Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Een vriend stuurt dit door en noem me een misgunner maar ik vind hier echt wat van.

2 likes

Mijn geld zal er niet naar toe gaan, maarja verder wel bewondering voor hoe graag ze die studie wil doen. Zou ook niet weten hoe ze het anders voor elkaar moet krijgen?

Wat is hier mis mee? Er word een gofundme gestart voor allerlei zaken, dus waarom niet zodat hij de resterende 50% van zn studie kan betalen?

Het is een manā€¦. :wink:

Verder @Nestley_Toulhouse dit is toch geen nieuws of actualiteit?

Ik wilde precies dit posten. Zoā€™n hekel aan ā€œIk vind er wat vanā€.

2 likes

Klopt, ik heb een vreemde associatie van Twitter = nieuws, denk ik want ik weet ook niet waarom ik het hier geplaatst heb? :sweat_smile: Weet ook even niet waar ik het beter kon plaatsen.

Ik reageer even op iedereen zonder mention.

Denk dat mijn probleem is dat iedereen voor alles een gofundme wil openen. Daar is die site ook voor maar een studie is jouw eigen keuze. Raar idee om eerst aan te melden voor een peperdure school die je niet kan betalen. Denk dat iedereen wel ABC had gewild als je het geld via donaties kon ophalen.

Maar goed, vrijwillige bijdrage dus hij steelt van niemand.

4 likes

Haha oeps ik las simone ipv simon

Ik vind het juist wel mooi. Waarom zouden we elkaar niet helpen om te doen waar ons hart ligt?

6 likes

Ik vind het ergens wel een goede ontwikkeling eigenlijk. Het geld is zo oneerlijk verdeeld in de wereld en op deze manier kunnen mensen die een centje over hebben makkelijk andere mensen supporten die het blijkbaar nodig hebben. De keuze om geld te geven blijft altijd bij de mensen zelf, dus onethisch ofzo zoals geld voor goede doelen wat een directeur in zā€™n derde bmw steekt vind ik het ook niet.

7 likes

@Infidel @kali het idee van doneren voor elkaars dromen is op zich prima. Maar zeker in het kader van ongelijkheid heb ik het idee dat zulke inzamelingen ook een karakter van ongelijkheid dragen. Het is afhankelijk van wie je bent, wie je kent, hoe je eruit ziet, hoe welbespraakt je bent en hoe sympathiek mensen je vinden of zoā€™n actie Ć¼berhaupt zin heeft.

6 likes

Aha vandaar

13 likes

Ik heb mij maanden geleden aangemeld bij NPO Start om te kunnen bijhouden wat ik al heb gezien van het Journaal en Nieuwsuur maar ik merk dat hij heel slecht update wat ik al helemaal heb bekeken als ik schakel tussen mobiel en laptop.

Zijn er meer mensen die zo kijken? Merken jullie dat ook?

1 like

Effe naar mijn ouders doorgestuurd, die vonden er vorige week ongelogen bijna 100 in hun tuinšŸ¤­ Volgens mijn vader kon er maar Ć©Ć©n mogelijkheid voor zijn namelijk dat ze uit een andere dimensie kwamen hahah

6 likes

Vind dat we het al veel te lang niet meer over Sywert -om niet- van Lienden gehad hebben. Zou de 9 mil nog op de rekening staan of heeft ie zijn biezen al gepakt naar Zweden? En welke goede doelen zou hij inmiddels al gesteund hebben? :face_with_monocle:

Hoop dat journalisten hem in de gaten houden met zā€™n kletspraatjes altijd.

6 likes

Las dit vandaag.
Hij is met zijn beamer ah cruisen

1 like

Hahah, het is er kutverhaal maar vooral goede onderzoeksjournalistiek. Ik zoek de twee belangrijkste artikelen op van Volkskrant en Follow the Money, die maakten bijna volledige reconstructies.

2 likes

Dat is de dossierpagina, als je naar beneden scrollt, heb je de eerste reconstructie. Ik zou voorzichtig met die beginnen en dan naar boven, want volgens mij komt de pay wall na 3 artikelen, weet ik niet zeker meer.

En die van VK:

Hangen veel gerelateerde verhalen aan maar dit is de kern!

2 likes

Goede samenvatting!

1 like

https://www.ad.nl/buitenland/wie-van-de-18-vlaamse-studenten-is-verantwoordelijk-voor-de-dood-van-sanda-dia~a76088a6/

Pff, ik blijf dit zoā€™n verschrikkelijk en misselijkmakend verhaal vinden. Hoop dat de daders flink gestraft gaan worden.

16 likes