Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik kwam via de stories van Nanoah dit tegen:


https://instagram.com/nanoahh?utm_medium=copy_link

7 likes

Wauw. Mega kwalijk dat iemand op twitter allerlei conclusies trok die helemaal niet waar blijken te zijn. Hoop dat die ook een keer hun lesje leren en niet vaker allerlei onzin te wereld in helpen.

38 likes

Er is nu ineens van alles gaande rondom die vader:

Edit: En dit, op zijn LinkedIn:

2 likes

Wat een riooljournalistiek, waarom wordt dit nu opgerakeld?

12 likes

Geen idee, Twitter stroomt er ineens ‘vol’ mee. Omdat veel mensen denken dat er meer aan de hand is zo te lezen.

2 likes

Ja jezus, ga het niet eens lezen. Leidt toch alleen maar af van waar het om ging.

8 likes

Komkommertijd Ăłf onnodig sensantie willen maken.

1 like

Ik zou willen dat iedereen eens stopt met delen van die foto waarop de gewonde en verdrietige tiener te zien is. Het is verdomme een minderjarige.
Echt, stop it.

Dit kan potentieel nog zo veel meer schade aanrichten dan al gebeurd is.

20 likes

Ik wilde net vragen hoe het optreden van die vader was bij Humberto Tan gisteravond. Iemand een idee?

Toch wel hartverwarmend om te zien hoeveel post Ă©n pakketten er zijn bezorgd.

1 like

Ik vind frustrerend dat mensen nu zo positief zijn en pakjes sturen terwijl de meeste van die mensen niet van zich laten horen als er werk verzet moet worden
om LGBTQAI mensen te beschermen.

Net zoals mensen die nu uit alle hoeken en gaten kruipen om ‘support’ te geven maar eigenlijk gewoon een uitlaatklep voor hun racisme hebben gevonden.

22 likes

Ik vind het superlief dat mensen kaartjes en pakketten sturen maar ik merk in het dagelijkse leven dat mensen alsnog vrij weinig respect hebben voor transgender mensen. Hoe vaak ik wel niet de vraag krijg of mijn vriend (trans) “wel een lul heeft”, dat ik me afvraag: waar is je fatsoen. En dit zijn mensen dan waarvan je denkt dat ze wel kunnen nadenken.

Maargoed, dat is even persoonlijke frustratie. Hopelijk zijn de mensen die kaartjes en pakketjes hebben gestuurd ook bezig met bewustwording over dit onderwerp en is dit niet een soort hypocriete actie.

35 likes

Geen woorden voor.

6 likes

Precies dit. Openlijk aanstaren, ongepaste vragen, ondoordachte en transfobische opmerkingen her en der.

En dan hebben we het niet eens over hoe onveilig het is om op straat te kunnen lopen en je vrij te gedragen.

Maar dat wordt er weer een regenboogzebrapad of zo geopend of een tegeltje geplaatst en dan kan heel Nederland zich weer op de borst kloppen.

14 likes

Ik heb laatst ook een stel boomers incl mijn ouders uitgelegd hoe niet oké dit soort vragen zijn. Dat snap je toch zelf ook wel? Jouw bezoeken aan de uroloog of gynaecoloog worden toch ook niet door je vrienden bij de koffie besproken?! Kan me hier echt boos om maken, vooral dat toontje waarop het besproken wordt.

10 likes

Heeel erg dit. En @tessel Een kleine greep: “Oh je bent wel goed gelukt zeg” Alsof je een fucking voorwerp bent. “Ben je al helemaal omgebouwd?” Je bent toch geen legopoppetje? Of: “Ja ik kon het eigenlijk al wel een beetje zien.” 1) nee kon je niet, 2) wil je nu een sticker? Ik kan zo nog wel even doorgaan maar het maakt me zo fucking boos en zo fucking verdrietig.

En inderdaad, leuk regenboogzebrapaden en regenbooggekleurde troep als het pridemaand is. Maar ondertussen hebben we nog steeds massaal alleen urinoirs op herentoiletten (waardoor mannen met een vagina niet op het herentoilet kunnen) om maar een dom voorbeeld te noemen. (+ wat moet je dan doen als je een potje wil kakken)

27 likes

En sorry dat ik elke keer zo heftig over dit onderwerp post. Maar ik vind mijn vriend echt de liefste en leukste en knapste man die er is en ik vind het gewoon zo kut en zo verdrietig dat mensen dit soort bizarre, lelijke, mensonterende dingen tegen hem zeggen. Dan denk ik: we leven in 2021, hoezo weten we nu nog steeds niet wat wel of niet fatsoenlijk is?

83 likes

Wat erg!!! Echt echt echt niet okĂ©. Ik vind het ook echt discriminerend soms. Heb iemand begeleid die in transitie zat en hij vertelde dat hij meerdere baantjes had om zijn eitjes in te kunnen vriezen, want ontzettend duur, terwijl iemand met een zieke (terecht) niks hoeft te betalen. Nogmaals terecht, maar waarom dan niet in deze situatie? Kan mezelf daar zĂł boos om maken en het is niet eens ‘mijn ding’. Er valt nog zoveel te verbeteren in dit ‘tolorante’ land.

3 likes

Ik denk dat je posts bijdragen aan de discussie, je emotie is logisch en ik denk dat anderen hier van leren. Je schrijft met veel liefde over hem. Ik hoop voor jullie dat mensen snel stoppen met het stellen van dit soort invasieve vragen en de wereld sowieso beter gaat worden voor trans personen!

5 likes

Nou dit, inderdaad. Toen mijn vriend begon was het nog verplicht je baarmoeder te laten verwijderen (en dit was nog tot 2016!! het geval) en eitjes bewaren was inderdaad heel duur en dat geld was er gewoon niet. Dus nu is er “niks” meer terwijl hij heel graag een kind van zichzelf zou willen. Ik vind dit echt bijna Noord-Korea praktijken.

HEt beleid is ondertussen wel veranderd, maar daar hebben “wij” nu niks meer aan.

13 likes

Wat vreselijk :hushed:dank dat je het deelt, ik wist dit helemaal niet! Echt niet oké.

2 likes