Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Neeeee, wat erg!! Hoe kunnen ze dat ook verplichten? Echt verdrietig voor jullie zeg. Vind het ook mooi hoe liefdevol je over hem spreekt. Houd je vooral niet in als je de behoefte voelt om dingen te delen; het is helaas nog hard nodig.

4 likes

Dit wordt inmiddels toch een soort soap. Het komt erg negatief op me over allemaal. Ik had heel erg gehoopt dat deze partij zou laten zien hoe je dit soort dingen oplost, maar misschien is het wel inherent aan de politiek (zoveel zielen, zo veel visies) dat dat vaak niet lukt? Wat vinden jullie?

1 like

Las het inderdaad. Blijft lastig om er iets van te vinden van een afstand. Hij heeft ook zijn eigen aanhang dus vind het niet echt een soap worden. Denk bij een beginnend partij (ongeacht stroming) logisch dat ze door een fase gaan waarin ze zoeken naar structuur, juiste aanpak etc en sommige mensen tijdens dit proces ā€œverliezenā€ en met anderen doorgaan
Denk dat het bij alle andere partijen ook weleens heeft gespeeld, hoe om te gaan met een intern ā€œmeningsverschilā€ en welke consequenties volgen daarop

2 likes

Mijn 2 cts:
Den Haag heeft een hele nauwe band met Quinsy en ze liepen de afgelopen maanden tegen veel van dezelfde issues aan als hij. Zoals dat ze niet te onafhankelijk kunnen opereren.

Den Haag heeft daarnaast een hele specifiek probleem: De Haagse Stadspartij is een anti-racistische partij met 3 zetels in de raad waarvan de leider niet alleen BIJ1 lid is maar ook nr 2 was bij de vorige verkiezingen toen de partij nog Artikel1 was. Den Haag Bij1 zou dus behoorlijk in dezelfde vijver naar stemmen vissen en dat is voor beide partijen niet heel chill. Dat was een belangrijke reden waarom ze niet bij de afdelingen horen die voor de gemeenteraadsverkiezingen gingen.
Landelijk BIJ1 wil dan liever dat ze om de tafel met HSP gingen om te kijken hoe en wat. Den Haag wil ( van wat ik heb meegekregen) liever zelf beslissen wat ze doen

1 like

Ik denk dat juist als een partij als BIJ1 mensen dachten dat ze daar echt gevonden hadden wat ze bij andere partijen misten. En daarmee waren de verwachtingen torenhoog van allerlei verschillende mensen met verschillende ideeƫn. Wat je ook al eerder las, mensen die van de radicale gelijkheid zijn en een andere groep die meer de partij zien als vertegenwoordiging van en voor zwarte mensen. En als die ideeƫn en verwachtingen zover uit elkaar liggen, dat krijg je niet goed samen denk ik. Zal ook wel een beetje bij een nieuwe partij horen.
Ben ook lid, niet actief maar voor mij gaat het echt om die radicale gelijkheid voor iedereen. Maar dat zal direct met mijn witte huidskleur te maken te hebben. Bij een partij die voor en door zwarte mensen is, daar hoor ik dan niet thuis.

1 like

Ja, inderdaad!

Mijn partner is ook een trans man, en de hoeveelheid opmerkingen die hij naar zijn hoofd krijgt is echt ongelooflijk, en zo frusterend.

Hij wordt op zijn werk door gemiddeld 70% van de mensen die hij ziet (als klant dan) nog steeds mevrouw genoemd, ondanks dat ie gewoon een baard heeft enzo.

Het gemak waarbij mensen transfobe opmerkingen uit hun mouw schudden, en dan verbaast zijn dat ze er op worden aangesproken, echt diep frusterend.

11 likes

Wat vinden jullie van de hijab-discussie bij politie en justitie? Ik vind het heel lastig. In andere landen werkt het gewoon. Zijn er onderzoeken die aantonen dat het de neutraliteit schaadt om een hijab te dragen?

Zeker bij politie heb ik tegenwoordig het idee van schijnneutraliteit met die verhalen over onveilige (racistische en seksistische) werkomgevingen en bij aangiften van vekrachting etc. die niet serieus genomen worden.

Maar ook als rechter volg je de wet en komt er -als het goed is- gedegen onderbouwing bij een uitspraak en zijn er nog 3 lagen ofzo om aan te vechten wat mogelijk onjuist is gegaan.

Ja ik vind dat dus echt onzin. Je mag dus wel moslim zĆ­jn, zolang je het maar niet ziet? Vind het echt een racistische wet.

12 likes

Ja dit
Alsof de politie er Ć¼berhaupt neutraal uitziet, ze hebben het hele kostuum veranderd van rustig donkerblauw naar bijna zwart met felgele neonstrepen. Heel neutraal hoor die waarschuwingskleuren.

Ik denk dat veel mensen zich juist veiliger voelen bij een vrouw met hijab. En ik denk dat de groep die een agente met een hijab eerder zou vertrouwen, nu vaker in onveilige situaties terecht komt omdat ze de politie niet als neutraal zien. De enige mensen die niet neutraal tegenover een agente met hijab staan zijn racisten en laat dat nou net sowieso al een groot probleem binnen de politie zijn. :clown_face:

9 likes

Ik weet niet of dit racisme is maar het is sowieso islamofoob. Waar ze bang voor zijn is ook zo vaag. Alsof een moslima denkt: persoon doet ABC en dat gaat tegen mijn geloof dus laat ik deze persoon extra hard aanpakken. :woman_facepalming:

Als ik kijk naar hoe de activisten van Kick Out ZP behandeld zijn door witte agenten, nouā€¦ onnodige arrestaties doordrenkt van vooringenomenheid. Daar hadden ze geen hoofddoek voor nodig.

@kali nou precies, sowieso al meer vrouwen zou de politie goed doen.

1 like

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210730_91072799?utm_source=google

Opnieuw een acteur die pedofiel is. Hij doet zijn eigen uitspraken af als ā€˜ā€˜grootspraakā€™ā€™, walgelijk. Precies Guy Van Sande 2.0

Edit: hoe krijg ik zoā€™n preview van het artikel ipv gewoon de hyperlink?

https://www.hln.be/nieuws/staatsveiligheid-waarschuwt-voor-mogelijke-spionage-via-chinese-smartphones~a19ce94d3/

De Chinese overheid slaat zo door. Bedrijven moeten verplichte inlichtingenplekken reserveren? Echt wtf wil dat land? Wereldoverheerding?

Ja.

23 likes

Weet iemand waarom die jongens uit het Gooi niet worden opgepakt? De politie scheen tijd nodig te hebben om het Spaanse dossier te vertalen voordat ze stappen kon ondernemen maar duurt dat zo lang? Met een spoed vertaling heb je dat binnen een paar uur binnen zou je denken

4 likes

De heer Jeuken zat gisteravond bij Op1 te vertellen dat het dossier met het vliegtuig kwam. Dat soort uitspraken snapt natuurlijk geen mens, want alles wat de Spanjaarden in hun bezit hebben, kun je toch digitaal versturen? Het duurt nu inderdaad wel Ć©rg lang en dan is het niet raar dat legio mensen in een ā€˜soort vanā€™ opstandmodus komen.

3 likes

Met het vliegtuig!? Wth okay wordt steeds gekker. Dat bericht had ik even gemist, vd week lag het aan de vertaling die wat tijd kostte

1 like

13:30 zegt hij dat ā€˜de zaakā€™ het vliegtuig in gaat en dat het OM 'm eergisteren pas heeft ontvangen. Alle beschikbare informatie doelt ie op lijkt me.

1 like

Onbegrijpelijk. Terwijl Carlo inmiddels is begraven loopt dat tuig gewoon rond

Een vriend stuurt dit door en noem me een misgunner maar ik vind hier echt wat van.

2 likes

Mijn geld zal er niet naar toe gaan, maarja verder wel bewondering voor hoe graag ze die studie wil doen. Zou ook niet weten hoe ze het anders voor elkaar moet krijgen?