Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Wtf dus je mag niet bepalen hoe bedekt je wil zijn op het strand. Maar een wetsuit is dan ook meteen uit den boze dan? Of een maxi rok en lange mouwen. Vast alleen als je moslim bent? Hoe de fuck kan je dat ooit regelen ook in de wet lijkt me het best wel lastig? :exploding_head:

8 likes

Wat bizar. Mogen die meisjes en vrouwen dan ook niet meer naar school zolang ze een hijab dragen? Dat kan je toch niet afdwingen, naast dat het belachelijk en islamofoob is kom je dan toch in de clinch met leerplicht?

2 likes

@Floepsie

Ja erg he, weet niet of dat nu nog geldt en of het in elke stad zo is maar weet dat het iig zo geweest is. Het westen streeft zo naar ‘vrijheid’, als die vrijheid maar inhoudt dat je je bloter kleedt ipv bedekter kleedt.

2 likes

Denk het niet. Idk hoe ze dat regelen.
In België is hoofddoek ook verboden op de meeste scholen dacht ik.

1 like

Frankrijk heeft ook echt heel erg strikt een scheiding tussen kerk en staat toch? Weet niet of de Frans-Belgische partijen dat ook in België willen. Maar ik dacht dat ze in Frankrijk neutraal willen zijn tegen elke religie. Alleen hier win je volgens mij niets mee en zorg je alleen maar voor meer verwijdering en hakken in het zand zetten van tegenpartijen.

Edit; kwam dit artikel nog tegen. Is wel al van lang geleden, maar nog wel een interessante denk ik over het scheiden van kerk en staat. Weten Fransen wel wat scheiding tussen kerk en staat betekent? | Trouw

1 like

Ik vind dit wel een beetje een gekke vergelijking om te maken? Alsof er een oordeel is/zou moeten zijn over een micro bikini

2 likes

Niet mijn bedoeling, heb daar geen oordeel over. Probeer alleen te benadrukken dat het westen vrijheid eerder met bloot zijn associeert dan met bedekken, terwijl vrijheid beide kanten op gaat. Vrijheid is niet alleen in je bikini liggen en minirokjes kunnen dragen, vrijheid is ook de keuze om je te kunnen bedekken.

8 likes

Het gaat niet om het oordeel, maar dat een deel van de mensen wel mag kiezen hoe veel ze zich bedekken (door een microbikini aan te doen als ze daar zin in hebben), en dat een ander deel dat niet meer mag (door geen burkini aan te mogen terwijl ze dat misschien wel willen).

1 like

Ah ja ik snap je punt en ben het daar ook volledig mee eens. Alleen door burkini/microbikini tegenover elkaar te zetten leek het voor mij alsof je ze ook tegenover elkaar afzette.

Edit: Ik doe dat gewoon zelf trouwens merk ik, sorry. Superstom maar ik zie een burkini nog als iets extreems en een microbikini niet dus jouw vergelijking klonk in mijn ogen alsof je een microbikini ‘net zo extreem’ als een burkini noemde… Terwijl het punt juist is dat die beide niet extreem of ongewoon zouden moeten zijn. Dus excusez, ik zit zelf fout.

6 likes

Wat een tatta’s ook, voor die €6 die je bespaart… Lekker met zijn allen in de rij gaan staan.

10 likes

De Russen laten weer hun spierballen zien bij Oekraïne: dit moet je weten | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Vraag me echt af wat hoe dit verder gaat.

1 like

Nieuwe boot-content!!

Nederlands schip ergens voor Noorwegen, echt zo stoer die helikopter-redders!
Lekker weer ergens op focussen haha
Edit: wel super kut natuurlijk voor de belanghebbenden, het schip is nu stuurloos. Heel eng!

9 likes

Oh is het schip aan het zinken? Echt eng dat 1 persoon ook in het water drijft!!

1 like

Ja dit was echt verschrikkelijk. Mijn ouders wonen daar en echt capriolen (spookrijden etc) om nog überhaupt de snelweg op te kunnen draaien (zij waren daar dus niet om te tanken even voor de duidelijkheid, ze wonen echt over de grens)


@Leuk123 wow wat een indrukwekkend filmpje! Hele hoge golven ook. Echt respect voor de helicopterredders zeg!

1 like

Die is ook gered gelukkig!

Hier kun je hem volgen

1 like

https://www.ad.nl/buitenland/boskalis-gaat-nederlandse-vrachtschip-dat-stuurloos-voor-noorse-kust-drijft-bergen~a6275955/

Boskalis gaat weer aan de slag! (No spon)

1 like

Is er hier al vaak benoemd hoe fantastisch NOS op 3 op YouTube is. Ik val denk ik precies binnen de doelgroep maar die filmpjes zijn echt zo chill en informatief. Ben helemaal fan! Zij hadden bij de verkiezingen ook alle partijen samengevat in 3 minuten per partij, was ook zo fijn.

7 likes

Pff ik heb er even geen zin meer in, dat gedoe met Sidney Smeets; die 925 miljoen dat een demissionair kabinet uitgeeft aan fieldlab-testen terwijl niemand dat wil; Tjeenk Willink heeft ‘economie en coronacrisis’ hoog op de agenda staan, en het woord klimaat is nauwelijks nog gevallen tijdens de formatie. Dat blijkt maar weer want Nederland is de grootste aanjager van ontbossing.

Dat is het nieuws van vanochtend :sob:

8 likes

Oh weet nog goed dat die zaak speelde rond 2009… wat een bizarre bedragen ook.

1 like

Bizar dat we op dit punt zijn aanbeland.

8 likes