Bedoel je die ‘ member deals’ etc? Of heb je een code bedoel je?
Want ik werk er en ons hebben ze nog niks verteld over een glamour gerelateerde korting die op dit moment al loopt🤷🏻♀️
De mensen die dat werk doen zijn vaak uutzendkrachten met 0 uren contracten. Ik denk dat ze blij zijn dat ze ‘mogen’ werken… de balans is moeilijk te bepalen.
Als ik het magazijn van de webshop waar ik voor werkte als voorbeeld neem is er daar in ieder geval wel de ruimte om te werken zonder risico’s te lopen.
Maar het lijkt mij inderdaad ook enorm kut dat de helft van het land thuis bananenbrood zit te bakken en plantenhangers zit te breien aan een quasi volwaardig loon terwijl jij net overrompeld wordt met bestellingen haha.
Tip: Vila heeft al 30% korting op alles met VL30SPRING
Jammer dat douglas geen code heeft
Wat staat er op jullie lijstje voor zaterdag?
Douglas kennende hebben die vast wel weer 20 of 25% korting op alles. Die zijn echt flink van de kortingacties geworden trouwens. Kan me herinneren dat dat jaren terug vrijwel nooit was.
Ja klopt zie nu wel om de maand een 20% korting op alles actie voorbij komen. Dus ik hoop dat ze idd met een eigen actie komen!
Douglas heeft altijd ‘korting’ (Ici ook) maar dat is geen korting.
Ze gooien de prijs omhoog en dan gaat er korting overheen en dat is eigenlijk de gewone verkoop prijs.
Stel een geurtje kost normaal 75 euro, dan gooien ze prijs naar 100 en zeggen ze dat er 25% korting is, dus nu 75 euro.
Fake fake.
Ik zal voor geurtjes e.d. gewoon kijken buiten die parfumeries.
Hahaha wil hier toch even duidelijkheid in geven. Werk nl zelf in de parfumerie
Dat de prijzen omhoog gegooid worden is niet waar. Dat kan niet eens wat dat zou inhouden dat wij dus alle prijzen steeds moeten veranderen (want dat moeten wij zelf doen).
Is niet te doen ; )
Wel is het zo dat er bij sommige producten een standaard 10% korting geld en dat is bij allebei de grote parfumerieën
Mensen denken dus heel snel dat van de lage prijs nog eens 20 of 25 % korting vanaf gaat.
Dit is dus niet waar. Dit gaat van de prijs zonder 10% korting af want anders zou het 30 of 35 % korting zijn😉
Hoop dat ik wat duidelijkheid heb gegeven
De winkelprijs zonder korting fluctueert, afhankelijk van de korting wordt de winkelprijsverkoopprijs aangepast. Mediamarkt taferelen.
Ik heb het overigens zelf in de gaten gehouden bij Ici en Douglas want ik zat te azen op een bepaald geurtje andere parfumerieën heb ik niet in de gaten gehouden en ik koop parfum niet fysiek.
Ik werk er zelf dus weet hoe het er aan toe gaat
Kan alleen nogmaals zeggen dat er geen media markt taferelen zijn.
Wel kan de prijs veranderen bv begin van het jaar vaak doordat alles omhoog gaat
Maar nogmaals er zijn nu zoveel kortingsacties steeds, dat het simpelweg niet eens te doen zou zijn de prijs überhaupt steeds te veranderen
Hoe dat is gegaan met die ene specifieke geur van jou durf ik oprecht niet te zeggen.
Maar nogmaals normaal is dit nooit zo en ik kan het weten, want ik ben 1 van de gene die dus alle prijsjes moet veranderen als er prijzen veranderen
Ik heb in meerdere parfumerieën gewerkt en er wordt wel degelijk soms met de prijs gestunt. Dat is overigens meestal in de online webshops, niet zo snel in de winkel. Want dat is inderdaad niet te doen met alle prijzen die constant handmatig veranderd zouden moeten worden.
Maar zeggen dat het nooit gebeurd is simpelweg niet waar, want het gebeurd wel degelijk. Soms omdat er al een verkeerde prijs opstond, de markt verandert of omdat ze een hogere marge willen binnenhalen.
Het enige wat je kan doen is goed opletten en het gewenste product een tijdje in de gaten houden. Of gewoon ergens anders kopen. Zo koop ik niet meer bij Douglas, maar wel bij Ici want die is simpelweg vaak goedkoper. En vroeger kocht ik vaak bij Sephora want die hadden echt mega veel kortingsacties. Ik mis die zaak echt, haha!
Dat je er hebt gewerkt zegt niet dat het er dan nu zo aan toe zou gaan
Probeer alleen duidelijk te maken dat wat er beweerd wordt over ‘media markt taferelen ‘ niet correct is.
Maar goed, ik hou er over op nu want ik heb me punt nu wel gemaakt hopelijk ; )
Het gebeurd nog steeds, ik snap niet waarom je dat zo ontkent. Mijn werkervaring bij parfumerieën is overigens redelijk recent en jouw ervaring is niet die van iedereen
‘Media markt taferelen’ zie je in elke winkel terug in meer of mindere mate, dat is simpelweg marketing. Dat hoef je niet eens te ontkennen of te doen alsof het niet gebeurd, het is een feit.
En je punt is duidelijk, maar simpelweg niet waar. Vandaar mijn reactie.
Zoveel knipogen
Ik heb dezelfde ervaring als jij! Werk al een paar in ecommerce, eerst voor een drogist nu een parfumerie. Spelen met de prijzen zou echt een gigantische karwei zijn.
En aan de andere kant van het verhaal: door het beautybloggen noteer ik vaak prijzen en ik zie, buiten de gewone stijging, geen rare activiteiten bij shops haha.
Hahaha sorry zie het nu.
Was iets te enthousiast blijkbaar
Wat denken jullie; zal Zalando ook meegaan met de kortingen?
Is al bekend allemaal!