Nederlandse/Belgische steden tips

Miss Nice Banana (vegan), Curcuma en de Kleischuur (aan het water) zijn aanraders voor eten/drinken.

1 like

Nice! Hoe vond je het?

Het ging niet door want de trein reed niet! Nu herkansing in september :grin:

Hebben jullie tips in Deventer voor een leuke plek om vanavond na het eten nog te borrelen?

DAVO!

2 likes

Vriend is helemaal enthousiast, alleen drink ik geen bier 🥲 ofja, een Radler of en Rosé biertje

Haha ik drink helemaal niet, maar vond het alsnog leuk daar! En gelukkig hebben ze ook wel andere drankjes

1 like

Wij hebben hier gegeten, nav je post. Echt zó lekker en onwijs vriendelijke mensen. Thanks :orange_heart:

1 like

Ja was echt top! Wilde eigenlijk naar Goesting, maar die bleek dicht op woensdag. Maar achteraf blij dat we hier hebben gegeten. Net wat meer dan een gewone Italiaan :relaxed:

Zo’n leuk stadje is het ook! Al die oude straatjes, zo schattig.

1 like

Tips voor Sint-Oedenrode en omgeving? Voor uitjes, eten, gebak? Misschien ook een dagje Eindhoven of Den Bosch, welke van die twee zouden jullie aanraden?

Den Bosch is gezelliger en heeft echt een mooi oud centrum, Eindhoven kan ik vaak beter shoppen. Net waar je zin in hebt!

2 likes

Den Bosch, veel sfeervoller en mooier.
Verplichte stop: Jan de Groot.

4 likes

Heeft iemand tips voor een dagje Luik? Leuke buurtjes om rond te struinen, leuke terrasjes/cafe/restaurants al dan niet om vegetarisch te eten, de lekkerste wafel, marktjes/boetiekjes/tweedehands winkeltjes? Ik ga morgen dus la batte valt al af. Kon verder nog weinig vinden op het forum over Luik!

Ik ben daar een maand geleden voor een dag geweest en ben toen gaan eten bij Le Moment. Super lekker eten en mooi restaurant! Ik had de niet-vegetarische menu maar ik zie op hun site dat ze ook een volledig vegetarische menu aanbieden. https://www.moment-liege.be/

2 likes

Thanks! Ziet er heel leuk uit

Ik ben er vorig jaar een weekend geweest,en wat ik me nog herinner is die bekende grote trap. Dan kom je boven aan een oud fort,en van daaruit hebben we een wandeling gedaan op de heuvels rond de stad. Heel mooi en groen! Ik denk dat we door de stad zelf dewandeling uit 100% Luik gevolgd hebben, waarbij je ook wel op leuke plekken kwam. Oa een soort uitgaansbuurt in een meer volkse wijk aan de ´overkant´ van de rivier, en een wat hipper deel met oa een winkel met allemaal Belgische/streekproducten en ´design´ (wattitude). De botanische tuin vond ik leuk, ook om iets te drinken, maar ik hou van natuur. Je hebt tentoonstellingen in het verbouwde oude zwembad (La cité miroir), vond ik boeiend en was een interessant gebouw. La Boverie is een park en museum dat we helaas gemist hebben. Lunchen hebben we oa gedaan bij Tea Late en een wafel gegeten bij Gaufrette Saperlipopette (of zoiets). Diner bij een random Indier, maar was verder niet zo boeiend. Ik vond het een verrassend fijne stad iig.

1 like

O geweldig wat een boel leuke tips, dank je!

4 likes

Ik ga in oktober een weekendje naar Middelburg, heeft iemand nog tips? Ik wil ook graag oesters rapen, gewoon ergens in Zeeland. Ben met de auto!

Ik zou sowieso even bij Bliek binnenlopen voor wat lekkers; Zeeuwse bolussen, bolusbrood en ook overheerlijke boluscake. (vergeet mijn tips als je niet van bolussen houdt, haha).

1 like

Ik heb nog nooit een bolus gegeten, dus die gaat zeker op mijn lijstje!

1 like