Nieuwe producten in de supermarkt #4

Ik denk dat je andere koekjes in je hoofd hebt want dit zijn echt gewoon standaard afbakkoekjes die ze bij de Tesco hadden. Was in feite niks bijzonders? Of dat heb ik dan niet meegekregen.

Als er 75 cent op de verpakking zou staan is het verwarrend maar als je een beetje het kaartje leest staat er gewoon per stuk. :sweat_smile: Anyways ik vind 75 cent nog redelijk goedkoop, volgens mij betaal je bij de Jumbo voor een normale “verse” chocolate chip cookie 1 euro ofzo.

Edit: De rocky road er naast staat ook per stuk op het prijskaartje. Volgens mij doet AH dit gewoon standaard en moet je zelf even nadenken wat 2 of 3x 75 cent is.

2 likes

Ja ik weet welke het zijn, het is ook verder niet belangrijk of zo. Ik vond het gewoon grappig om er hier ineens een plaatje van te zien.

Vroeger (wel al heel lang geleden, begin jaren 90) ging er ook ineens zo’n gerucht dat je van die klikklak armbanden dood kon gaan en dat ze daarom verboden werden. Geen idee hoe je hierdoor zou moeten sterven trouwens??

3 likes

Niet alle verpakkingen bevatten dezelfde hoeveelheid, daarom staat op het prijskaartje de prijs per stuk. Als er op de verpakking zelf nog een sticker zit, zal daar wel de goede prijs op staan denk ik.

1 like

Ik heb die M&M koekjes laatst gegeten, zaten wel in een andere verpakking toen.

Vond ze wel lekker, alleen een beetje taai (maar dat kan ook de bedoeling zijn natuurlijk) 7,5/10

1 like

Vind dat echt manipulatief, zou niet moeten mogen.

Maar mensen kunnen toch zelf ook een beetje nadenken en lezen.

Ik heb geen zin om tijdens het boodschappen zelf te moeten berekenen wat ik kwijt ben voor een product, het is toch compleet normaal en logisch om het bedrag wat je bij de kassa betaald op het kaartje te zetten? Je gaat bij een pak biscuitjes toch ook niet “5 cent per stuk” neerzetten. Het slaat gewoon nergens op.

12 likes

Maar op de vers afdeling gebeurt dit toch vaker? Bijvoorbeeld saucijzenbroodjes zijn soms per 1 of 2 verpakt. De stuks prijs staat op het prijskaartje bij het schap en de totaal prijs als je meerdere neemt staat op de verpakking. En stel er ligt een verpakking van 2 stuks maar je wilt er maar 1 kan je ook gewoon vragen bij de bakkerij of ze ze willen splitsen en dan krijg je er eentje. Ik vind dit niet zo raar, dit is altijd al zo geweest dus je kan als klant zijn toch ook gewoon even kijken naar wat je pakt?

20 likes

Bij groente en fruit staat de prijs ook vaak per kg terwijl je zelden precies een kilo koopt. Ik vind het niet heel vreemd, ze verkopen die koekjes gewoon in verpakkingen met afwisselende hoeveelheden en dit is een makkelijk oplossing om niet 4 bordjes per product neer te hoeven zetten.

5 likes

Dit zijn anderen idd, deze vielen bij velen geloof ik niet zo in de smaak😅

1 like

Op de verpakking zelf staat altijd de juiste prijs.

1 like

Dit komt omdat deze koekjes, carrot cake, saucijzenbroodjes, donuts etc. door het personeel in de winkel wordt ingepakt. Ze leggen vaak verpakkingen met verschillende aantallen in het schap zodat er voor ieder wat wils is. Je mag overigens ook vragen om een ander aantal dan er is ingepakt. Dan maken ze een verpakking open en verpakken ze het opnieuw. Geldt ook voor het brood wat ze bij de bakkerij in de winkel afbakken, als er alleen een hele ligt en je liever een halfje hebt kun je dat ook vragen.

8 likes

Dit vind ik bij de bakker ook altijd zo bedrieglijk, daar zetten ze vaak een prijs per 100 gram op het kaartje (bij koekjes en chocolade bijvoorbeeld), dan schrik je je een ongeluk als je moet afrekenen :sweat_smile:

2 likes

Ik kreeg deze sponsored post, iemand deze al geproefd?

19 likes

Als je een bedrijf hebt kon je een gratis proefdoos aanvragen las ik🙈

dit! ik heb 4.5 jaar op de broodafdeling van de appie gewerkt en het is echt niet alsof wij die bordjes zo instellen om de klant te pesten of te bedriegen of hun boodschapervaring moeilijk te maken, het is inderdaad puur omdat we ze vaak in verschillende aantallen inpakken zodat mensen zelf de afweging kunnen maken of ze 2 kokosmakronen willen of toch 1, of omdat je soms producten laat vallen of dat ze kapot zijn, en je dan met een pakje zit waar minder in zitten…

2 likes

2 likes

7 likes

3 likes