Ik moest nog aan je denken - ben je al in Essen (Borgerhout) of Extra Fika geweest? Ook echt aanraders als vegetariër!
Weet iemand nog een leuke lunchplek in Zutphen, wil mijn mam een dagje meenemen daarnaartoe
De Driekant. Is een biologische bakkerij met een lunchzaak. Je kan er binnen of buiten zitten en alles is vet lekker.
Ze hebben een tweede zaak achter het station die het Broodcafe heet.
Ziet er goed uit, dank!
Ik zag net op instagram Vitis weer voorbijkomen, daar vind ik het ook heel lekker. Niet zo hip/fancy als And/or (is idd ook een aanrader), maar wel origineel en lekker.
Antwerpen:
- Roest
- Franq (heeft ook een ster, maar is verrassend betaalbaar)
Brussel: ik volg mademoiselleolive op Instagram en zij heeft lijstjes met de betere restaurants in Brussel.
In het algemeen: ik kijk eigenlijk altijd op de website van Gault&Millau voor de leukste adresjes. Hun quotering is minder strak dan Michelin (geen witte tafellakens nodig), en als je kijkt in de categorie 12-14 punten valt de prijs vaak mee.
Deventer heeft een gezellige markt, maar verder is het niet zo bijzonder. Maar ja dat zijn apeldoorn en zutphen natuurlijk ook niet
Ja ik heb in Deventer gewoond en vond dat echt prima, die andere 2 weet ik niet goed, sorry. Apeldoorn wel geweest maar niet echt een herinnering aan… dus ik zou lekker Deventer doen. Ook gewoon leuke restaurants!
Ja ik vond zowel Zutphen als Deventer echt mooie steden! In Deventer kan je lekker met een ijsje langs de IJssel zitten en Zutphen is lekker klein met een mooi centrum.
Ja, mee eens!
Zou Apeldoorn iig niet doen.
Ik vond Deventer echt een leuke stad en fijne uitvalsbasis!
Wij hadden een kamer in Hotel Huis Vermeer. Midden in de oude stad. We parkeerden aan de overkant, op Parkeerterrein de Worp en namen het pontje naar de overkant. Vanuit Deventer kun je ook makkelijk naar Zutphen, wat een leuk stadje is, maar wel echt veel kleiner dan Deventer. Apeldoorn vond ik echt saai (sorry als ik mensen beledig, wel een prachtige omgeving om te wonen, maar de stad niet zo interessant als toerist).
Wij stonden toen op de stadscamping dus ik heb geen tips qua B&B of hotel! Was overigens wel een aanrader als je kamperen leuk vindt en/of weinig te besteden hebt
Mijn tante heeft een b&b in epse, een dorpje er vlakbij. Inclusief sauna volgens mij, laat maar weten of je de specifieke naam wil
Ik zie dit nu pas dus weet niet of je er wat aan hebt, maar ik woon in Deventer en ben daarnaast ook groot fan van de stad haha. Als je echt mooi wilt overnachten zou ik Finch aanraden, of Pillows aan de overkant van de IJssel. Je kunt dan met een pondje de stad in. Deventer stikt van de leuke koffietentjes, lunchplekjes, leuke restaurantjes en boetiekjes. O en van de leuke mensen. Niet vanwege mezelf maar wij verhuisden hier 6 jaar geleden vanuit de Randstad heen en er ging een wereld voor ons open van vriendelijkheid. Mocht je tips willen hebben voor plekjes om te eten/drinken, let me know!
Overigens vind ik de zaterdagmarkt in Zutphen dan weer veel leuker dan de zaterdagmarkt in Deventer. Zutphen is ook een heel leuke stad, maar Deventer is wel wat meer rumoer. Apeldoorn heeft tov die 2 weinig sfeer.
Ik ga binnenkort ook een dag naar Deventer, dus als je wat tips qua eten/drinken zou willen delen, graag!
Koffie/taartje/lunch:
- Momentum (lekkerste ijskoffie)
- LOU
- Hotel Finch
- Coffee Together
- Freshman in de Bibliotheek
- No11
- Mees in het park
- Mimik
Diner:
- Mimik (voornamelijk vega/vegan)
- The Lemontree (schurkt tegen een ster aan dus hangt een prijskaartje aan en veel gangen, maar absoluut heel lekker)
- Rafaele’s Foodbar (Italiaans)
- Zus (Bistro)
- Bouwkunde (in de zomer op het terras waan je je in Frankrijk)
- El Popo (Mexicaans)
Concept stores:
- Flotte
- Hoge Ramen
- winkeltjes in de Walstraat
- winkeltjes in de Kleine Overstraat en de Grote Overstraat
- Carlos in Huis als je van interieur houdt, écht de allermooiste winkel gevestigd in het oude bankgebouw waar ook de film Bankier van het Verzet is opgenomen.
Borrel:
- Biercafe de Heks
- Davo (tevens bierbrouwerij)
- Persé
Dit is wat er nu in me opkomt!
Restaurant Carotte moet erg goed zijn, ik ben er zelf nog niet geweest maar zoals de naam al zegt doen de dus leuke dingen met groenten.
Hotel Gaia is misschien ook nog een optie. Dat is een hotel op een prachtige plek vlakbij Deventer in de natuur waar ze volgens mij ook met name vega serveren. Echt schitterend uitzicht vanaf hun restaurant. Je kunt daar na of voor het eten ook mooi wandelen.
Zelf ben ik onlangs bij Mimik geweest en we waren echt positief verrast. Voornamelijk vega op de kaart en erg lekker. Maar wel onderdeel van een filmhuis dus de setting is wat minder chic. Wel smaakvol, maar niet chic. Denk dat Restaurant Carotte of Gaia dan een stuk bijzonderder zijn als je echt wat te vieren hebt.
Qua uitje weet ik het niet zo goed. Ik zie weleens toeristen met zo’n elektrische fat bike een tour door de omgeving doen, misschien is dat wat?
Ongevraagd advies maar Lochem heeft een hele goeie bakker! Heel klein zaakje maar hebben super lekkere dingen, oa de kaneelcake en worteltaart is super lekker, maar het brood ook. Bakkerij Ten Broeke is dat.
Als we daar in de buurt zijn gaan we er altijd langs
museum MORE in Gorssel! is echt mijn favoriete museum in NL denk ik
Het speltbrood is ook lekker daar.
En bij De Zuivelhoeve (ook Lochem) kan je lekkere kazen kopen.