Nieuwe producten in de supermarkt #4

Is dit matze-achtig? Nog nooit gezien

1 like

Nu het toch over uit het assortiment gaan gaat… ik kan bij 2 AH’s (waarvan 1 XL) geen rambol kaas meer vinden. Stond voorheen altijd op
2 plekken, vers en voorverpakt. Iemand nog gezien? Vind het echt vies lekker

En bij mijn AH zijn de vega saucijzenbroodjes uit het assortiment :angry: :rage: :face_with_symbols_over_mouth: natuurlijk zijn er nog wel 132 soorten snacks met vlees erin, gelukkig maar wat zouden al die arme vleeseters anders toch moeten.

5 likes

Ja bij mijn AH ook :sob: alle vegasnacks lijkt het wel, waren eerst ook frikandelbroodjes enzo maar die zijn er ook allemaal niet meer. Echt stom

3 likes

Ja hier was dus ook alles weg! Ik eet het niet maar volgens mij waren er zelfs geen kaasbroodjes e.d. meer?
De medewerker zei zoiets

3 likes

Ik dacht dat het aan mijn albert heijn lag, maar blijkbaar niet. Echt vervelend, dan zijn ze er alleen nog bij ah to go. Waar ze nu ook trouwens vegan kaasbroodjes hebben :heart_eyes:

2 likes

Soms denk dat de Appie diep van binnen een hekel heeft aan de plantaardige medemens met die stomme vegetarische week gesponsord door de Postcodeloterij in samenwerking met Unilever en verder vooral steeds lekkerder dingen uit het assortiment haalt.

5 likes

Ohh bij mij zijn die er gelukkig nog wel, maar ben alsnog bitter over alle vega snacks, echt zo’n onzin om die er allemaal uit te halen

5 likes

Hier zijn die er zelfs nooit geweesg

Komt omdat ze te weinig aan jullie verdienen en innoveren kost geld :ok_hand:t2:

4 likes

Bij de keuringsdienst van waarde vertelden ze juist dat ze goed verdienen op die vegan producten dus dat het juist interessant is? Die doelgroep is bereid meer te betalen voor vegan producten dan andere mensen voor niet-vegan producten. Dus misschien komen er vervangingen in het assortiment? :crossed_fingers:t2:

10 likes

Geïnfluenced door het forum, heb ik deze ook gelijk gehaald bij onze tussenstop in Vik. En de 3 supermarkten die we daarna nog tegenkwamen nog een keer.

6 likes

Ja hier is ook een lekkere vega filet american en martino uit het assortiment gehaald. Er ligt ook maar een klein deel vh Vivera assortiment, terwijl het wel een XL is. Irritant.

Veel ingrediënten om producten te veganizen werder vroeger gebruikt om producten goedkoper te maken, want zuivel en ei is duurder. Nu kunnen ze er dus goedkopere ingrediënten in stoppen maar juist meer vragen, want het is vegan!!! :+1::+1:

Alleen vegan is nog steeds ontzettend niche, dus in totaal denk ik dat er weinig op verdient wordt.

6 likes

Ik denk niet dat ze dit soort dingen landelijk saneren. Maar meer dat de lokale AH precies 4 vega saucijzenbroodjes per week verkoopt en er 6 weg kan gooien. Vega(n) is vergeleken met vlees natuurlijk nog best niche. Zeker op sommige plekken. En dan zijn dit soort dagverse producten lastiger dan een pak vega yoghurt met een tht van 3 weken.

6 likes

Oké dit smaakt echt precies naar vlees en augurk in chipsvorm, enorm veel smaak ook. Ik vond het vies haha maar het lijkt dus wel echt heel erg op waar het naar hoort te smaken

1 like

Worden dingen als vega worsten/saucijzenbroodjes dan vers gemaakt in de supermarkt? Ik dacht dat het diepvries was en dat een winkel kan bijhouden hoeveel ze er ong. per dag verkopen en daarop aanpassen hoeveel ze per dag afbakken.

1 like

Dit soort dingen blijven zo fascinerend aan commercie.

1 like

Nee is diepvries, maar vaak bestellen in grote aantallen. Snap wel dat je voor 4 verkochte broodjes per week dat niet op voorraad gaat houden.
Afbakken op aanvraag is geen optie want dat duurt wel een halfuur, dus dan bak je elke dag een paar stuks af maar als je dan veel kunt afschrijven kan het zijn dat ze deze keuze maken natuurlijk

1 like

Oh my bad, ik las nu terug en zag dat het ging om specifieke ah’s waar het eruit wordt gehaald. Ik dacht ff dat het ging om overal.

Vond het al raar dat het compleet wegging terwijl het volgens mij bij ah to go’s, ah city’s en in grote steden best goed loopt. Kan me voorstellen dat het niet in elke AH het even goed doet en ze het daar dan wel uithalen.

1 like