Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Wie zal het nu gaan overnemen?

Weer een nieuwe tijdelijke minister BZ :frowning: Het gaat er niet beter op worden zo

Heb nu het Coronadebat aan en De Jonge geeft aan dat het ongemakkelijk is om nu verder te gaan na dit nieuws haha

4 likes

Het rare is, ik word hier best wel boos van. Niet omdat ze het niet moest doen maar wederom voelt een vrouw de verantwoordelijkheid om ‘het juiste’ te doen, terwijl Rutte en consorten de boel weglachen en actief vergeten. En hij mag dit land leiden. Misschien daarom ook. Je moet volgens mij echt beschikken over vrijwel geen geweten om overeind te blijven terwijl er 80 duizend redenen zijn om te vertrekken.

91 likes

Ja dat kan maar dat zal ze zo kort erna niet doen. Daar moet dan even wat tijd/Kamer cycli overheen gaan.

1 like

Rutte is gemaakt van Teflon. Het maakt niet uit wat hij doet, hij komt er mee weg

De enige keer dat hij een beetje imagoschade leed was het Pieter Omtzigt en ‘daar heb ik geen actieve herinneringen aan’-debacle

5 likes

Nou, happy nieuwe verkiezingen y’all!

Dat minderheidskabinet met CU kunnen we nu wel vergeten en Kaag heeft met haar Schoo-lezing ook definitief gebroken met Rutte. Die gaan er Ă©cht niet meer uitkomen nu.

PS. Ik hoop dat Bijleveld de hik krijgt.

6 likes

Rutte had eerder dit jaar weggestuurd moeten worden (ik geloof ook door de CU?). Dat was echt DE kans. Ik vraag me echt af of we ooit nog weg gaat. Ik zie hem zelfs na zijn pensioen doorgaan.

3 likes

Met nieuwe verkiezingen schieten we niets op want de VVD zal er waarschijnlijk alleen maar sterker uitkomen en men is Rutte beu. De verhoudingen zijn helemaal verziekt.

3 likes

De kans voor Omtzigt

2 likes

Nee, en dan zijn er nog steeds alle zelfde spelers.
Zie ook niet in wat verkiezingen op zouden lossen.

1 like

Dat is waar.

Of ze wel of niks oplossen, ze komen er niet uit met de formatie = nieuwe verkiezingen. Kunnen we helemaal niks aan doen.

1 like

Die heeft (nog) geen eigen partij dus daar kan je ook niet op stemmen.

Ik zou wel echt anders stemmen dan tbh. Maar vraag me af of de uitkomst dan (positief) zal veranderen als we weer opnieuw verkiezingen krijgen

2 likes

Ik ben dit demissionaire kabinet goed beu

6 likes

Moeten we weer afwachten wie @Zemraluani backt om de forumstem te bepalen!

8 likes

Nog niet! Haha

2 likes

Vind je? Op de mensen hier na hadden de mensen die ik sprak echt geen idee hoe erg dat eigenlijk was. Alleen een beetje lachen en zelf de uitspraak ‘daar heb ik geen actieve herinering aan’ grappend gebruiken. Geen echte imagoschade en volgens mij is iedereen het al vergeten. En dan leef ik nog in een linkse bubbel, ook buiten dit forum.

2 likes

Ben stiekem ook wel blij voor Kaag. Eindelijk af van die kutzooi en die poppenkast in Den Haag (lees: onderhandelen met Rutte :clown_face:). Ze was zelf ook niet heilig, maar ze doet wel recht aan onze democratie.

1 like

Maar even alternatief scenario: denken jullie niet ook dat ze gaat omdat ze het haagse zaakje even zat is? Ik kan me, met haar ervaring, niet voorstellen dat je gelukkig bent met de manier waarop je met deze evacuatie bent omgegaan. Of dat dat de politiek is die je voor ogen had.

Edit; okay, ik kijk die afscheidsspeech. Ik vind echt iets van het gebrek aan zelfreflectiviteit. Óf ze is Ă©cht zo en dat is niet fraai.

10 likes