Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

haha same, kijk daarom ook graag Met het mes op tafel (waar hij ook altijd super droog is)

1 like

Ja hij zag er ook goed uit met de zonnebril haha

Goed initiatief van Paradiso.

Een ander plakt een foto van Mark Rutte op haar protestbord: "Ik had deze mooie foto op het internet gevonden van Mark Rutte op Dance Valley 2011. Hij geniet dus ook van festivals, maar ik denk dat hij daar geen actieve herinnering meer aan heeft. Ik wil hem daar graag aan herinneren morgen.

En grappige slogans:

ā€˜Wordt Paradiso ook een Nutellawinkel?ā€™

'In '80 geen woning, en nu krijgt Bernard zelfs beloning?

8 likes

Love Xander sowieso :heart_eyes: en de podcast de Stemming met Joost is ook erg leuk!

1 like

Nice, wou dat ik het had geweten! Vandaag nog even karton zoeken haha. Ga jij ook?

Vandaag niet misschien morgen wel naar het woonprotest. (Is een beetje afhankelijk hoe ik zit qua energie.)

1 like

Nice, ik ga ook alleen morgen! Ben benieuwd hoeveel mensen gaan komen

1 like

@Schaakmat wordt idd heel erg opgezet als wedstrijd. Via Jameelaā€™s instagram kwam ik op de ig van een van de deelnemers die haar ervaring vertelt (inmiddels teruggetrokken):

Ik zie dat er veel commotie is over de show op de socials. Ze zijn gek om dit programma door te laten gaan.

Trouwens Usher als jurylid? Ik wist niet dat hij zo met de wereld betrokken was.

Tiktokken voor Afrika! Weten ze daar al dat het over 3 maanden Kerst is?

4 likes

Echt? Ben heel benieuwd of het doorgaat dan.
Nee wist ik ook niet van hem, maar Julienne en Priyanka wel? Never forget toen die laatste zo begripvol reageerde op dat meisje rondom Pakistan issue

3 likes

Ik weet niks van Julienne, behalve dat ze dansers is/was/misschien, dus daar kan ik niet over oordelen

Priyanka vind ik tricky, want ze maakt zich druk over vrouwenrechten. Maar zodra het gaat over de politiek in India gaat, haar geboorteland, houdt ze wijselijk haar mond

2 likes

Ik kijk de rtlz-doc over 20 jaar na 9/11 en wat blijft dat toch heftig om te zien, wat omstanders zagen toen mensen uit de torens sprongenā€¦lijkt wel of het nu nog meer binnenkomt.

Gisteren was er op npo 2 een docu ā€˜Life under attackā€™, die was ook zo heftig. Ik was een jaar of 10 toen het gebeurde en het is 1 van de eerste gebeurtenissen die mij echt is bijgebleven.

Ik vond het ook een hele heftige documentaire. De verwarring van al die mensen. Verschrikkelijk

Weet iemand nog meer van zulke documentaires die (bijna volledig) uit ooggetuige-verslagen en opnames bestaan?
Zal missh met de impact van 9/11 te maken hebben, maar had er best vaak iets over gelezen, ging nu pas echt leven. Docuā€™s zijn vaak dmv interviews, wat ook logisch is.

Zal eens kijken of ik die nog terug kan zien!

Heb deze docu net terug gekeken. Dankjewel voor de tip.

Wat enorm indrukwekkend zeg.
Het meest indrukwekkende vond ik de zogezegd zorgeloze momenten net voor de aanslag. Die laatste paar minuten van onschuld, de laatste paar minuten van een compleet normale dag, niet wetende dat de hele wereld zou gaan veranderen.
Af en toe ā€œvergeetā€ je het menselijke aspect en zie je alleen het grote geheel. Deze docu maakt de gebeurtenis ineens zo veel persoonlijker.

Precies dit! Vond het ook wel mooi dat ze een aantal mensen uitlichtten en met hun beeldmateriaal de uren reconstrueren. Blijft kippenvel om te zien, op een verdrietige manier dan. Zo onwerkelijk nog steeds. @Scorpiovibes Op National Geographic zijn nu ook een aantal documentaires te zien, heb er een paar opgenomen om later te bekijken dus weet niet wat de inhoud is! 1 gaat in ieder geval over een meneer die uit de toren is gesprongen en het door een swirl van afval overleefd heeft, hoe bizar.

1 like

Life under attack had 6 afl, heb je die allemaal gezien?

1 like

Die van de Npo, 6 afleveringen?
Nee dacht alleen 1. Ik ga het checken.
Mogen overigens ook docuā€™s over andere onderwerpen/gebeurtenissen, dus anders dan 9/11 zijn in dezelfde stijl