Nederlandse/Belgische steden tips

Ik dacht misschien is het handig om 1 topic te maken voor tips. Zo kan je altijd terug zoeken naar hotspots als je naar een bepaalde stad gaat.

Antwerpen:
voor vintage shoppen in Antwerpen:

  • Rosier 41: Dit is echt een high end tweedehandsboetiek met zowel Belgisch als internationaal design (Dries Van Noten, Margiela, Prada, Balenciaga, Chloe,…) Echt een aanrader als je een exclusief stuk wil.
  • Jutka & Riska: Vintage gemixt met wat hippere eigen label dingen
  • Think Twice: Zit op meerdere plekken in de stad (oa in de kammenstraat en in een zijstraat van de Meir in de buurt van de NIke shop), heel goedkoop en je moet een beetje door de troep heen kijken maar je kan wel leuke stuks vinden voor weinig. Vaak ook wat specialere stuks, ik ga hier vooral als ik een themafeestje heb :biggrin:

Eten en drinken :
Quetzal chocolade bar
Barnini
Camino

Gent

resto: multatuli, de stokerij, de superette
koffie (en lunch): moor & moor, den hoek af, o’yo
uit: blond, ventura, albatros
musea: design museum, s.m.a.k.

Middelburg
Honeypie (terras op een boot) en de juf voor taart en koffie
Wooncafé super lekkere uitsmijters, ijskoffie matig, taart ook lekker maar niet zo lekker als bij honeypie of de juf
Bolus bij bakkerij bliek
De drukkery is een hippe boekwinkel met een brasserie, leuk maar wel fancy eten
De aanwinst is een leuke grote kringloopwinkel met allemaal troep voor 20 cent
Eigenwijz is een leuke lunchroom waar mensen met een beperking werken, eten is ook erg lekker
Onassis is een lekkere griek voor avondeten
Vis en friet op de markt is lekker (hoe het vistentje heet geen idee, maar niet te missen, en het frietkraam staat midden op de markt)
Cafe de vriendschap voor warme choco
Il Senzo voor pizza en pasta maar dat is altijd druk dus je moet wel reserveren
Peper&Zout voor chique uit eten
Ontwijken: zanzibar en brooklyn (kut eigenaar, serveersters vind ik niet echt aardig, mainstream eten, wannabe hippe tent)

Snackbar BTje Anders - hele lekkere friet/patat
De Vriendschap - lekker eten maar wel duur. Vooral de bitterballen zijn heerlijk
Kloveniersdoelen/Cinema Middelburg - als je wilt ontsnappen aan de drukte heeft de Kloveniersdoelen een gezellige tuin. Het eten is wel duur maar erg goed. In de tuin kan je ook wat drinken/lunchen. Er zit een kleine bios/filmzaal in.
Bij de Drukkery hebben ze voor de lunch lekkere gerechten en vooral de serre is leuk om te zitten.
De Mug - soort bar waar ze vooral bekend zijn om de notenwijn.

Ik vind zelf altijd de Oostkerk en de buurt waarin deze ligt leuk om rond te lopen en de verschillende straten te bekijken.

maastricht
Shoppen : Noir , festen In de Minckelersstraat (achter de Bijenkorf). Hier zitten nog meer leuke (design)winkels. Mijn favoriete straat!
Traders Pop
http://theneighbourhood.nl/traders-pop/ 1
Moustache Conceptstore
Eten : Bisschopsmolen

Arnhem

Eten drinken : Arnheym, friet attelier , Quetzal.

2 likes

Halloo kom allemaal naar Middelburg als je ooit zin hebt, ik wil wel een rondleiding geven, is super machtig prachtig!! En bolussen.

5 likes

Is daar een strand wat je met ov makkelijk kan berijken?

1 like

en notenwijn <3

1 like

Nee

3 likes

Dan kom ik niet doei​:innocent::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ga maar naar dat lelijke vlissingen

3 likes

Ik kan ook naar het strandhuis van jouw ouders in Zoutelande de drankvoorraad opdrinken.

7 likes

voor vintage shoppen in Antwerpen:

  • Rosier 41: Dit is echt een high end tweedehandsboetiek met zowel Belgisch als internationaal design (Dries Van Noten, Margiela, Prada, Balenciaga, Chloe,…) Echt een aanrader als je een exclusief stuk wil.
  • Jutka & Riska: Vintage gemixt met wat hippere eigen label dingen
  • Think Twice: Zit op meerdere plekken in de stad (oa in de kammenstraat en in een zijstraat van de Meir in de buurt van de NIke shop), heel goedkoop en je moet een beetje door de troep heen kijken maar je kan wel leuke stuks vinden voor weinig. Vaak ook wat specialere stuks, ik ga hier vooral als ik een themafeestje heb :biggrin:

Eten: heb veel tips maar voor lunch in het centrum is Camino mijn favoriet (als je van Aziatisch houdt).

5 likes

Je kunt toch makkelijk vanuit Middelburg naar vlissingen met de trein?? :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Ja maar @anon39978576 gaat al naar vlissingen dus dat is niet dichterbij of handiger

3 likes

maar wel leuker

Vind je Vlissingen leuker??

1 like

Nee!!!

1 like

Ik las het meer als Middelburg is niet handiger of dichterbij dan Vlissingen…maar wel leuker

2 likes

Gelukkig

Middelburg heeft een speciaal plekje in mijn hart. Zijn er überhaupt mensen die Vlissingen leuk (er) vinden???

1 like

Nou ik mag hopen van niet, er is daar echt niks te beleven vind ik. Dat gare winkelcentrum waar je onderdoor moet lopen als je in de stad wilt komen. De boulevard is wel leuk en Bellamypark is ok maar het is echt niet leuker dan Middelburg of Goes. Ik kom er echt nooooooit

De enige reden om naar Vlissingen te gaan is dat daar een grote bioscoop is, ben er verder nooit geweest haha

1 like

Als je kijkt in het wat heb je gestudeerd topic weet je meteen waar mijn Middelburg liefde vandaan komt haha

Edit: alhoewel alom gehaat door de lokale bewoners dus weet niet of ik me zo populair maak nu haha

1 like