels ook weer gedaan, het gaat steeds beter! Hiervoor had ik donkerblauw met glitter maar die zat er zo lelijk op dat ik daar geen foto van heb gemaakt :joy: twee weken geleden heb ik het eraf gehaald dmv weken in aceton en nu heb ik de kleur eraf gevijld en vanaf daar weer opgebouwd. Wel meer werk (en oppassen dat je je eigen nagel niet mee vijlt) maar wel fijner werken. En daarna echt de tijd genomen om mijn nagels netjes te maken en dan ben je zo 45min verder haha!

14 likes