Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik ben het in grote lijnen eens met wat je zegt, maar vraag me af waarom je dit ziet als een generationeel probleem? Vind je dat de generaties voor of na millenials het op deze vlakken beter doen/deden?

Hangt vlg mij van de app af als in, bij Thuisbezorgd komt het bij het restaurant terecht dat kan bepalen hoe ze het verdelen kennelijk Digitale fooi geven: bij wie komt het geld terecht? | RTL Nieuws

Ik had ook eens dat de bezorger het niet zeker wist, zorg daarom dat ik altijd kleingeld thuis heb. Bij Ubereats weet ik het niet.

Wilde laatst ook de jongen van Bloomon fooi geven maar hij wilde het echt niet aannemen haha dus toen ging ik twijfelen of het erg not-done was.

@Egel bij de kapper doe ik het dan weer niet, oeps maar dat boek ik via Treatwell. Voelt ook gek om dan wat achter te laten maar kan wel

2 likes

Geen idee, zijn niet mijn generaties. Misschien is het ook niet generationeel. (Edit: ik denk dat er sowieso veel verschillen in generaties zitten om daar echt in te generaliseren. Zette het hierboven ook wat dik aan.) Maar wij zijn wel een generatie die het beduidend slechter heeft dan voorheen Ă©n de eerste die zeer serieuze last kan krijgen van problemen in de toekomst. Dat een groot deel van de generatie daar als een stel makke schapen naar zit te kijken, de deuren en ramen dichtdoet en zolang er niks bij hen thuis gebeurt niks doet vind ik wel een generationeel probleem.

9 likes

Ik werkte ff bij thuisbezorgd en je krijgt wel fooien uitbetaald, maar je ziet nooit na je rit of en hoeveel fooi mensen hebben gegeven. Thuisbezorgd zei wel dat het allemaal naar jou ging maar ja dat weet je dus nooit zeker. @Scorpiovibes Wat jij zegt herken ik niet, ook als je thuisbezorgd besteld staat er volgens mij expliciet bij het kopje fooi geven dat je dan de bezorger fooi geeft. Maar misschien vergis ik me daar in.

Lees het artikel en even buiten het onderwerp om; ik erger me ENORM aan die uitspraak van die Valentino “vooral vrouwen”
Als een man alleen een boxershort aanheeft is ie nog steeds naakter dan een vrouw in een badjas of een t shirt met een string. Echt fucking irritante opmerking vind ik het.

5 likes

Ik doelde op wat de eigen woordvoerder van Thuisbezorgd vorig jaar zei: “ Negentig procent van de bezorgers is inderdaad in dienst van de restaurants. “De digitale fooi gaat rechtstreeks naar de restaurants en zij bepalen hoe het wordt verdeeld. Sommige geven het direct af, of het gaat in de fooienpot van het restaurant.””

En dus dat de bezorger aan wie ik het vroeg, het ook niet helemaal zeker wist, geen idee verder hoe/wat

1 like

Hmmm ik snap niet zo goed wat ze bedoelen met 90% van de bezorgers is in dienst van de restaurants want ik was voor zover ik weet gewoon in dienst van Thuisbezorgd. Zal per restaurant wel verschillen of die zelf scooters enzo hebben rijden en dat zij het daar over had. Ik geloof alleen niet dat het percentage klopt, tegenwoordig zijn er veel meer thuisbezorgd rijders die voor thuisbezorgd zelf rijden heb ik het idee. Iig in mijn stad.

Maar moet zeggen dat ik me er toen niet echt verder in verdiept heb dus misschien heb ik het wel helemaal mis.

1 like

Oh zo, goed punt. Ik weet dat (Rotterdam) bij mijn favoriete sushi-tent en Turks restaurant de eigen medewerkers de bestellingen langsbrengen. Zij gebruiken dus alleen het platform van Thuisbezorgd maar dat is idd meer uitzondering dan regel. Het blijft hoe
dan ook een beetje vaag, en hoop dat het 100% naar de riders zelf gaat!

1 like

Ik schrok er trouwens wel van hoeveel bezorgers van ubereats, thuisbezorgd etc er nu zijn. De tram rijdt nu een omleiding dus hij rijdt door de binnenstad van Den haag ipv de tramtunnel. Echt er stonden op een pleintje daar denk ik wel ongeveer 50 bezorgers. Allemaal te wachten totdat er weer een bestelling kwam.

Pfff wat erg dit. Moord blijft natuurlijk moord en is niet goed te praten. Maar iemand in die gevangenis moet toch eens naar de administratie gaan kijken. Je zet iemand toch niet in een cel met de verkrachter van zijn zus. Dat is vragen om problemen. En dan aankomen met het excuus dat ze het over het hoofd hadden gezien nadat hij zelfs al om een andere celgenoot had gevraagd.

7 likes

Ooh wat erg dit! Het blijft inderdaad moord, maar ook onwijs sneu voor die man die continue de verhalen van die verkrachter moest aanhoren. Ik snap dat er op een gegeven moment dan wat bij je knapt.
Ook dat stuk waar hij zelf zegt dat hij er spijt van heeft.

3 likes

Ja ik weet niet wat ik in zijn situatie had gedaan. Die verhalen moeten aanhoren lijkt me echt afschuwelijk.

3 likes

Nee ik ook niet! Hij heeft ook om een andere celgenoot gevraagd dus hij was ook wel bezig met een oplossing er voor vinden.

Echt lastig: ene kant denk ik die straf heeft hij verdiend want hij heeft iemand vermoord en andere kant denk ik ook als hij niet bij hem in die cel was geplaatst dan was het niet zo ver gekomen.

Vind 25 jaar erbij echt belachelijk. In een gevangenis zit je al in een kutomgeving die echt niet gezond voor je is, laat staan wanneer je opgesloten zit met iemand die je zus heeft verkracht en daar je de hele tijd mee treitert. In die situatie hoef je naar mijns inziens geen moordenaar te zijn om iemand te vermoorden, kan me goed voorstellen dat je gewoon gek wordt dan. Denk dat een paar van die gevangenisbewakers die niet op tijd een andere cel voor hem geregeld hadden, vast op een gegeven moment hetzelfde hadden gedaan. Vind het gewoon sneu voor deze man. Moorden is natuurlijk niet goed en dat weet hij dondersgoed maar wtff ik vind dat deze mensen van die gevangenis die het ‘over het hoofd zagen’ dan ook 25 jaar straf moeten krijgen voor deze onzin, wat een fucking marteling voor deze man is dat geweest.

15 likes

Ja mee eens! Kan me ook prima voorstellen dat hij op het moment van handelen gewoon niet meer toerekeningsvatbaar was. Ik heb eerlijk gezegd ook bijzonder weinig medelijden met de celgenoot. Je bent een kinderverkrachter en dan ga je er ook nog een familielid mee pesten
 Dat hij voor zijn daad gestraft moet worden kan ik begrijpen. Maar 25 jaar vind ik persoonlijk gezien de omstandigheden niet terecht.

1 like

Ik krijg er gewoon buikpijn van.

Het is toch ronduit onmenselijk om met zo’n monster opgesloten te worden, nog even los van dat Amerikaanse gevangenissen sowieso al de hel op aarde zijn.
Ik denk dat nagenoeg iedereen in zo’n situatie op een gegeven moment knapt.

Hoe kan de gevangenisleiding zoiets over het hoofd zien, en dan ook gewoon niet direct handelen op het moment dat ze er wel van op de hoogte waren?! Zij zijn dan misschien niet schuldig aan de dood van die engnek, maar ze hebben wel een lekker voorzetje gegeven. Weer twee families naar de knoppen door dat achterlijke gevangenissysteem daar.

7 likes

Noem me een complotdenker maar ik denk zomaar dat het geen toeval is dat iemand die in de gevangenis zit wegens het verwonden van een politieagent bij de verkrachter van z’n zus geplaatst wordt.

39 likes

Wow, oké schoonmoeder van @grace!

10 likes

image

Wel een belangrijk rapport. Misschien komen er straks wel halfbakken maatregelen, zodat er nog iets van een dystopisch Mad Max landschap overblijft?

4 likes

Pff, hier word je toch moedeloos van.

1 like

Of dat ze alleen met maatregelen waar de bevolking zich aan moet houden maar blijven de grote bedrijven buiten schot.

5 likes