Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Het internet leert mij dat een jurist niet per se een advocaat is en het ook geen beschermde titel is. Die vent wordt overal een jurist genoemd.

2 likes

ik had het net even opgezocht en er stond dat ie 4,5 jaar kreeg en toen die studie deed (dus zelf ook in de internationale drugshandel zat) en sowieso lang genoeg om een studie af te ronden.
dit is het artikel: https://www.trouw.nl/cs-b5a53ff0

Hoe kwam het dat u het criminele pas op ging?

2 likes

Ja klopt! In het artikel staat dat hij dus wel advocaat kon worden omdat hij een VOG kreeg, maar de Orde vond het wat te snel, later kon hij toch advocaat worden maar wilde het niet.
Naar eigen zeggen hoor, dus misschien klopt het niet helemaal dat kan ook!

Wauw deze koe heeft gewoon waarschijnlijk 100km afgelegd in het water en het overleefd :scream:

10 likes

Hm klinkt wel vreemd. Maar ik neem sowieso alles wat deze mannen zeggen met een kilo zout. Ze zijn niet vies van wat leugens verspreiden natuurlijk.

1 like

Ja true.
Ik las wel dat je toch nog een VOG kan krijgen als het allemaal lang geleden was etc. maar dat lijkt hier niet echt het geval ook.

Ah duidelijk, thanks! Klopt dus inderdaad geen drol van die ‘toen ik vrijkwam heb ik gelijk de benodigde verklaring omtrent gedrag gekregen en ben ik gaan praten bij de Orde van Advocaten’

ik kan me eigenlijk ook moeilijk voorstellen dat een kantoor je aanneemt (om je dus die opleiding te laten doen) terwijl er ook genoeg anderen zijn zonder crimineel verleden en dat natuurlijk vrijwel altijd voordeliger is.

1 like

Wow die zag ik niet aankomen. Meeste mensen die het studeren benoemen het minstens 3x in een gesprek.

28 likes

@Flamoes

3 likes

Hallo ik wens niet ge-out te worden

7 likes

Ja dacht het inderdaad zo. Maar wanneer de regering het uitroept als natuurramp, wordt er een rampenfonds opengesteld waar slachtoffers terecht kunnen. Maar denk dat dat helaas nooit alle schade zal dekken.

1 like

Niet door verzekeringsmaatschappijen inderdaad, maar normaal gesproken stelt de overheid dan geld beschikbaar om de schade mee te vergoeden.

1 like

De overheid heeft als het goed is toegezegd dat dit wordt gecompenseerd om die reden.

2 likes

Mijn vader stuurt net een duitse docu door:

Als dit echt klopt is het wel bizar hoor. In het kort:
in de docu diepen ze uit hoe je via een handdruk of een schouderklopje die concurrent met bv anabolica kunt besmetten. Aangetoond is dat slechts 1 druppel binnen hele korte tijd via huid contact in het bloed al zit en je test zelfs nog 14 dagen erna nĂłg positief op doping! Met alle gevolgen van dien terwijl diegene het zelf niet eens in de gaten heeft gehad :scream:

2 likes

Over het algemeen niet maar er zijn wel verzekeraars die het nu uit coulance wel doen volgens mij

1 like

En is de actie van giro 777 dan om te compenseren wat niet door de overheid wordt gedekt? Is dat dan niet een beetje voorbarig, omdat we nog niet eens weten hoeveel schade er is en uiteindelijk niet vergoed zal worden?

Ah, ik lees nu dat dat dus voor kleinschalige maatschappelijke projecten bedoeld is. Vraag me af of al die mensen die doneren dat wel beseffen. Niet dat ik denk dat het niet nuttig besteed zal worden of dat het niet erg is voor mensen die hun huis zijn kwijtgeraakt, maar ik vind die nationale inzameling toch wat hysterisch overkomen.

Volgens voorzitter van het Nationaal Rampenfonds, Clémence Ross-van
Dorp, gaat het hierbij om steun voor kleinschalige projecten die ertoe dienen dat de ‘samenleving weer op gang komt’. Zij benadrukt dat er geen directe steun aan particulieren en ondernemingen gegeven zal worden. “Het gaat ons om burgerinitiatieven die - nadat de modder is weggeschept - lokale noden helpen lenigen.

Het Nationaal Rampenfonds zal ontvangen gelden via een beoordelingscommissie toekennen aan gekwalificeerde herstelprojecten van maatschappelijke organisaties.

Nounou
 Oostenrijk heeft het ook al te pakken, wat een ellende. https://www.gelderlander.nl/dossier-hoogwater-2021/live-nooddijk-in-limburgse-horn-doorgebroken-voorzitter-veiligheidsregio-waarschuwt-voor-waterwappies~a01fd4dc/

1 like

Ik zie het woord waterwappies in de link staan. Nu al het woord van het jaar.

5 likes

Ook in het nieuws vandaag:

3 likes

Noujaa :joy:
“ Het postbedrijf heeft al laten weten het niet te pikken en overweegt aangifte te doen.”

Vind k wel overdreven

7 likes