Nederlandse/Belgische steden tips

Wanneer ga je en wat vind je leuk? Eind juni start de Zomer van Antwerpen, met oa concertjes op pleinen, zomerbar, allerhande voorstellingen. Er zijn ook nog wel wat rommelmarkten. Of slenteren door de Kloosterstraat, zomerbarretjes (Bar Paniek, Bar Chapelle, …, musea, gewoon rondwandelen door de stad.

1 like

Heeft iemand tips voor de lekkerste koffiekoeken van Antwerpen?

1 like

Lints en Goossens zijn klassiekers, maar Verlooy, Aldo en Dellafaille zijn ook heerlijk. Al vond/vind ik die van ´gewonere´ bakkers als de Vloere Pistolee ook best lekker. En als je naar de tweede hipste buurt ter wereld zou gaan :sweat_smile:: Boulot (geen uitgebreid assortiment, wel superlekker).

1 like

En als aanvulling op @Mees: Butter days, of Funk als je hip wil doen

2 likes

Iemand tips voor de omgeving van Sevenum? Heel breed; dingen om te doen/zien, ijssalons, restaurants.
Gezin met 2 kinderen 6 jaar en 3 jaar.

Sevenum zelf ben ik niet zo bekend maar de omgeving opzich wel

Pluktuin in de 7e Hemel in Grashoek
Lunchen bij E11f in Panningen of Maes21 in Baarlo, mocht je naar de stad willen bijv Mocca of Milk & Cookies in Venlo
IJsje eten bij Clevers (meerdere locaties oa in Arcen, is sowieso ‘n leuk dorp)
Gasterie de Lieve Hemel is leuk
Kasteeltuinen Arcen
Theetuin Vanilla in Broekhuizen
Als je van shoppen houdt: Jansen Noy in Sevenum

2 likes

Ik vond de kloosterbrouwerij in Steyl leuk om te lunchen, leuk buiten zitten ook. En wij hebben ons in de tuin daar, met 3 grotjes, ook best vermaakt met kind.

1 like

Nog even aanvullend op wat al gezegd is geworden: Arcen is een mooi dorp en je hebt daar in de buurt het restaurant Jagersrust, oa om pannenkoeken te eten & blote voetenpad en zit een nieuwe, grote natuurlijke buitenspeeltuin bij.

1 like