Nieuwe producten in de supermarkt #4

Ja klopt, maar wel gaar dat ze niet vegan kaas hebben voor vegans aangezien ze het wel als een plantaardige burger marketen. Maargoed als ik alleen aan mezelf denk hoop ik dat ie zoals vorige keer met normale cheddar terugkomt haha

3 likes

Mij maakt het niet uit, ik ben ā€˜maar’ vegetariĆ«r, maar de meeste vegan kaas vind ik tegenwoordig ook prima te pruimen hoor.

1 like

Ik heb deze veldbonenburger vandaag geprobeerd en de eerste happen vond ik wel ok maar uiteindelijk ging hij me toch tegenstaan. Ik heb het gevoel alsof er een heel kunstmatige vleessmaak/rooksmaak aan zit of zo… Nu ben ik sowieso niet zo dol op 'vlees’burgers dus misschien dat anderen hem wel lekker vinden. Hij is erg sappig

2 likes

Oh ik vind dit dus ook echt niet lekker…Bedankt voor de waarschuwing!

Wat is wel jouw favoriet? Ik vind de groenteburgers/schijven van de lidl wel erg lekker

Valt me op dat er steeds vaker zon rook/vleessmaak aan moet zitten, wat ik idd echt niet lekker om niet te zeggen vies vind :pensive:

1 like

de vega McKroket :joy:

Haha ik ben eigenlijk niet zo van de burgers als ik erover nadenk, ik vind ze als ze dan niet naar vlees smaken lekkerder. Maar van die melige ouderwetse groentenburgers met een paar doperwten en stukjes wortel erin vind ik ook echt niet lekker. Eerder bv een linzenburger, champignonburger of een met noten erin. Van wat nu in de winkel ligt weet ik eigenlijk niet precies welke ik dan precies wel lekker vind.

Ik eet niet zo heel vaak vleesvervangers, ik eet eerder meer paddenstoelen of peulvruchten in gerechten. Ik gebruik soms wel eens kipstukjes, of zo’n gepaneerde schnitzel. Maar dat is echt niet zo vaak eigenlijk.

2 likes

Ah nee dat snap ik! Ik houd dus juist wel van groenteburgers maar probeer een beetje te zoeken wat ik nog meer lekker vind. Maar losse stukjes of gewoon ergens peulvruchten bij ben ik niet zo weg vanšŸ™ˆ

Haha door al deze Mac berichtjes moet ik denken aan een situatie die ik vorig jaar had. Ik had de vega mc chicken besteld, maar toen zat er bacon op.
Dus ik ga terug en ik zeg: ik had een vega burger besteld, maar we zit bacon op
Die medewerker: … Dus?
Ik : bacon is varken
Medewerker : :no_mouth: ooh?

Mijn god…

25 likes

Heel ander verhaal dit, maar doet me denken aan van de week toen ik boodschappen deed. Na een aantal boodschappen gescand te hebben smeet de caissier de gember van de band af. Dus ik: Dat is gember, geen afval, ik wil het graag kopenšŸ˜…

32 likes

Heb je überhaupt wel gember gekocht als de persoon achter de kassa het niet aanzag voor een random stukje afval? :joy:

Ik hoor dit zo vaak en het gebeurt mij ook altijd als ik losse gember koop

1 like

Ik zal wel een uitzondering zijn, maar het ging bij mij altijd goedšŸ™ˆ

Maar ik heb wel vaker dat ik me verbaas over de algemene kennis van met name jonge winkelmedewerkers

1 like

Die vega McChicken is wel heel fijn dat die te herkennen is aan de spikkels. Ben benieuwd of de Kroket misschien nu ook beter te herkennen is. Ik vertrouw die medewerkers eigenlijk ook niet, zeker na al die verhalen. :rofl:

3 likes

Haha, in diezelfde categorie werd ik ook een keer gevraagd om mm legitimatiebewijs toen ik witte wijnazijn kocht…

39 likes

Hahaha tegen mij zei de kassamedewerker ooit ā€˜en dit is…een tak???’ Met zo’n heel verbaasd hoofd erbij :laughing:

26 likes

Je moet wel heel wanhopig zijn wil je daar een glas van leegdrinken :joy:

7 likes

Haha ja of ā€œmevrouw, kunt u zeggen wat dit isā€ als je een koolraap of spitskool wil afrekenen.

13 likes

:rofl:

Haha dit was ik als zestienjarige achter de kassa. Ook nog wel eens gevraagd wat andijvie was. Ik kende dat van mijn moeder alleen maar voorgesneden uit zak, dacht dat het een rare krop sla was

13 likes

Haha, dat is best schattig toch

6 likes

Ik werd laatst gecontroleerd op mijn boodschappen bij de zelfscankassa en toen zei die jongen ā€œdeze komkommer heb je niet gescandā€, terwijl hij de courgette in de lucht hield die ik natuurlijk wel had gescand…

34 likes

Vegan carpaccio van de AH! Zelf nog rucola en beetje parmezaan toegevoegd, er zit kaas bij maar dat is vegan kaas en daar houd ik niet van. Zowel mijn vriend als ik vonden dit echt super lekker! De structuur leek echt heel goed op dat van ā€œechteā€ carpaccio, mooie dunne plakjes. Ik was eerst huiverig voor de smaak omdat het wel zo’n typische vleesvervangergeur had, maar zeker in combinatie met alle toppings (sorry) smaakte het echt heeel erg naar hoe ik het me herinner! (wel al jaren geen vleescarpaccio op). Ik zou dit echt 100% nog een keer kopen. Uit een pakje had ik twee van deze bordjes gemaakt, dus vond het ook een goede portie

42 likes