Nieuwe producten in de supermarkt #2

Ik begrijp wat je bedoelt!:innocent: die van veggie chef heb ik nog nooit gehad. Maar hier zit ook een randje “schnitzel” tussen ofzo​:see_no_evil:

1 like

Heeft iemand deze chocolade matzes al gezien? Of de kabeljauwkroket?

1 like

Meegenomen om te proberen. Smaken erg lekker, die met vanille is mijn favoriet van de 2. Lekker speculaas koekje met vanillecrème er tussen. :heart_eyes: Die met speculaas is ook wel lekker maar ja speculaas op speculaas dus proef weinig verschil, bij de vanillesmaak proef je duidelijker dat er iets tussen de koekjes zit. Ik geef ze een 8.5.

30 likes

2 likes

2 likes

Hè, die bestond al. Iets zwaarder en goedkoper (bovenste zoekresultaat). Wat een smiechterige actie van AH.

1 like

6 likes

Haha hoe is dit nieuw, hier bestond mijn jeugd uit (of de B-merk versie)

1 like

Ik twijfelde ook al ja … dacht gooi het toch ff in de groep en ja dus een smiechterige actie :neutral_face:

Er zit 10 gram minder in 🤷

Dat zeg ik. De nieuwe versie is lichter geworden èn duurder. Scheelt bijna een euro per kilo. Dan is het geen nieuw product maar verlakkerij.

Ik snap het ook niet, dat verschil van 10 gram is toch ook weird.

Misschien zijn de porties (iets) groter geworden? Er zit nu 1 portie minder in een zak, maar een portie is meer dan 10 gram. :woman_shrugging:
Of misschien is de chocoladeprijs omhoog gegaan.
Ben & Jerry’s hebben de porties ook iets kleiner gemaakt ivm grondstofprijzen, maar zij waren daar eerlijk over en kondigden het aan.

Deze vind ik ook erg lekker! @Reflect

1 like

Denk dat je mij bedoelde.

Het is een zoveelste actie van AH waarbij producten stilletjes duurder gemaakt worden.
Tot voor kort waren er diepvriesgroenten in witte zak voor weinig geld. Hetzelfde geldt voor tomatenblokjes en nog meer producten. Die zijn stilzwijgend uit het assortiment gehaald, en het alternatief is nu het huismerk, dat vaak 2 keer zo duur is als het budgetproduct was.
Supermarkten claimen regelmatig de goedkoopste te zijn, maar AH heeft de afgelopen maanden juist van heel veel producten de prijzen verhoogd, en daar ergerde ik me aan. In vergelijking met andere supermarkten zeker.

Verder is het denk ik geen hele interessante discussie voor dit topic dus sorry dat ik er over begon.

3 likes

Ja dit is echt stom. Ben het helemaal met jou eens. Ah zou als een van de grootste supermarkten juist ook de goedkope dingen aan moet bieden, zodat iedereen bij ze terecht kan

1 like

Oh ik dacht al, ben ik nou gek, ik kon steeds maar geen goedkope diepvriestuinerwtjes (leuk galgjewoord) vinden, dus ik van die duurdere biologische kopen. Goed om te weten dat ze dus uit het assortiment zijn, koop m’n tuinerwten voortaan wel bij de Aldi ofzo :ok_hand:t3:

1 like

Die tuinerwtjes mis ik inderdaad echt, die kocht ik wekelijks. En de AH Basic tomatenblokjes ook.
Vanwege Corona laat ik boodschappen thuis bezorgen en dan vind ik AH wel de fijnste service hebben, maar ik vind het echt jammer dat er zoveel budgetproducten uit het assortiment zijn.

Ja voor Corona ging ik voor een x aantal boodschappen speciaal naar de Aldi omdat die daar aanzienlijk goedkoper waren, maar sinds Corona probeerde ik naar zo min mogelijk winkels te gaan dus kocht ik vrijwel alles bij AH. Maar ik merk nu wel steeds meer dat ik dan toch echt behoorlijk wat duurder uit ben, helemaal als ze dus AH Basic producten eruit gooien :woman_shrugging:t3: dus toch maar weer af en toe naar de Aldi vanaf nu. Okee lekker offopic dit, ik zal het hierbij laten :joy:

2 likes

Ik zat me ook al suf te zoeken naar de basics tomatenblokjes. Wat stom zeg!

3 likes