Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik snap inderdaad wel dat je dat heel irritant kan vinden! Voor mij is het ideaal omdat ik juist graag een selectie voorgeschoteld krijg. Ik lees en zoek via andere kanalen wel meer dan dit, maar die selectie is zo’n uitkomst voor mij omdat het dan niet zo snel ‘te veel (keuze)’ is. Betekent wel dat ik ook genoeg interessante dingen mis, maar ik zie het als een soort begrenzer die voorkomt dat ik meteen al teveel keuze heb haha. En vind het ook heel fijn dat sommige dingen voorgelezen worden. Maar als dat niet is wat je zoekt, heb je er vrij weinig aan natuurlijk!

1 like

Snap er ook even niks van. Alle kaartjes en attenties die dan ten name van Frédérique worden gestuurd zijn dan qua tenaamstelling eigenlijk heel pijnlijk? Ik snap ff niet goed meer hoe en wat qua deadname. Enlighten us pls @anon76889665

1 like

Van wat ik er nu begrijp was hij nog niet out bij zijn vader en wist hij daarom niks van de correcte naam. Vind het een beetje een raar verhaal, alsof mensen zijn gaan social media stalken en zo allerlei conclusies getrokken hebben.

6 likes

@papierhier voorlopig maar één bron en één bron die ook nog niet te controleren is, is geen bron. Behalve als persoon zelf het naar buiten brengt. Dus ik denk dat we nog even moeten wachten.

Of ja, wachten hoeft niet maar dit is nog lege info.

2 likes

Wat ik hieruit opmaak is dat het artikel is verschenen waar de deadname en alles in staat. , en vrienden van het kind hebben via een transsupport groep gedeeld dat hij trans is en een andere naam gebruikt. Diezelfde naam gebruikt hij ook voor een advertentie waar hij zich als oppas aanbiedt.

Daarop hebben mensen gedeeld dat hij trans is, het artikel de deadname gebruikt en zijn vader ook verkeerde naam en pronouns gebruikt.

Nu wordt gezegd, ja hij is trans maar die informatie was niet bekend bij zijn vader dus die heeft dat niet expres gedaan.

Ik vind het schandelijk dat het kind zo volledig met (dead) naam uberhaupt in het nieuws stond.

14 likes

Ik snap dat wel met te veel keus, haha. Ik vind nieuwsapps ook al snel overweldigend. En dat voorlezen is inderdaad echt top! Ik luister heel veel af tijdens het schoonmaken en tandenpoetsen etc. niet eens via de kranten apps maar via Spotify. Ik luister veel beter als ik gewoon door het huis kan struinen en niet per se moet blijven zitten.

1 like

Nou, ik vind dat willekeurige twitteraccounts die zonder te checken maar van alles delen net zo fout zitten. Iemand heeft dus schijnbaar dat profiel gevonden en “vrienden van” hoeven niet perse vrienden te zijn. Het gaat hier inderdaad om een minderjarige.

7 likes

Dat snap ik wel hoor, haha, de kranten zijn ook niet te koop vaak in supermarkten enzo. Ik ken deze kranten vanuit huis! Maar het ND is wel een landelijke krant. En ik dacht dat alleen het RD de blokkade had op zondag, maar misschien ben ik in de war en heeft het ND dat ook.

Ik vind beide kranten wel goed kritisch eigenlijk. Maar goed beide schrijven wel echt vanuit christelijk oogpunt dus dat moet je ding zijn of er gewoon door heen lezen, maar over sommige onderwerpen is dat lastiger. Vind het daarom zelf ook vooral interessant om die andere visie te lezen. Zou in elk geval geen hoogd abonnement nemen op een van de twee, maar wel ter afwisseling eens los kopen.

@CloserToFine Wat leuk dat jij het ook wel leest. Wat je zegt over religie klopt idd, schrijven ze altijd goed over. Trouw ook vind ik. ND was ook een van de eerste kranten die met dat kleine formaat ging werken. Zo chill was dat toen, want die extreem grote kranten leest voor geen meter vind ik.

2 likes

Ja maar echt. Ik word echt doodmoe van die zelfbenoemde Twitter / Instagram- journalisten die van alles naar buiten brengen zonder dat zelf goed gecheckt te hebben.

4 likes

snap ook absoluut niet waarom dit door de vader op LinkedIn werd geplaatst, en wat iemand hierboven ook al zei, al die vreselijk lage reacties eronder. Moet je toch niet willen

3 likes

Dit begreep ik nog in de thread, maar dat meisje, Lyra, kan deze info niet bevestigd krijgen. Daarom vond ik het zo raar dat ze erover bleef tweeten alsof ze de feiten op een rij heeft of direct contact met betrokkenen.

Even goed is het kwalijk dat zowel vader als journalisten een minderjarig kind niet in bescherming nemen. Gisteravond nog zag ik dat bericht binnen komen en ik vond het al gek dat alle namen gepubliceerd zijn. Maar omdat die vader betrokken was, dacht ik: zal wel over nagedacht zijn. Niet dus :pensive:

6 likes

:joy::joy: Mijn vriend las noooooit de krant (wel NOS enzo) dus heb hem gewoon afgericht. Hij is nu teleurgestelder dan ik als de krant een keer niet wordt bezorgd.

1 like

Dat verhaal van die mishandeling om gender wordt steeds vreemder. Bijzonder sneu, want het doet ook af aan het onrecht dat dit slachtoffer is aangedaan.

Het valt me de laatste tijd op dat media verhalen overnemen van andere websites. In dit geval heeft een vader dit verhaal gedeeld met zijn kring op LinkedIn, waar het viral ging (ik zag het ook op mijn tijdlijn) en dan wordt het tegenwoordig overgenomen door media die daar artikelen van maken. The Best Social Media teert zo ook op zijn succes.

Ook las ik laatst in mijn tijdlijn (LinkedIn ook) het verhaal van een jongeman. Hij had daar zelf iets gedeeld en kreeg niet veel later berichten over ‘zijn publicatie in de printversie van De T’. Hij was daarvan alleen zelf niet op de hoogte. Ondertussen stond hij dus wel met naam, verhaal en foto in de krant.

Ik vind daar wat van! Het is naief om te denken dat je zo’n verhaal plaatst achter gesloten deuren, maar als vader (even terug naar de mishandeling) ga je er ook niet vanuit dat de media dit zo groot oppakken, lijkt mij.

4 likes

Jeetje, wat ingewikkeld en intens verdrietig voor zo’n jong kind allemaal hé. Die vader wilde vooral zijn trots uiten maar door deze geruchten lijkt het alsof het juist een (hopelijk onbedoeld) pijnlijk interview wordt zo.

Wat een schijtmensen heb je toch op deze aarde rondlopen, bemoei je met je eigen leven en laat een ander in zijn waarde. Zulke jonge kinderen al zo agressief, gatver.

8 likes

Okay maar we weten eigenlijk zo weinig van deze zaak dat het net zo goed “andersom” kan zijn, dat deze persoon wel al uit de kast is en dat de naam uit het artikel van de vader/de gender uit het artikel wel matcht met de genderidentiteit van desbetreffende tiener.

1 like

Oh, zometeen bij Humberto zit de vader aan tafel…

1 like

Ik schrijf zo slordig, pfff. Ik bedoelde dat RD op zondag niet bereikbaar is :sweat_smile:. ND is gewoon bereikbaar. Ik moest eens iets doen met die krant van ND en ik dacht toen te hebben begrepen dat ND een regionale krant was maar misschien heb ik het gewoon niet goed verstaan haha.

Op zich vind ik religie interessant, maar waar toetsen ze hun kritiek op dan? Christelijke normen en waarden? Of zijn ze kritisch op religie?

Ik ben influenced door je review! En tussen NRC en Trouw? Je noemt ze allebei als beste voor objectiviteit en non-populisme! :joy:

Misschien dat ik eerst een proef op Trouw neem. Heb excuses te maken aan Trouw :sleepy:

3 likes

https://www.ad.nl/binnenland/mannen-stonden-klaar-om-peter-r-de-vries-te-filmen-na-aanslag~ace1fcd3/

Walgelijk

Heb je het gezien, heeft de vader duidelijkheid kunnen geven?