Nederlandse/Belgische steden tips

Ik ben op zoek naar een hotel voor 3 à 4 nachten binnenkort, in Zeeland (of eventueel in het zuiden van Noord-Holland). Ik heb nu twee hotels op het oog. Ik ga alleen, vooral voor rust, water, een fijn hotel, maar ik wil ook een leuke omgeving. Welke plaats is leuker?

• Zierikzee
  • Terneuzen

0 stemmers

Eventuele tips voor andere hotels zijn welkom.

1 like

en @LunaLovegood ik weet niet of je al geweest bent, maar De Republiek, I love Coffee en Punta Est (drankjes + tapas) zijn ook mijn favorieten in Brugge! :slight_smile: Groot Vlaenderen is een bekende cocktailbar.

Bruscetta is een goede italiaan, en voor een snelle hap de take away pasta’s van de Bocca ofwel de Pasta Presto. Je kan ook altijd eens langs omgeving “de burg” passeren, alle restaurants daar zijn aanraders. Blackbird is gezellig lunchen maar wel prijziger.

2 likes

Haha duidelijk Zierikzee dus! Ik vind de hotels in Zeeland en Noord- en Zuid-Holland wel allemaal duurrr! Ik wwijfel of ik daarvoor ga of dat ik wat minder uitgeef aan een hotel in Noord-Brabant of Limburg. Ik ben nog nooit alleen weggeweest, dus ik weet niet 100% zeker waar ik behoefte aan heb.

Heeft iemand nog tips voor leuke en lekkere eettentjes (ontbijt, lunch, diner of taartjee) in Gent?
En wat zijn leuke cafeetjes om biertjes te drinken of een bierproeverij te doen?

1 like

Ontbijt en taartjes: Julie’s House, Alice, Clouds in my coffee, luv l’oeuf, madam bakster
Chapeluur is lekker voor kroketten. Ook wel fan van Poule et poulette, vooral de vol au vent is echt heeerlijk daar. Godot ga ik ook graag eten

2 likes

Misschien komt het omdat ik er heel dichtbij woon maar Terneuzen vind ik echt niks aan :sweat_smile: Zierikzee is wel mooi. Als je graag naar Zeeland wil komen vind ik Middelburg ook leuk!
Al geprobeerd via weekendesk/social deal voor een goedkope overnachting?

1 like

Ja Middelburg vind ik heel mooi, maar wel te druk nu voor waar ik naar op zoek ben.

Nee nog niet gedaan, misschien moet ik dat maar eens doen!

1 like

Wat zijn leuke dorpjes in Nederland/België waar je gewoon ff een middag lekker doorheen kan slenteren. Beetje oude huisjes / smalle straatjes. Liefst in een straal van uur rijden vanaf Rotterdam/den Haag

Hmms Bergen op Zoom, Amersfoort, Den Bosch, Naaldwijk, Dordrecht, Breda, Alkmaar, Zaandam, Middelburg, Oud-Beijerland?

Ik noem echt maar wat haha sorry, ook niet echt kleine dorpen verder

1 like

Nee maar qua sfeer wel wat ik zoek hoor! Thanks!

En Leiden, Gouda, Delft zijn ook gezellig!

1 like

Oudewater!

2 likes

Schoonhoven!

2 likes

Geen idee waar het allemaal ligt maar:
Hattem, Elburg, Bunschoten-Spakenburg.

1 like

Iemand nog tips voor hippe, maar vooral lekkere lunch tentjes in Antwerpen?

Barnini en kaffeenini!

@lisaanna @tuula dankjewel voor het meedenken!

Hi ladies, ik ga begin september twee doordeweekse dagen naar Brugge, vooralsnog in mijn eentje. Waar moet ik echt heen, qua eten, activiteiten, wat mag ik niet missen!

Heb zonet op jullie aanraden gereserveerd bij Kaffeenini. Kaart zag er lekker en uitgebreid uit!

Ik wil even een tip opgooien, ik zit nu namelijk in het hotel van Cape Helius (Roompot) in Hellevoetsluis en ik zit te genieten. Buiten de vakanties om goed te betalen en heeft een beetje een Amerikaans Hamptons sfeertje of zo. Direct aan het water, erg leuk. Gisteren in 3 kwartier naar Dordrecht gereden wat ik echt een prachtige stad vind. Dus meestal wordt hier om tips gevraagd, bij deze geef ik even een tip.

Kamer met zeezicht is echt een pluspunt :ok_hand:t4:

16 likes