Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Vanavond is de stemming, heel benieuwd naar uitkomst en evt gevolgen voor huidige kabinet en het formatieproces

Wel echt terecht. Er is echt veel verkeerd gegaan, ondanks dat de Tweede Kamer er steeds druk op legde.

1 like

In lijn met het gedrag van D66 deze hele formatie geloof ik echt niet dat Kaag aftreedt, laat staan terugtreedt als fractievoorzitter. Hoe hard ze toen ook riep dat Rutte dat allemaal wel had moeten doen toen hij die moties van afkeuring en wantrouwen aan z’n broek kreeg.

Doei doei nieuw leiderschap. Ik durf zo langzamerhand wel vol in te zetten op nieuwe verkiezingen.

5 likes

Sowieso nog 10 jaar met dit corrupte zooitje

4 likes

Sinds Rutte niets gedaan heeft met zijn motie van afkeuring voelt het niet eens meer als een sterk signaal. Ik snap echt niet dat de gemiddelde nederlander niet doorheeft wat dit doet met onze democratie ):

2 likes

Het kan ook nog eens heel gĂȘnant worden als Bijleveld wel aftreedt.

Edit: blijkbaar blijft zij

1 like

Het zou haar geloofwaardigheid niet ten goede komen als ze niet zou aftreden. Aan de andere kant zou het me ook weer niet verbazen als ze gewoon blijft zitten.

Ondertussen ook nog de nieuwsberichten tussendoor dat staatssecretaris Knops medewerkers van zijn ministerie heeft ingezet voor privézaken (negatieve publiciteit beperken rondom een schimmige gronddeal waar hij bij betrokken was) en dat Theo Bovens die weg is als gouverneur in Limburg vanwege integriteitskwesties nu doodleuk waarnemend burgemeester van Enschede wordt. Wat is er mis met onze politiek?

6 likes

Maar ze zijn allemaal toch al demissionair met z’n allen? Kan Kaag dan alsnog aftreden?

1 like

Maar de uitkomst hangt dus af van hoeveel mensen er aanwezig zijn vanavond. Dat vind ik toch zo maf he

Ja, het kabinet in zijn geheel kan niet nog een keer opstappen (formeel gezien hebben ze hun ontslag al ingediend en zijn ze demissionair maar ze zijn nog wel aan het werk en dus nog niet afgetreden). Een demissionair minister/staatssecretaris kan wel aftreden en werkt dan niet meer door, die persoon kan dan vervangen worden.

Kaag zou trouwens wel gewoon Kamerlid blijven als ze zou aftreden want ze is daar democratisch verkozen en ze blijft dan ook partijleider (tenzij D66 anders beslist).

2 likes

Hopelijk hoeven ze niet massaal met de trein te komen.

Maar echt
ik begrijp de politiek echt niet meer. Kan me ook niet herinneren dat het ooit zo idioot geweest is.

1 like

LOL, als dit op het forum bestond, was ik er al niet meer geweest.

Wow dit had ik niet verwacht eigenlijk, dat Kaag zich zou terugtrekken.

4 likes

Wow ze treedt af!
Niet verwacht, vooral omdat ze zo graag MP wou worden

1 like

Nou ze voegt wel daad bij woord, daar dan ergens wel weer respect voor

18 likes

Wow oke dit moet ik even verwerken

Wow wtf. Ik ben best wel verbaasd. Maar ja, wel de eer aan haarzelf gehouden.

1 like

Zou wel al haar geloofwaardigheid verliezen als ze het niet zou doen ook, zou echt met iets heel goeds moeten komen.
Goed, nu boeit dat de rest van het kabinet ook niet heel erg wanneer ze hun geloofwaardigheid verliezen :joy:

1 like

Ik vind dit wel heel heftig. Rutte heeft zoveel fout gedaan in het verleden maar bleef alsnog ruim 10 jaar zitten.

38 likes

Ze is toch nog steeds gewoon leider van D66, dus opzicht kan de volgende kabinet alsnog een nieuwe ministerspost nemen

7 likes