Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

We zijn allemaal jong geweest
12 mannen van 20-27

Kan hier zo kwaad over worden en ook nog de actie : carbid akkefietje …

17 likes

Deels waarschijnlijk, maar dan nog klopt de insteek toch niet? Dan kan je toch een fonds oprichten voor de echte gedupeerden? En het niet ‘carbid akkefietje’ noemen en ‘we zijn allemaal jong geweest’. Dan laat je ze gewoon geen enkele verantwoording afleggen voor hun daden. En ze dan nog zo goed als helden noemen omdat ze zich gemeld hebben? Echt een omgekeerde wereld.

3 likes

Ja 100% eens hoor! Maar ik dacht even dat je bedoelde dat het een zakcentje voor die sukkels was ipv voor het hotel en dat zou helemaal te bizar voor woorden zijn.

1 like

Nee, dat mag ik idd hopen van niet! Dan zou ik bijna geneigd zijn om uit protest op een gehuurde tractor naar Joure te gaan. :joy:

10 likes

Haha nou dat was nog wel weer wat een andere omgeving. Maar goed je kunt met 12 man toch wel gewoon een paar ramen betalen, kom op he het is niet dat het in de miljoenen loopt. Er zijn ramen gesprongen door carbid, dat is zeker niet de eerste keer dat dat gebeurd en ook niet de laatste keer. Effe je verantwoordelijkheid pakken.

Overigens was dit hotel laatst in dat programma van Herman den Blijker en Annemarie over hotels/restaurants die de coronacrisis niet doorkwamen. Zag er wel heel mooi uit.

Ik dacht dat het om 12 jarige jochies ging maar dit gaat over volwassen mannen van 20-27 :flushed::scream: sorry maar die gaan maar lekker zelf de schade vergoeden

15 likes

Dit kun je zeker een blunder noemen.

2 likes

https://www.tubantia.nl/enschede/gerard-sanderink-treedt-af-bij-zijn-bedrijven-na-commotie-over-wangedrag~ada92539/

Het laatste hoofdstuk in de Sanderink, Rian van Rijbroek, saga ben ik bang. Ik dacht lang dat het bedrijf gewoon helemaal ten onder zou gaan.

1 like

Eens met alles wat je zegt, behalve met dit. @Cauchi heeft haar bericht verwijderd dus ik weet niet waarop je dit nu specifiek reageert, maar ik vind dit over het algemeen zo’n non argument. Dat je voor een beroep kiest betekent toch niet dat je alles maar oké moet vinden, of niet naar passende oplossingen kunt zoeken om alles wat dragelijker te maken. Zelfde met verpleegkundigen en leraren.

2 likes

apart. Ze dachten dat het geanonimiseerd zou worden maar er is wel een portret gemaakt?

Jaa maar dit is weer een hele andere discussie dan waar het over ging.

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/24-000-euro-voor-carbidschieters-joure-maar-of-dat-ook-bij-de-gedupeerden-terechtkomt~a6cb737b/

Precies ook waar ik bang voor ben. Hoeveel moeite is het ook om je verantwoordelijkheid te nemen en even contact te leggen. En ze hebben zich dus niet helemaal zo heldhaftig uit vrije wil gemeld. Hier krijg je dus verwende protesterende boeren van.

13 likes

Wauw wat bizar. 24k aan 25 jarige daders en 2k voor het hotel? Hoe dan.

3 likes

De wereld is echt helemaal knettergek geworden. Maar dan ook echt knetter, knettergek.

5 likes

Hoezo? Vanwege dat bericht hierboven?

Ja

Weet iemand waarom bas Smit zijn inzamelingsactie heeft terug getrokken voor het gedupeerde Syrische gezin? Alles is premium

Kon niet samen met de bijstand. Is volgens mij ergens anders besproken

2 likes

Stond geloof ik in ff boulevaard

1 like

Bahahahaha sorry wat?!?!

Het helpt voor mijn beeld van Friezen ook niet echt mee dit soort uitspraken. Anders snijden ze gewoon überhaupt die hele provincie van ons land af. Eigen taal, geen wolven :+1:t2:

11 likes