Nieuwe producten in de supermarkt #4

Hahaha love je edit :sparkling_heart:
Thanks voor de tip! Ik ga ze de volgende keer kopen, ben erg benieuwd

2 likes

Maar kijk dan hoeveel merken dit snoep maken! En er zullen er vast nog veel meer zijn. Dit gaat me nu dus bezig houden tot ik er alles vanaf weet.

Wat eet je dan wel? - Vegan in de supermarkt #13 - Wat eet je dan wel?
Sweet Corner roze hippo's – Vegan Wiki

29 likes

Volgens mij is die varken van foamie niet helemaal anatomisch correct

2 likes

Dit is met (bijna) elk populair merk product. Mijn favoriet blijft de Vlugge Japies als namaak van de Snelle Jelle’s.

10 likes

Wel benieuwd hoe je dit hebt gegoogled haha, ‘biggetjes knock offs’?

6 likes

Fred Ferkel :joy: :joy:

5 likes

Had toevallig deze gister gekocht. 9/10 in vergelijking met de “echte”.

7 likes

Het achterneefje van Porgy Pig

2 likes

oh ja, dat ziet er wat gezelliger uit! :joy:

1 like

Ik las in de snelheid fred frikadel

4 likes

Getver weer iets waar ze Katja snoepjes op/in gaan doen (biggetjes hehe)

3 likes

Helaas viel ook dit pizzanieuws tegen🙈

1 like

Ja dat was dedication hoor. Ik heb in allerlei talen zitten googelen naar vega snoep. Dus er moet nog veel meer zijn want ondanks dat ik mijn best heb gedaan kan je het niet echt een diepteonderzoek noemen.
Ik heb ook Katja een mailtje gestuurd met mijn vragen. Dus ik hoop eigenlijk een uitgebreid verslag van hun geschiedenis en de grondlegger van het eerste Biggetje te krijgen. Zou mijn gemoedsrust goed doen.

19 likes

Op de wikipedia van Percy Pig (de licensed Engelse versie van de oorspronkelijk Duitse biggetjes, exact hetzelfde als de Katja die hier verkocht wordt) kun je flink wat achtergrondinfo vinden. Percy Pig - Wikipedia
Ze zijn volgens die tekst geïntroduceerd in 1992 (maar er staat niet bij vanaf wanneer de Duitse versie er was, want die was eerder) en in 2011 kwam er een vegetarische versie. Sinds 2019 is de standaardversie vega.

4 likes

Heeeeeeel interessant. Maar 2011 pas? Ik heb het gevoel dat die dingen er al mijn hele leven zijn joh. (de vega versie dan want die andere zou ik nooit eten)

4 likes

Zou een artikel over schrijven en opsturen naar een krant. Het is wel wat voor de zaterdageditie van het Parool of de Volkskrant.

6 likes

Ik heb geen idee, ik heb nooit echt van dat soort snoepjes gehouden en vond de biggetjes als kind al niet lekker :frowning_face:

Maar ik vind net wel dit: (origineel uit een artikel uit the independent over het succes van Percy Pig maar daarvoor moet je ingelogd zijn om te kunnen lezen, dus van een blog gehaald)

Mega interessante informatie over Percy Pig/Biggetjes/Fred Frekel die iedereen zou moeten lezen en uit het hoofd leren

The idea for a foamy sweet came from a German manufacturer called Katjes , but it wasn’t until the original product team led by Julia Catton came up with the Percy character that it could be manufactured in the kind of volume that would keep Katjes and Marks & Spencer happy.

Catton, remembers that time well. "It was the mid-1990s, we’d already made a few yoghurt gum and licorice products with Katjes but nothing had really worked in the UK, so a team of us went out to Germany to thrash around some ideas. We sat around a table and drew a blank. Eventually, the Katjes people said, ‘We’ll leave you here for an hour and see if you can come up with anything.’ I looked up and saw a licorice panda sweet with different coloured ears. Next thing I knew, I had drawn Percy Pig on a piece of paper. "

7 likes

Eens!

7 likes

280120220024_68927BAK-1_360x360_2
Ik mis de koffie Optimel nog steeds maar dit is een waardige vervanger. Ik hou wel van dikkere yoghurt maar ik heb deze alsnog in 1x opgegeten. Minder koffie smaak dan de koffie versie, wat meer chocolade. Ik hoop dat ie niet limited blijft en vast in het assortiment komt :’(

12 likes

Ik mis het punt denk ik, wat is er mega interessant aan deze info?

1 like