Nieuwe producten in de supermarkt #2

In Europa kan je prima een rauw ei eten zonder daar ziek van te worden (niet dat het aan te raden is). In Amerika is dat een ander verhaal

1 like

Deze heb ik net geprobeerd. Echt een tegenvaller vind ik! Veel te zoete melkchocolade met een raar smaakje. Ik had gehoopt op iets toffee-achtigs qua structuur/smaak, maar niet terug te vinden. En ook raar dat er brokjes smarties inzitten. Die staan helemaal niet op de voorkant :joy:

Ja, ik zag ook rode schilstukjes, heel gek! Toffee was ver te vinden inderdaad. Zelf vind ik die zoete melkchocolade wel lekker.

1 like

Iemand de valentijns Tony al geprobeerd?

Hoe komt dat dan?

In Amerika worden eieren gewassen om ziektes te voorkomen. Door dat wassen verwijder je een beschermlaagje van de ei. Hierdoor moeten ze in de koelkast om ze goed te houden.
In Europa wassen we ze niet en zijn er regels om de ei van binnen schoon te houden. Door oa beter voor de kippen te zorgen (voor zover je het beter kan noemen).
Nu word je niet meteen ziek van een Amerikaans ei, maar de kans is groter, omdat boeren minder nauw in de gaten gehouden worden en je ei kwetsbaarder is.

8 likes

Oh dankjewel, interessant!

In Nederland laten ze kippen ook vaccineren tegen oa Salmonella, volgens mij is dat in andere landen ook minder aan de orde

1 like

Oh joh dat is helemaal nieuw voor mij. Weer wat geleerd!

Ja! Best lekker. Maar vond ‘m ook wel lijken op de roze Tony reep. Door de framboos erin. Als ik dan moet kiezen zou ik eerder de roze kiezen eigenlijk.

2 likes

Is dit alleen bij grotere Jumbo’s ofzo? Kan het hier nergens vinden :sob:

Een van de kitkat limited editions wordt deze maand vervangen door Kitkat gold. Deze zou naar caramel moeten smaken!

2 likes

Ja onderkant karamel melkchocolade en bovenkant witte karamelchocolade! Hij is in de UK al uit. Ben benieuwd.

1 like

Ik heb de beide smaken gehaald (cookie dough), ben benieuwd!

Als je bloem even 5 min in de oven verhit kan je het wel eten als cookie dough! En daarna kan je 't vast ook nog wel afbakken als koekjes

4 likes

Ik zag vorige week bij de jumbo Empenadas liggen bij de verse producten van de bakkerij, maar nu nergens meer te zien?:thinking: Iemand anders wel gezien?

Ja, vorige week nog gezien!

1 like

Hier zag ik ze gisteren liggen in de vitrine bij de tapas

1 like

& @Michonne nog nooit Empenadas gehad maar vond ze er lekker uitzien, dus nog maar even opzoek🙈

Bij onze Jumbo hebben ze trouwens ook empenadas liggen op de vleesafdeling. Volgens mij zijn die van Johma, die zijn lekker!

1 like