Nederlandse/Belgische steden tips

Hoi, ik ben onderweg naar Brugge! Ik had al in dit topic teruggezocht en daar stonden enkele tips, maar daar waren inmiddels ook alweer restaurants van dicht of aan de prijzige kant. Heeft iemand tips voor goedkopere (studenten) tentjes? Mag van alles zijn, van cocktailbar tot ontbijtzaakjes!

Misschien heb je hier wat aan?

1 like

Ik ben benieuwd of je leuke tentjes gevonden hebt, ik ga deze week namelijk ook naar Brugge!

@Chicago jij bent afgelopen maand in Brugge geweest toch? Meen ik me te herinneren uit het wjekwf. Heb jij tips?

Ja klopt, maandje geleden nu. Brugge is ZO mooi. Een groot openluchtmuseum :smiling_face_with_three_hearts: ik was er toen het bloedheet was dus verder dan wat terrasjes en rondslenteren zijn we niet gekomen. En twee dagen strand bij De Haan was heerlijk. Wel wat restaurantjes maar niet zo massaal als knokke bijvoorbeeld. Dingen als halve maen bezoeken, bootje varen horen er wel een beetje bij natuurlijk. Oh en de kerk vlakbij het park is ook leuk. Een hele aparte kerk (er hangt een immense schommel in de kerk bv) met moderne kunst.

Nog tips voor een restaurant om 's avonds lekker te eten?

1 like

Welke stad is leuker voor een half dagje rondslenteren, bezichtigen en lunchen?

  • Vlissingen
  • Goes

0 stemmers

@Dubio je bericht is verplaatst. Wjekw is niet de plek om dit soort vragen te stellen.

1 like

Ik kan je De Republiek aanraden, ze doen niet aan reserveringen, maar ze hebben een groot terras op hun binnenplaats, met wat bomen en lichtjes etc. Je kan er allemaal hapjes bestellen en ze hebben veel verschillende drankjes (cocktails, bieren, etc). Vond het erg leuk en niet een typische toeristentent!

Ook een geinig terras had de espressobar I Love Coffee (geloof ik), zit midden in de stad maar aan de achterkant kan je tussen wat bomen zitten. Lekkere koffie op, aardige bediening.

Daarnaast heb ik vanochtend een broodje ontbeten bij Less is More, hele aardige vrouwen en voor een prima prijs een goed (vers) broodje op! Prijzen zijn echt veel minder hoog daar dan in de rest van die straat (Kathelijnestraat), en m’n panini was echt heerlijk. Prima even gezeten.

Ook de Hollandse Vismijn vond ik een leuk cafe, ze hebben een mooi terras op de vismarkt, veel bierkeus en niet duur (€3,80 voor bijna al het speciaalbier). Volgens mij komen daar ook veel locals van wat ik zag.

2 likes

Ik ben op zoek naar een hotel voor 3 à 4 nachten binnenkort, in Zeeland (of eventueel in het zuiden van Noord-Holland). Ik heb nu twee hotels op het oog. Ik ga alleen, vooral voor rust, water, een fijn hotel, maar ik wil ook een leuke omgeving. Welke plaats is leuker?

  • Zierikzee
  • Terneuzen

0 stemmers

Eventuele tips voor andere hotels zijn welkom.

1 like

en @LunaLovegood ik weet niet of je al geweest bent, maar De Republiek, I love Coffee en Punta Est (drankjes + tapas) zijn ook mijn favorieten in Brugge! :slight_smile: Groot Vlaenderen is een bekende cocktailbar.

Bruscetta is een goede italiaan, en voor een snelle hap de take away pasta’s van de Bocca ofwel de Pasta Presto. Je kan ook altijd eens langs omgeving “de burg” passeren, alle restaurants daar zijn aanraders. Blackbird is gezellig lunchen maar wel prijziger.

2 likes

Haha duidelijk Zierikzee dus! Ik vind de hotels in Zeeland en Noord- en Zuid-Holland wel allemaal duurrr! Ik wwijfel of ik daarvoor ga of dat ik wat minder uitgeef aan een hotel in Noord-Brabant of Limburg. Ik ben nog nooit alleen weggeweest, dus ik weet niet 100% zeker waar ik behoefte aan heb.

Heeft iemand nog tips voor leuke en lekkere eettentjes (ontbijt, lunch, diner of taartjee) in Gent?
En wat zijn leuke cafeetjes om biertjes te drinken of een bierproeverij te doen?

1 like

Ontbijt en taartjes: Julie’s House, Alice, Clouds in my coffee, luv l’oeuf, madam bakster
Chapeluur is lekker voor kroketten. Ook wel fan van Poule et poulette, vooral de vol au vent is echt heeerlijk daar. Godot ga ik ook graag eten

2 likes

Misschien komt het omdat ik er heel dichtbij woon maar Terneuzen vind ik echt niks aan :sweat_smile: Zierikzee is wel mooi. Als je graag naar Zeeland wil komen vind ik Middelburg ook leuk!
Al geprobeerd via weekendesk/social deal voor een goedkope overnachting?

1 like

Ja Middelburg vind ik heel mooi, maar wel te druk nu voor waar ik naar op zoek ben.

Nee nog niet gedaan, misschien moet ik dat maar eens doen!

1 like

Wat zijn leuke dorpjes in Nederland/België waar je gewoon ff een middag lekker doorheen kan slenteren. Beetje oude huisjes / smalle straatjes. Liefst in een straal van uur rijden vanaf Rotterdam/den Haag

Hmms Bergen op Zoom, Amersfoort, Den Bosch, Naaldwijk, Dordrecht, Breda, Alkmaar, Zaandam, Middelburg, Oud-Beijerland?

Ik noem echt maar wat haha sorry, ook niet echt kleine dorpen verder

1 like

Nee maar qua sfeer wel wat ik zoek hoor! Thanks!

En Leiden, Gouda, Delft zijn ook gezellig!

1 like

Oudewater!

2 likes