Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Dit realiseerde ik me laatst ook weer even en ik denk dat ik mijn klimaatperniek en depressieve gevoelens daaromtrent vanaf nu actief om ga zetten naar de hoop dat dit alles vooral de mens raakt, en als wij weg zijn de aarde zich langzaam herpakt en weer gaat floreren en fauneren :two_hearts: :two_hearts:

4 likes

Deze gedachte komt bij mij ook een keer in de zoveel tijd op, maar dan besef ik meestal al snel weer dat de mens zoveel troep op de aarde heeft neergezet die ook zonder het bestaan van de mens de planeet niet beter maakt.

1 like

De natuur neemt het vanzelf wel over hoor. Zie Chernobyl, bijvoorbeeld.

Duurt ff, maar de natuur wint altijd.

1 like

Hier word je toch helemaal leip van

De overheid heeft niet op tijd artsen ter beschikking om zieke mensen te keuren en dus moeten die mensen maar met terugwerkende kracht hun uitkering terugbetalen. Net een advocaat op het journaal: ja het moet duidelijker zijn dat die uitkering een voorschot is en mogelijk terugbetaald moet worden. WAAR MOETEN DIE MENSEN IN DE TUSSENTIJD DAN VAN LEVEN

16 likes

Ik vind dit een zeer plausibel scenario.

21 likes

Vergeet niet dat we nog altijd geen verkozen kabinet hebben

7 likes

Fuck Jan Slagter, die is nu op de radio en vindt dat de Telegraaf op de enige juiste manier kritisch is geweest op het klimaatrapport dat gisteren werd uitgebracht. :clown_face: Hij vindt dat China en India moeten worden aangesproken op hun uitstoot maar dat wij al het braafste jongetje van de klas zijn.
Gelukkig wordt hij stevig tegen gesproken.

Ik merk echt dat ik een beetje climate anxiety heb, al een paar weken. Voel me soms zo vechten tegen de bierkaai, met familie die alleen maar rechts stemt, schoonfamilie die doodleuk nieuwe auto’s kopen terwijl de oude nog goed is en er een tweede op de oprit staat.

En tegelijkertijd gebeurt er geen fuck want de overheid wijst naar de burger.

Zit te denken om donateur te worden van Milieudefensie, is er iemand die zo iets doet?

4 likes

@grace Gelukkig is de nieuwe staatssecretaris van sociale zaken een VVD’er dus het gaat helemaal goed komen!!!

5 likes

Die in 2019 nog stelde dat “er geen tijd is voor klimaatdrammers” :thumbsup:

Tegenwoordig smijt ik elke keer wanneer die kners van Rutte weer op tv is mijn slof tegen de tv.

3 likes

Oh nu ben ik nog meer pissed: NOS journaal zegt doodleuk dat de koning en koningin voor de huldiging van de olympiërs EEN DAGJE TERUG ZIJN VAN HUN VAKANTIE IN GRIEKENLAND! :exploding_head:

5 likes

Vliegtuig is alweer bijna in Griekenland.
Om het Olympische gebeuren te openen in Scheveningen heeft wilempie een ander privee vliegtuig gehuurd en daarmee ook op en neer gevlogen.

Deze mensen offeren toch steeds zoveel op voor de plebs.

7 likes

ah lekker getimed ook zo na het klimaatrapport :+1:

Ja echt, het nieuws was: Afghanistan, klimaat, klimaat, klimaat, Olympische spelen, klimaat, weer.

Ja omg hier liep ik ook echt te eyerollen.

1 like

Dit Twitter-draadje is best interessant het effect van het planten van bomen.

6 likes

Misschien dat hun neefje Jaime ze eens op de vingers kan tikken, want die is blijkbaar de nieuwe klimaatgezant. Ik zag een oproepje voorbij komen dat hij nog klimaatambassadeurs (18-30) zoekt, mocht iemand geĂŻnteresseerd zijn.

3 likes

Ik vind het nieuws uit Afghanistan zo triest allemaal. Onschuldige mensen die nu moeten vluchten en hun leven niet zeker zijn. Mn hart breekt echt voor iedereen die in zo’n situatie zit. Op Twitter volg ik een veteraan die nu steeds updates deelt van de situatie daar. Een vriend van hem moet vluchten omdat hij de NL’se militairen geholpen heeft en de Taliban hem dus wil wraken daarvoor. Ze zijn nu ook binnengevallen in zijn stad (waar kamp Holland zat). Hij kan letterlijk nergens heen. Wat een angst moet je dan hebben. Het contact is moeizaam en het is maar de vraag of hij en z’n familie het gaan overleven. Echt vreselijk allemaal

17 likes

Ja vind dat ook heftig en echt wel zorgwekkend voor de hele wereld.

1 like