Nederlandse/Belgische steden tips

Arnheym ( weet even niet of ik het goed typ ga even een linkje voor je zoeken)

Arnheym

Heeft iemand Den Haag tips?

Wat voor tips zoek je?

In de richting van leuke restaurantjes en aparte winkels!

1 like

Misschien een idee om ‘behandelde’ steden in een lijstje bovenin te pinnen? Zodat je dan weet over welke steden er al tips gegeven zijn.
@anon39978576

1 like

Gedaan alle tips staan in de begin post.

1 like

Komen ze:

In het centrum heb je een aantal leuke straatjes zoals de Papestraat met veel leuke winkeltjes en cafeetjes. Ik zou het kroket loket aanraden en Donuts&Co.
Wiezewasjes is een leuke sieraden en accessoires winkel. Je hebt daar ook wat tweedehandswinkels.

Bleyenberg is een leuke plek om een drankje te doen. Het heeft ook een dakterras waar je leuk kan zitten met mooi weer. Tegenover Bleyenberg is de grote markt met allemaal terrasjes. Ook altijd wel gezellig.

De Prinsestraat is ook leuk. Veel interieurwinkels en ook wat cafeetjes bijvoorbeeld Pistache, Kaafi (lekkere koffie en taart) en Cake du Fortin (beste red velvet taart).

Verder zou ik het Zeehelden kwartier aanraden. Echt een leuke buurt iets buiten het centrum met winkeltjes en restaurantjes. De leukste straten zijn de Piet heinstraat en de Prins Hendrikstraat.
Aanraders in het Zeeheldenkwartier:

Crunch cafe
Pas du poespas
Cafe Clarence
Wauw (heel leuk winkeltje met vanalles en nog wat)
Ich bin ein Hamburger (leuk burgerrestaurant)
Pim coffee& sandwiches
Vincenzo (lekkere pizza)
Restaurant Hummus
De sushimeisjes
Gastropub van Kinsbergen

Verder schiet me nog te binnen: Jamey bennet op de Plaats, het Noordeinde (leuke straat met veel cafeetjes en restaurants) en het allerbeste Italiaanse restaurant van Nederland: Da Braccini

1 like

Nog wat favorieten van mij in Antwerpen:

Koffie
Butcher’s coffee
Kaffeenini
Walvis

(hier kan je eigenlijk ook echt lekker lunchen!)

Voor brunch moet je zeker naar Bar Vert. Voor heerlijke Vietnamese noedelsoep moet je naar Pho 61, voor vierkante donuts (ook vegan) moet je naar Hoeked Doughnuts, voor streetfood moet je naar Loa.

Super, hier kan ik wat mee! Dank je wel!

2 likes

Thanks!

Iemand nog specifiek tips voor Gent qua vega(n) eten, musea of duurzame mode?

Eten: greenway (niet super veel keuze maar wel heel lekker); komkommertijd (buffet, voor zo’n 15 euro denk ik kan je er zoveel eten als je wil); madam bakster (vegan koffiebar met heerlijke taart); de frietketel (mijn favoriete frituur denk ik, heeft ook vegetarische en vegan snacks, won vorig jaar denk ik de titel ‘beste frituur van vlaanderen’). Er zijn nog veel goede restaurants maar dit zijn de eerste die bij mij opkomen!

Musea:
Design museum gent; STAM (voor wie geĂŻnteresseerd is in de geschiedenis van gent, als je slechts een korte tijd in de stad bent zou ik het eerlijk gezegd niet speciaal aanraden); museum dr guislain (wanneer je geĂŻnteresseerd bent in psychiatrie).

Een boottocht met gids is ook altijd wijs! Je vertrekt aan de graslei en leert zo in 40 minuutjes de stad kennen. Kost minder dan 10 euro pp denk ik. :blush:

1 like

Superbedankt! Ik ga met m’n moeder en die is psychiater, ben benieuwd of die dan juist wel of niet naar een psychiatriemuseum wil haha

1 like

Hahaha! Wel, het museum is in het oude deel van het psychiatrisch centrum, namelijk in het oude ‘hospice’ van dr guislain (gebouwd eind 18e eeuw, begin 19e eeuw?). Hij was een van de pioniers in Vlaanderen/BelgiĂ«. Voorheen werden mensen gewoon vastgebonden en opgesloten, hij ging mensen gaan behandelen met methoden die in die tijd ‘vernieuwend’ en ‘humaan’ waren zegmaar. De vaste tentoonstelling toont deze geschiedenis van de psychiatrie. Geen idee welke tijdelijke tentoonstellingen er nu zijn.

Dus als ze interesse heeft in voorwerpen enzo die ze toen gebruikten bij patiënten, dan kan het wel nog een aanrader zijn voor haar. De architectuur is ook interessant vind ik, dat was ook een belangrijk onderdeel van zijn visie.

Ik weet niet hoe lang jullie in Gent zullen zijn? Als je weinig tijd hebt, zou ik het laten voor een andere keer denk ik

1 like

Anderhalve dag! Dus niet megalang inderdaad. Ik ga het wel even overleggen, bedankt voor de tip in elk geval :slight_smile:

Eten: barbiet! Is echt super lekker. Mie Vie voor broodjes. Greenway voor de beyond burger die er binnenkort komt.

Duurzame mode: Maaike Kleedt, just hazel, en cliche.

Musea: SMAK (tot begin september zijn daar drie tentoonstellingen die echt de moeite zijn, daarna weet ik niet) en 019.

1 like

Iemand tips voor Mechelen?

Over 2 weken ga ik naar Brugge! Zin in whoooeee! Komt er iemand hier uit Brugge? Iemand leuke tips? Bv ontbijt- en lunchplekken :innocent:

Tips voor Brugge:

1 like

Thanks! Ik heb op Brugge gezocht maar dit blijkbaar niet gevonden.
We zitten in een airbnb dus mocht iemand daar ooit iets over willen weten hoor ik het wel.

1 like