Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Hij is letterlijk deze maand/vandaag zelfs blijkt nog veroordeeld voor antisemitisme en heeft een cv van controverse en provocatie. Van genoemd worden als dader in een verkrachtingszaak, tot veroordelingen, tot belachelijke 1 april grappen.

Edit: ik ben zelf trouwens ook van mening dat hij hem niet genoemd moet worden dat hij zich tot de islam heeft bekeerd. Simpelweg omdat ik het schadelijk vindt dat zij gedrag dan gelinkt wordt aan de islam

10 likes

Ik weet dat er op Twitter vaak ophef is over hem omdat hij extreme standpunten erop nahoudt. Misschien daar even kijken.

En hij is ook buddies met Willem Engel. Moeten we doorgaan? :sweat_smile:

1 like

Duidelijk, thanks iedereen voor de reacties.

@Trivia ja hij als persoon boeit me niet echt, zoals @Shaaar al zei gaat om de link met islam die in dat artikel en ook door sommigen hier gelegd wordt.

Stuur ze maar naar dr phil

Huh wow, dit is echt heftig.

1 like

ja het komt nu over of ik zijn bekering naar de Islam extreem vind, excuses dat vind ik niet. Maar die omslag van lid van de pvv naar het Islamitisch geloof doet mij denken aan zijn andere extreme uitingen. Ik hoop dat ik het zo wat meer nuanceer.

1 like

@Nysmn hierna houd ik erover op hoor maar toch vind ik dat er best wel snel overheen gegaan wordt dat de media een grote bijdrage leveren aan beeldvorming en iets dat misschien zo klein lijkt, bijdraagt aan een ‘guilty by association’-effect bij moslims. Voor iedereen zonder achtergrond over die man, laat een gebrek aan context te veel aan de verbeelding over. Vind dat dat bewustzijn er echt wel meer mag zijn op redacties. Dan schrijf je een regel maar even niet op, tot je dat met de nodige context wel kan want er zijn maar weinig mensen die 2x hetzelfde artikel openen voor het hele verhaal. Zo urgent was die info immers niet.

Heb me een paar jaar terug ook moeten bezighouden met mediaframing en dan blijkt gewoon dat zoveel koppen en formuleringen heel ongelukkig zijn. Net als vluchtende mensen die structureel gedehumaniseerd worden in berichtgeving etc.

9 likes

Laten we niet doen alsof het niet op z’n minst opmerkelijk is dat een PVV’er zich bekeert tot de Islam. Ik vind dat echt een beetje woker dan woke gedoe

Edit: dit staat los van dat ik het idd een onnodig feit vind om te benoemen in deze context

4 likes

Omgg ja, jeetje hoe heftig was dit en hoe weinig aandacht is hier aan besteed
 Echt bizar. Ook dat hele toontje van ‘als je geen aangifte hebt gedaan zal het wel niet waar zijn’ terwijl, tja in nl wordt aangifte doen tegen zoiets nou niet bepaald gestimuleerd of beloond helaas

1 like

Als ik nog een reden nodig had om klaar te zijn met PVDD zou dit hem zijn hoor :roll_eyes:

13 likes

Vind EO vaak een frisse en felle debater maar dit valt me toch van haar tegen. Hoe probeert deze tent precies een nieuwe pandemie te voorkomen? Omdat het vegan is?

Heb zelf niet gecheckt maar schijnbaar is de eigenaar van WakuWaku een lijstduwer van PvdD. Stil blijven kan niet echt, met al die media-aandacht maar opmerkelijke take wel.

7 likes

‘Wij helpen nieuwe pandemieĂ«n te voorkomen dus mensen die ziek worden of dood gaan in de huidige zijn niet ons probleem’ :woman_shrugging:t3:

4 likes

Ja, klopt. Ik zie haar punt op zich nog wel wat dat betreft: een (groot?) deel van de pandemieën ontstaat doordat mensen dieren eten. Dus veganistisch eten gaat dat tegen. Kritisch zijn op delen van het overheidsbeleid, daar kan ik ook nog bij, ik vind ook dat sommige dingen stom aangepakt zijn. En ook niks mis mee om kritisch te kijken naar politieoptreden.

Maar: deze wappies verdedigen, die de naamsbekendheid van hun restaurant al hebben ingezet om een anti-vax/corona-complotdenkers podcast te maken, en moedwillig mensen in gevaar te brengen, alleen omdat ze een vegan restaurant hebben?! Als politicus? Echt fucked up. Maar dit vind ik weer heel erg in het PvdD-straatje passen. Zij zijn letterlijk deze meme:

Maar dan racism vervangen voor “levens van mensen met een kwetsbare gezondheid in gevaar brengen”. (Of niet vervangen, want racisme goedkeuren hebben ze ook geen probleem mee als het hen zo uitkomt :upside_down_face: ).

@Grace Is wel gewoon wettelijk vastgelegd dat je dan verder geen persoonlijkheid en/of moreel kompas hoeft te hebben, hoor.

16 likes

Er staat sowieso een interessante combi van mensen voor de deur bij waku waku, waaronder een hele hoop wappies die bij elke betoging zijn, je kan ze op foto’s op Twitter zo herkennen.

Er is er ook eentje die précies op de hoofd-orc lijkt die tijdens in LotR film 3 de leider is bij de slag van Minas Tirith :nerd_face: moet elke keer grinniken als ik die man zie.

4 likes

Ja terecht punt over dat de vorige verkiezingen helemaal in het teken stonden van Corona. Ik zou het juist wel goed vinden als er nu nieuwe verkiezingen zouden komen zodat in de campagnes de focus nu kan liggen op klimaat, huisvesting, onderwijs etc en mensen kiezen voor de toekomst van ons land in plaats van een keuze maken die grotendeels wordt beĂŻnvloed door corona.

2 likes

Om nog even een beetje extra olie op het vuur te gooien

Edit: oh dit was al gedeeld zie ik net

Ik ben een paar jaar lid geweest bij de PVDD maar dit is voor mij wel reden om mijn lidmaatschap op te zeggen (niet dé reden, maar wel het laatste zetje).

18 likes

Hahaha ik ben niet zo’n LOTR-kenner, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik zag op de foto’s ook iemand die echt al 20 jaar ofzo actief is in de neonazi-scene. Maar die kwam vast om gezellig vegaburgers te eten :thumbsup:

3 likes

Ik word zo boos van al dat uitspreken tegen discriminatie als het gaat om corona, wtf was je in alle andere gevallen van discriminatie en racisme. En lekker bij waku waku staan met neo nazi’s, echt geloofwaardig

15 likes

Je afvragen waarom het opmerkelijk wordt genoemd dat een pvver zich tot de islam bekeert, vind ik op mijn beurt opmerkelijk.
Is dit om het debatteren, of vind je het echt gek?

13 likes

In deze context vond ik het gek ja. Vooral omdat het artikel ging over dat hij verdachte zou zijn van een aanslag beramen of iets dergelijks. Die zin er dan uithalen en dat als bijzonder bestempelen vond ik bijzonder.