Nagellak #3

Het hoort niet pijnlijk te zijn maar kan wel gebeuren. Hand er onderuit en opnieuw erin lost vaak de pijn op (maar kan eigenlijk niet goed zijn)

Gellak is dikker ja

Basecoat met normale nagellak ging bij mij niet. Die 2 soorten werken elkaar tegen waardoor het niet droogt (bij mij iig)

3 likes

Merci! ik ga het even bekijken of het ook daadwerkelijk langer en beter blijft zitten om te zien of het echt iets voor mij is, wel jammer dat beide formules elkaar tegenwerken maar opzich wel logisch.

Als de lakjes dikker zijn, kan dat verklaren waardoor het brandt. De heatspikes komen doordat de lak hard wordt en is heel normaal. Hand er even 2 seconden uit en dan weer in helpt.

2 likes

Wellicht wel de moeite om even te proberen met normale nagellak ‘ertussen’: ik heb dat dit weekend geprobeerd en bij mij werkt het wel. Ik heb een laagje basecoat en biab op, gedroogd onder de lamp. Daarna twee laagjes normale nagellak. Die laagjes allebei echt uren aan de lucht laten drogen, zodat het zeker weten echt goed droog was. Daarna gel topcoat eroverheen en die weer met de lamp gedroogd. Dat is goed gegaan en het voelt nu alsof het zit als een huis, net alsof het allemaal met gel is gedaan. Dus wie weet heb je ook geluk!

4 likes

Ja heel veel!

2 likes

Heb je ook suggesties? Waarschijnlijk google ik slecht maar ik kon nergens iets vinden :upside_down_face:

@Diorshow Klinkt wel goed, ik ga het volgende keer zo eens proberen dan! Misschien dat ik de lak 's avonds doe en de ochtend erna de top coat dan.

3 likes

Je kunt het beste kijken naar een base met een licht kleurtje, dan hoef je er alleen maar een topcoat over heen te doen.
Carma Cosmetics heeft fijne rubber base met een licht doorschijnend kleurtje, die vind ik ook heel prettig werken. Ik zie dat Pink Gellac ze ook heeft, maar hun basis heb ik nog nooit gebruikt.

Ik denk dat als je zoekt op rubber base, je al veel meer kleuren kunt vinden. Een reguliere basis heeft wat minder vaak een kleur, omdat je daar nog een kleur overheen doet. Biab heeft ook kleur, maar die zijn over het algemeen weer een stuk duurder.

Ik heb er een van Carma uit deze lijn:

5 likes

Via insta kom ik Manucurist tegen en ben benieuwd of hier positieve ervaringen met hun normale nagellak mee zijn?

1 like

Oh die kleuren die je linkt zien er perfect uit :heart_eyes: ga de link opslaan

1 like

Vandaag voor het laatst geweest omdat ik het dus zelf ga doen. Ben ook niet super tevreden want elke keer vraag ik stiletto en kom 9 van de 10 keer thuis met deze amandelvormige nagels, hoe duidelijk ik het ook vraag? Raar.

Maar ze vertelde dat ze zelf biab zetten en een nagelfrees bij mensen zonder opleiding echt afraad ivm de allergische reactie die je kunt krijgen als je biab op je nagelriemen lekt. En die frees doet ze bij zichzelf ook niet omdat haar dat niet goed lijkt en pijn doet. Ze raadde me aan om gewoon gellak te gaan gebruiken zelf en het er dan steeds af te weken.

En nu twijfel ik weer. Ik heb me goed ingelezen, veel tutorials bekeken etc. Is het echt zo’n slecht idee om biab zelf te gaan doen?

3 likes

Dit is ook niet amandel maar tussen amandel en rond. Zo onflatteus, ziet de styliste toch zelf ook?

Heb wel geen idee van je biab

2 likes

Ja echt lelijk dit :weary:

1 like

Ja heeel raar dit als je om stiletto vraagt. En qua biab, het kan wel maar thuis je nagels doen met een elektrische vijl heeft wel risico’s

Heb mijn nagels in het donker gedaan dus erg netjes is het niet :sweat_smile: Please berry me van Essence

8 likes

Ben een mega leek op het gebied van nagellak. Lees dit topic mee voor de mooie plaatjes.

Nu wil ik een keer BIAB laten zetten omdat ik nu echt stompjes heb die constant afbreken / die ik er zelf vanaf bijt.

Ik heb een kwalitatieve en populaire goede nagelstudio gevonden die BIAB icm een Russian Manicure zet. Maar lees nu overal online dat je beter niet een Russian manicure kan nemen, ivm infectiegevaar, omdat er ook levende huid eraf wordt gehaald. Zal ik dan gewoon eerst normaal BIAB laten zetten en kijken hoe dat gaat of is een Russian manicure echt een must om het mooier/beter eruit te laten zien?

Werken met een nagelfrees en de allergische reactie doordat biab op nagelriemen lekt staat echt los van elkaar.
Ik ben zelf pas met een frees gaan werken na n cursus omdat je je nagels (en in mijn geval ook nagels van anderen) echt kunt verpesten als je verkeerde bitjes gebruikt, te lang doorvijlt of de huid rondom je nagel raakt.

Een allergische reactie kun je mogelijk ook krijgen als je gewone gellak gebruikt en daarbij ook op je nagelriemen of huid knoeit en dit niet schoonmaakt voor je 't in de lamp doet. Dus ook dat argument klopt niet helemaal.

Ik zou je wel aanraden om jezelf goed aan te leren hoe je biab zet. Als je de apex te hoog zet, kan dat er juist voor zorgen dat je nagels gaan breken en dat is zonde.

2 likes

Ah, dank! Ok dus die mogelijk allergische reactie kan ook komen bij alleen gellak, goed om te weten. Ze zei, ook al veeg je het weg, als dat vaak gebeurt, dan kun je een allergische reactie ontwikkelen. Nou goed, ook dat ga ik heel rustig en secuur aanbrengen.

Ja, wat ik al eerder schreef is dat ik het wel spannend vind om met een frees te gaan werken. Ik ga maar gewoon heel rustig en zachtjes beginnen. En met jouw tip erbij: de apex niet te hoog zetten.

1 like

Nog een tip voor de frees, ik vijl er alleen de bovenste laag mee af en week dan alsnog mijn nagels met aceton. Dan weet je in ieder geval dat je niet te ver door gaat, maar het is wel een stuk makkelijker/sneller/secuurder dan met een grove vijl. Dan kun je er tzt altijd nog voor kiezen om steeds wat meer met de frees te doen.

5 likes

Oh dat is een hele goede tip, dank! Was sowieso van plan een klein laagje biab te laten zitten elke keer en niet alles eraf te frezen. Omdat ik dat nagelsalons ook altijd zo zie doen.

2 likes

Niet alle nagelsalons doen dat, omdat je zo ook een allergische reactie kunt krijgen, of een schimmel (google maar eens op greenies).
Als je biab niet goed heeft gehecht en er lucht en water onder is gekomen kan dit gebeuren.
En als je toch een infill gaat doen, zou ik om de 3 maanden een volledige soak-off doen om te kijken wat de kwaliteit van je nagels is.

2 likes