Huh nee? Ik zeg niets over mensen die vega zijn?
Ik weet niet hoe los dit van elkaar staat. Ik denk namelijk van niet en dat dit juist met elkaar te maken heeft
Nee je hebt t leuk verkapt. Tussen de regels lezen noemen ze het.
Ja dat eerste. Dat heb ik miljoen keer liever dan dat mensen die Vivera / VS / … meuk kopen
Of je kanker hebt, diabetes hebt of wat dan ook zegt toch niets over hoe gezond je eet?
Ik weet ook niet waarom ik me hierin meng, laten we het maar weer over nieuwe producten hebben want afwijkende meningen worden direct afgeschoten als trollers.
Haha sorry maar als je geen gelijk krijgt moet men weer on topic?
Ik zie het inderdaad wel vaker gebeuren op dit forum. Als je een enigszins afwijkende mening hebt, word je meteen weggezet als trol of aanhanger van een of andere (kennelijk verwerpelijke) lobby. Dat is toch niet nodig?
Maar andersom wordt er toch ook niet onderbouwd. Er komt nu geen artikel waarin staat dat diabetici gezondere voedingskeuzes maken? Dat is nu juist een forum, dat je reageert op wat je intrigeert en interesseert.
Was ook niet naar jou bedoeld, maar meer dat de discussie een beetje ontspoord is. Vind jou helemaal niet sloom!
Ben het ook helemaal met je eens. Ik eet wel eens een vervanger, maar vraag me dan ook af of dat wel gezond is en kies ook liever voor bonen oid.
Love vleesvervangers, verrijking van m’n leven
Het zou een voorbeeld onderbouwing kunnen zijn voor jouw mening en posts. Dat zou jouw verhaal ondersteunen en mijn verhaal onderuit halen. Jij gaf aan dat je mijn posts niet onderbouwd vindt, maar ik mis bij jouw posts ook onderbouwing.
Maar nogmaals, van mij hoeft het niet zo diep te gaan hier. Het ging hier over nieuwe producten. Dat zeg ik niet om van de discussie af te zijn maar omdat er nu meerdere mensen aan hebben gegeven deze posts hieromtrent niet prettig te vinden.
Ik denk dat ik zonder vleesvervangers ook echt nooit vega was gaan eten
Enniewee. Iemand heeft deze al eerder gepost, maar ik heb ze nu geprobeerd en ik vind ze heel lekker. Super bewerkt, super ongezond, maar dus wel heel lekker. En als iets je blij maakt omdat het lekker is, is het dan niet op een bepaalde manier toch een beetje gezond voor je?
Jemig wat een discussie weer. Nee natuurlijk zijn niet alle vleesvervangers gezond. Net zoals niet alle vlees gezond is. Kipfilet vergelijken met een kaasschnitzel is natuurlijk appels met chocoladerepen vergelijken he, dat slaat nergens op. Leg een vleesschnitzel en een vegaschnitzel naast elkaar en het verschil in ‘gezond’ is op zijn minst al een stuk kleiner.
Goh, is dit passief agressief bedoelt?
Huh? Oh nee, zeker niet!
Ik ben geen vegetariër maar eet wel heel vaak vegetarisch en volgens mij maakt het qua macro’s niet zoveel uit of je een vega of gewone schnitzel/kroket/burger/etc. eet. Daarom kies ik bij dat soort producten eigenlijk altijd het vega alternatief. Ik moet wel zeggen dat ik die keuze bij gezonde dierlijke producten, zoals zalm, kipfilet of kalkoen wel wat lastiger vind. Ik probeer namelijk om gezond te eten en als ik dan naar de macro’s kijk dan slaat de vergelijking toch vaak uit ten gunste van het dierlijke product dus dan belandt dat ook nog wel eens in mijn mandje.
Huh, volgens mij heb je een andere post gelezen. Nergens beweer ik dat. Zeg alleen, nogal logisch dat iemand zich getriggerd voelt omdat het echt zo een dooddoener discussie is vaak. Beetje zelf googelen helpt vaak al.
Maar heb het idee dat er toch niet echt interesse is, maar meer behoefte om gelijk te krijgen. Dan denk ik eerlijk gezegd dat het ook een nutteloze discussie is.
Edit; ik ben trouwens zelf niet eens vega, echt een slap excuus voor een mens qua keuzes.