Nederlandse/Belgische steden tips

Iemand tips voor Apeldoorn qua cafe’s, eettentjes en leuke boetiekjes?
Ik ga binnenkort die kant op voor een rondleiding in de brouwerij en wou er voor de middag besteden om wat rond te lopen.

1 like

Ik zoek leuke tips voor Amersfoort! Leuke boetiekjes, lunch/koffietentjes en eventueel diner tips. Leuk cafe om te borrelen mag ook!

Blur is een hele leuke winkel/cafe in Amersfoort! https://www.bluryourlife.com/

Ennn Alberts, Hete Kolen of Mi-Yao voor eten en Van Zanten of Marktzicht voor de borrel.

1 like

Ik ga binnenkort een weekend naar Maastricht. Ben benieuwd naar tips om de echte toerist uit te hangen en ik kan wel wat advies gebruiken voor een wat luxer hotel

Voor winkelen: Reuring in de Langestraat, Sweet Sisters is een chocoladewinkel in de Krommestraat (zitten veel leuke zaken].
Qua eten en borrel: Riposo op de Hof, Het Lokaal (ook een winkel, zit buiten het centrum), Habibi. Voor koffie is Livingstone een aanrader.

2 likes

Ik dacht laatst Nijmegen tips gelezen te hebben, maar als ik zoek op Nijmegen in dit topic vindt hij niks.

Dus: iemand tips voor Nijmegen?

Ben er maar kort, een avond en de volgende dag tot de middag, dus zoek voor de avond een leuk restaurantje en evt leuke kroeg om nog wat te drinken, en plek voor lunch volgende dag. En iets om te doen overdag, stadswandeling of museum oid.

Avond eten : Cali , De Firma , hotel credible
Lunch : Wunderkammer ( vandaag nog geweest ik houuu ervan) Down town , bar alto , open slow cafe , blonde pater. ( de stikkehezel straat zit vol met leuke eet tentjes en boutique’s)
Als je wat wilt drinken bijvoorbeeld cocktails dan is demain heel leuk en ze hebben leuke lekkere cocktails.

Een wandeling zou je kunnen doen bij het standseiland. Dat is bij de waal in de buurt , als je naar de fietsbrug loopt (dicht bij het station) dan loop je even een stukje daar over heen en dan kom je bij de trap des doods ( heb hoogtevrees) dan naar beneden en dan is er een pad die langs de waal(strandjes) loopt en daar kun je heerlijk wandelen.

Qua museums zit er geloof ik een stedelijk museum maar ook het muzieum. Dat laatste is een museum waar je niks kan zien en alles moet voelen. Het gaat over zicht en blind zijn enzo ( volgens mij als ik het goed heb)

In ieder geval heel veel plezier in dw oudste stad van Nederland!

1 like

Ik vond het Trash hotel geweldig. Niet per se heel luxe maar zwaar oke. En bij de … vijfharingenstraat… heb je een bakkerijtje. Gurl, daar moet je een koffiebroodje met glazuur halen. Zoo lekker heb ik ze nog nooit gehad.

Oh, dat muzieum lijkt me interessant! (typte eerst “ziet er interessant uit”, misschien niet zo netjes in deze context). Even de weersvoorspelling afwachten, maar mocht het rotweer worden ga ik dat denk ik doen.
Wunderkammer kan ik na deze aanbeveling natuurlijk niet missen, dus dat wordt hem sowieso dan voor lunch :smile: Dankjewel voor de tips!

1 like

Ik heb de zoekfunctie gebruikt voor Maatricht-tips maar ik kwam niet verder dan de Enci groeve.
Iemand nog andere tips om te doen, anders dan de toerist uit hangen?

Boven in de begin post staan wat winkels en eet tentjes geloof ik

1 like

@George, we hebben voor jouw hoteltip in Maastricht gekozen en ik ben er nu al superblij mee :smiley:

1 like

Wat leuk! Had je nog geïnformeerd naar kamers met een badkamer zonder glazen wand haha?

1 like

Nee, nog niet. We hebben gisteravond geboekt. Misschien waag ik er nog een telefoontje aan, maar aan de andere kant denk ik: stel je niet zo aan.

1 like

Komt vast goed! Veel plezier alvast :blush:

1 like

Ik ga binnenkort met 15 collega’s naar Antwerpen en ik ken daar precies níets dus weet iemand waar we moeten zijn (straten) voor een leuke kroegentocht? Een karaoke bar tip zou ook heel erg welkom zijn :grin: (ja dit wordt fout haha)

Voor karaoke naar Bonaparte!! En wij gaan binnenkort ook met een groep naar Antwerpen en dan eten we bij Backyard.Nog nooit geweest maar ziet er goed uit en je kan daar ook via keuzemenu’s eten op aanvraag. Vonden wij wel makkelijk omdat je dan de kosten al inzichtelijk hebt haha

1 like

Haha super toevallig ik heb nét Bonaparte gemaild! Hopelijk kunnen we dat reserveren! Backyard ga ik eens opzoeken! Thanks!

cafés kan je in de buurt van de Bonaparte en backyard ook wel vinden: Paters Vaetje, Cabron, Den Engel (echte Antwerpse klassieker), Bar Deco (veel plaats, handig als je met een grote groep bent), de Muze, Cafe au lait…
Anders kan je ook naar de Marnixplaats, het Mechelseplein of eventueel de Dageraadplaats gaan, maar die ligt niet zo centraal.

Hoi!
Heeft iemand hier een tip voor een hotel/bed&breakfast in Brussel? Andere brusseltips ook welkom!