Er is een baby gevonden in een ondergrondse container in Amsterdam. Ik kan me helemaal voorstellen dat je in een situatie zit waar je geen uitweg uitziet maar een baby in een container gooien! Echt hoe dan. Hoe kun je zo koud zijn. Echt next level. Afschuwelijk.
Ja echt verschrikkelijk. Zag gelukkig wel dat de baby nog leeft,hoopt dat het goed komt.
Ik vind dit ook altijd zo bizar! Leg je kind dan voor de deur van een kinderdagverblijf/hulpverleningsinstantie/politie of iets dergelijks
Holy fuck
Sowieso achterlijk om in Qatar een WK te houden. Het is er veel te warm en het is geen voetballand. Ook snap ik gewoon niet waarom al die landen allemaal stadions gaan bouwen zodra het bij hun georganiseerd wordt.
Als je stadions moet bouwen om het te kunnen organiseren, is je land gewoon niet geschikt om host te zijn.
Lange uren in de brandende zon werken om wat geld te verdienen voor je familie en dan is dit je einde
En sowieso is dit een beetje een shocked pikachu-momentje. Alsof het niet allang bekend was dat Qatar mensenrechten schendt, maar ze zullen wel veel geld geboden hebben .
FIFA is zo ontzettend corrupt.
Die Tarik Z, die het nos journaal jaren terug ineens binnen drong, heeft op insta een zeer gelikt filmpje gepost (soort casa de papel). Over dat NOS nog steeds nepnieuws verspreidt. Hij eindigt ermee met dat hij terug is Net wat we nodig hadden
(Gezien via insta Tim Hofman)
Jaa zag t. Ik weet nog wel dat ik toen ff naar t nieuws keek omdat ik toen een programma wou zien wat er na kwam. En dat dat programma toen niet kwam door die kut actie van hem haha. En het sloeg toen al nergens op hahaha hij kwam zo random binnen leek wel een mister bean actie.
WIDM werd toen toch op een andere dag uitgezonden?
Ja het was zo random dat ik in eerste instantie dacht dat het een grap was. Maar daarna werd ik wel bang omdat ik niet wist welke kant het uitging en hij bleef maar uitgezonden worden
Wat fijn dit
Ik snap de toegevoegde waarde van de pil in het basispakket niet zo goed. Van een spiraal of implanon kan ik het beter begrijpen omdat een mirena zo €150 kan kosten, maar de pil is voor het grootste deel van de pilgebruikers vrij goedkoop omdat ze een generiek middel slikken. Een ‘merk’middel uit de basisverzekering ga je ook niet zomaar krijgen omdat er sprake moet zijn van medische noodzaak, anders kun je alsnog de kosten zelf dragen. En anticonceptie uit het basispakket gaat alsnog ten koste van je eigen risico, dus de enige groep die hier echt voordeel bij heeft is de groep die al zorgkosten maakt. voor die groep worden de out of pocket kosten iets lager. Of zie ik nu een heel overtuigend argument over het hoofd?
Maar het is toch niet alleen voor de pil? Er staat alleen ‘anticonceptie’, dat kan ook een spiraal of condooms of wat dan ook zijn.
Condooms niet las ik. Maar argument van eigen risico blijft staan, je hebt er alleen profijt van as je al zorgkosten maakte.
Wat mij betreft is het grotendeels ook principieel, de kosten moeten niet alleen bij de vrouwen terechtkomen. We zijn er nog niet hoor, ivm eigen risico en zo. Daarnaast zijn die paar euro wel veel als je bijv. in de schuldsanering zit en met je gezin van 75 euro per week moet leven. Dan is de pil (en de terhandstelling a 13 euro) veel geld, vooral als je bijwerkingen krijgt van de standaard pil. De best mogelijke anticonceptie hoort geen luxe product te zijn.
Het hele punt is volgens mij dat het niet van je eigen risico af gaat. En het is ook wel makkelijk gezegd dat een generieke pil goedkoop is, dat is niet voor iedereen zo natuurlijk.
Ah sorry dat van die condooms had ik even gemist. Dat zou ook wel ingewikkeld worden natuurlijk, omdat je die gewoon in de winkel kunt kopen en zo. Of er zou een soort generiek “ziekenfondscondoom” moeten komen en als je dat niet wil mag je zelf dokken voor je Durex, haha.