Haha dat geloof ik meteen. Van een levensgrote kartonnen versie zou ik ook niet opkijken.
Ik vind het klassiek liberalisme echt een groot goed in de politiek. Alleen heb ik het idee dat nu vooral de grote internationals profiteren van de VVD en beperkte overheidsbemoeienis en de rest (Nederlandse ondernemers, individuele burgers en de samenleving als geheel) aan het kortste eind trekt of zelfs ronduit gedupeerd wordt. Daar is weinig liberaals aan. En ik betwijfel of de nu goeddraaiende economie echt de verdienste is van de VVD en of dat niet ook prima had gekund met een sociaal beleid. Nu wordt daardoor namelijk een tegenstelling gecreëerd dat het het één of ander is. De dominantie van de VVD vind ik op dat vlak echt problematisch - al komt dat natuurlijk ook door de verdere versnippering in de politiek.
Dat laatst werkt volgens mij ook heel erg die desinteresse en misinformatie in de hand die @Shaaar noemt. Als er gewoon een stuk of vijf partijen waren, zou het denk ik al veel makkelijker zijn om je te verdiepen en een weloverwogen keuze te maken.
alleen als je rijk en blank bent. De Republikeinse partij is helemaal ontspoord. Misschien dat de Supreme Court dit nog kan stoppen.