Wat een onzin zeg. De rechtbank houdt altijd rekening met iemands persoonlijke leven en omstandigheden, dus ook als je vuilnisman oid bent. Overigens staat de voornaamste redenen voor de lage straf daaronder, namelijk de omstandigheden van het misdrijf
Edit: overigens denk ik ook dat jullie het verkeerd lezen. Er staat namelijk niet dat hij een lagere straf krijgt omdat hij rechtenstudent is, er staat dat hij rechtenstudent is en door deze veroordeling zijn maatschappelijke carrière vrijwel onmogelijk wordt, oftewel, dit is al een straf op zichzelf
Edit 2: om een beeld te geven, het komt bijvoorbeeld ook vaak voor dat mensen die onder de armoedegrens zitten en een misdrijf plegen minder of geen geldboete hoeven te betalen, of iemand die alweer een tijdje aan het werk is en toch weer een delict pleegt minder lang hoeft te zitten omdat de gevolgen van een langere straf voor zijn persoonlijke leven groter zijn.
Sorry voor al deze edits, maar ik word altijd een beetje geïrriteerd als er zo kort door de bocht wordt gereageerd op uitspraken. Ik zeg niet dat de rechtbank nooit iets fout doet, maar we hebben wel een van de best werkende systemen van de wereld (als je bijvoorbeeld kijkt naar recidive) oa omdat er binnen het Nederlandse systeem ruimte is voor de persoonlijke omstandigheden van de dader.