Ik vind het ook zo raar dat er vaak wordt gedaan alsof mensen lekker ‘profiteren’ in de bijstand. Alsof ze ervoor kiezen om elke maand net (niet) rond te komen of gewoon helemaal niet. Dat je daar bovenop ook nog zo wordt gecontroleerd. Ik denk dat bijna niemand een bijstandsuitkering verkiest boven een baan en dat het alles behalve een pretje is om afhankelijk te zijn van een bijstandsuitkering.
Haha ja al die fiscale constructies zijn allemaal geen probleem, maar die 100 euro zorgtoeslag die iemand teveel krijgt moet tot de laatste cent terug worden betaald.
Echt heftig van die vrouw met de boodschappen. Het ergste is nog dat dit 1 geval is wat in het nieuws is gekomen maar er waarschijnlijk wekelijks dit soort zaken zijn
Precies met deze dingen heb ik zelf ook te maken. Je kan wel een uurtje naar een verjaardag waarom kan je dat uurtje niet werken? Je kan toch enveloppen gaan vouwen want dat kost geen energie. Beter dan een uitkering krijgen blabla. Probeer maar altijd te denken dat deze mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dat de mensen die dichtbij staan wel beter weten. Maar het is en blijft pijnlijk.
Denk wel dat er bij een bijstandsuitkering wel vele strengere regels zijn dan bijvoorbeeld een ziektewet uitkering. Maar ook met een ziektewet uitkering is het maar moeilijk rondkomen en is er vaak hulp nodig. Zo jammer dat er zulke consequenties aan vast hangen.
Mooie campagnevideo heeft Code Oranje gemaakt!
Volgens mij zit er een maximale periode verbonden aan gebruik maken van de voedselbank. Ook zoiets kroms .
Als je structureel niet kan voorzien in je levensonderhoud dan is de overheid aan het falen. Een voedselbank is een instantie voor noodhulp, dus ik snap wel dat dat na een bepaalde tijd ophoudt. Als je geen boodschappen kan betalen omdat bijvoorbeeld je bijstandsuitkering te laag is die uitkering dus te laag, dat moet de overheid fiksen en dat soort structurele issues ga je niet oplossen met mensen de rest van hun leven gratis boodschappen te geven. Dus ik snap wel dat een voedselbank zegt joh als dit langer duurt dan x periode dan moet de gemeente maar eens goed kijken naar het beleid en deze mensen verder helpen om ze een langetermijnperspectief uit deze situatie te bieden want dan gaan hier grotere dingen mis.
Haha dit is space!!
Edit mooie stunt van ze. Krijgen ze direct meer views dan normaal. Lame
Goed punt! Zo had ik er nog niet naar gekeken.
Hierop voortbordurend sprak ik maandag iemand die de kledingbank Dordrecht runt.
Zij komt iedere dag bij ons langs de weggeefkast om kleding eruit te halen en helpt me dan ook vaak met opruimen.
Ze vertelde me dat ze hier 6 dagen per week mee bezig is, nou volle toewijding voor je zaak dus.
Op vrijwillige basis!! Er is gewoon niemand die bedenkt goh als iemand een kledingbank in onze stad wil openen moeten we Diegene misschien ook een salaris bieden, echt van de zotte. Waarom is al het onmisbare werk onbetaald!!
Ja het is natuurlijk sowieso eigenlijk van de zotte welk groot deel van het werk bij hulpverleningsinstanties door vrijwilligers wordt gedaan. Maar denk niet dat we van de huidige overheid veel meer hoeven te verwachten.
“Dat moeten al die mensen die in de bijstand zitten maar gaan doen. Doen ze ook nog eens wat voor het geld wat ze krijgen van MIJN belastingcenten…”
Ook zo’n achterlijke opmerking vind ik dat.
Ik vind het sowieso achterlijk dat er ontzettend veel betaalde banen vervallen die allemaal maar opgevuld moeten worden met en door vrijwilligers.
Ohhh weet je nog toen in Den Haag, die man die afval opruimde als baan, ontslagen werd en dat toen moest gaan doen ter compensatie van zn uitkering!
Ik word gewoon weer woedend als ik eraan denk.
Maar ook dit is echt van de zotte. Hoe kan zoiets? Ik denk echt dat we als land/EU niet teveel op Amerika moeten willen lijken hoor.
Ja, het neemt een beetje weg van de echte stand van zaken, namelijk wat er in rotterdam gebeurde?
Het hele politiesysteem is gewoon echt ziek, en dat zie je in alles.
In november hebben ze als nog aangifte gedaan tegen radicaal, voor een fucking meme, maar als er zoiets in een korps gebeurd, kan je er zeker van zijn dat er eerst intern onderzoek komt, en dat het daarna half onder het tapijt geschoven wordt, zoals al eerder in Rotterdam gebeurd is met die app-groepen.
O ja daar ben ik het zeker mee eens dat laatste 100% daarom wil ik er niet te veel op ingaan want doet geen recht aan alles wat er is gebeurt, maar nee het was mij niet helemaal duidelijk hoe je het dan precies bedoelde met over 1 kam scheren, situaties zoals dat nieuwsbericht zijn bijna dagelijkse situaties dus het is kut om dat niet te zien, dat er binnen de politie ook racisme plaatsvindt onderling naar andere agenten of geslacht en dat politie niet 1 groep witte mannen is als je snapt wat ik bedoel
maar dat er dus mensen zijn zoals jij en ik die ook voor verandering willen vechten (en met de nodige gevolgen van dien)
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik verder nog moet zeggen. Ik snap nu dat mijn eerste reactie gevoelig ligt en in het verkeerde keelgat kan schieten. Hopelijk verandert er in de toekomst snel iets binnen de politie waardoor de goede agenten (waar ik nog wel in wil geloven) zullen optreden tegen de opgefokte racistische agenten. Die zijn er inderdaad namelijk zeker!
Dat ze die dingen meemaken (geweld enzo) dat is iets wat ze van te voren weten en daarom kiezen ze ook voor die baan. Ik vind dat geen argument in waarom ze niet allemaal slecht zouden zijn.
Dat er een aantal mensen zijn die verschil willen maken in ons fucked op systeem dat geloof ik wel. Maar dat zijn er voor alsnog veel te weinig. Dat er ook aardige agenten zijn betekend niet dat zij tegen het systeem zijn. Zij sluiten hun ogen gewoon.
Ik word hier dus echt link van hè. Zamel dan in voor die arme hotelmensen met zoveel schade. Ze mogen blij zijn dat er geen gewonden of doden zijn gevallen. Echt gadverdamme wat een wit privilege. Waren het getinte jongens geweest met vuurwerk zou er nu geroepen worden om een vlucht terug naar hun land of terrorisme. Joe joe.
Maar dit wordt toch ingezameld om de schade aan het hotel te betalen, omdat die wordt verhaald op die jongens?