Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Dat heb ik gisteren ook gezien bij een andere video:
https://www.instagram.com/p/COtaw7EKHe_/?igshid=5sizht0ny6wy

Ze zingen Zochreini Na, een extreem-rechts/extremistisch lied dat over wraak gaat en aanzet tot haat (of toch zo gebruikt wordt), maar ik weet niet of die zin er in voorkomt en of ze de originele tekst zingen (ik spreek geen Hebreeuws :stuck_out_tongue:):

https://www.instagram.com/p/COnpF4nDT2K/?igshid=2i9q2gm6rmj0

Zo heb je hem helemaal volledig met meer info :slight_smile:

@Whistle misschien voor jou ook interessant.

4 likes

Die joden…? Ik heb hier niks mee te maken namelijk.

3 likes

Thank you :heartpulse:

2 likes

Op Wikikids staan dit soort dingen ook in makkelijkere taal uitgelegd:
https://wikikids.nl/Arabisch-Israƫlisch_conflict

3 likes

https://www.ed.nl/buitenland/jonge-britse-20-voor-ogen-dochtertje-vermoord-door-inbrekers-griekenland-looft-megabedrag-uit~a7c9b54c/?fbclid=IwAR0eQqlA0ZhEj1fBVhIUzWGyikpIT4iUD1kboxH9m3m9nb8fpYLM95EKi2k

Wat erg dit! Zo zinloos. Wat leven er toch harteloze beesten op de wereld zeg.

3 likes

Dat weet ik niet zo goed. Weet wel dat het vroeger een kolonie was van de Britten en dat ze die 2 partijen in conflict hebben achter gelaten. Het zelfde wat de Britten in 1947 met Kashmir hebben gedaan. Dat is ook een conflict gebied tussen Pakistan en India. Vind dat UK daar toch echt verantwoordelijk voor gehouden mag worden. Op z’n minst dat ze iets gaan doen om het conflict proberen op te lossen.

9 likes

Op deze Instagram pagina worden ook duidelijke filmpjes geplaatst: https://instagram.com/subhi.taha?igshid=168rsskw9in25

Ik heb zo moeten huilen van alle beelden en niemand doet wat. Het lijkt wel niet belangrijk te zijn?

1 like

Wow. Goede en duidelijke filmpjes inderdaad. Bij het filmpje dat die biddende vrouwen in de moskee werden aangevallen en aan het gillen zijn moest ik ook huilen. Echt hartbrekend.

1 like

Echt de hele fucking internationale politiek mag zich schamen en verantwoordelijk voelen voor wat er in Palestina gebeurt hoor, werd net wakker met radiojournaal en het nieuwsbericht ā€œBiden heeft Netanyahu gebeld en steunt IsraĆ«l en hun recht op zelfbeschermingā€ echt hou gewoon je fucking bek dicht als je toch niks beter gaat maken. En ook de manier hoe dit weer totaal kritiekloos in het Nederlandse nieuws wordt gebracht, gadverdamme

26 likes

Bedankt voor alle info en linkjes in dit topic. Ik denk dat ik nu eindelijk snap wat er aan de hand is in israel. Palastijnen zijn dus eigenlijk gewoon de oorspronkelijke bevolking? En die bestaan uit meerdere religies als ik t goed heb.
Wat vreselijk om daar nu te moeten wonen. En dat de rest van de wereld niks doet terwijl sowieso de britten groot aandeel in heeft.

2 likes

Inderdaad!

1 like

Huh ze splitsen zich af maar het FVD programma is wel leidend en ze willen wel blijven samenwerken? Snap er de ballen van

1 like

Heeft het niet meer met Thierry te maken? Dat niemand hem serieus neemt. Dus dat ze aan zichzelf denken en daarom opstappen

1 like

holy shit, hoeveel partijen hebben we nu wel niet in de tweede kamer, ik hoop dat we Belgiƫ gaan overtreffen met langste formatie ooit.

3 likes

De ratten verlaten het schip

9 likes

Ik vind het sowieso verschrikkelijk hoe wij zovele huidige conflicten en problemen veroorzaakt/verergerd hebben door ons kolonialisme, expansionisme en het random vastleggen van grenzen en landen en er in het beste geval onze handen van af getrokken hebben en in het slechtste geval de situatie alleen nog maar verslechteren om geopolitieke redenen. En dan wel heel verheven doen over hoe wij onze zaakjes hier toch wel veel beter op orde hebben en over of we wel of niet een 10-tal/100-tal vluchtelingen willen opvangen. Ons aandeel vergeten we voor het gemak maar gewoon.

29 likes

Ik zag gisteren deze video. Er stond bij uitgelegd dat jongeren meestal op deze manier de straat op gaan en het elk jaar erger wordt (dit was in 2015).
Je ziet aan het einde ook iemand die er woont zeggen dat ze dit liever niet zo heeft, want de volgende dag moet men weer naast elkaar leven.

Dus of het wel of geen feestdag was, het ziet er hoe dan ook niet al te best uit.

Bericht gevonden:

3 likes

Nee, het is absoluut geen onschuldige feestdag, die o.a. wordt gevierd door extreem-rechtsen, de gemoederen laaien ieder jaar wel wat op in aanloop ernaartoe. De optocht door de stad (en de islamitische wijk) (dance of the flags) is best vernederend en polariserend.

De uitspraken van die jongeren in het filmpje zijn ook heftig :disappointed:. Die groeien op met zo’n haat.

2 likes

Heeft iemand de serie Fauda wel eens gezien? Het is wel een vrij pro-Isrealische serie, maar geeft wel wat weer over het leven van beide volken. En in wat voor verdriet en haat beide kanten opgroeien. Dat is best heftig. Twee jaar terug had ik de kans om tijdens m’n trip naar SA ook naar de moskee al-Aqsa te gaan, maar durfde het vanwege mijn afkomst helaas niet. Heb er echt wel spijt van!

3 likes