Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik heb net ook dit filmpje gezien, ben er echt helemaal ontsteld van, krijg geen zicht op wat deze man verkeerd heeft gedaan. Hij is komen kijken bij een autobrand en heeft een foto van de brandweerwagen gemaakt. WTF is de aanleiding om hem zo aan te vallen. En zo disproportioneel. Hoop dat deze mensen echt een dikke, terechte, straf krijgen. Hoewel de buurtbewoners vast te doen hebben met ‘pietje puk’ en het onterecht vinden hoe hij gestraft wordt.

11 likes

Bleh ik wou het filmpje niet zien en net was het op t nieuws. Die angst in de stem van die man zo sneu.

6 likes

Jaa bij hart van nederland werd het 10x herhaald echt leuk :slightly_smiling_face:

1 like

Haha exact zo’n bericht heb ik geplaatst ergens in de begintijden van de derde zware lockdown toen winkels dicht gingen.

Mensen waren aan het lachen over de rijen daar, en ik zei toen al, tuurlijk heb je funshoppers ertussen, maar het is een privilege om te kunnen lachen om mensen die in de rij stonden, jij hebt geld te besteden om online te shoppen en ook verzendkosten te betalen. Zij niet. Misschien komen ze daar wel voor gymschoenen voor hun kids, een pyjama, sokken, weet ik het.

Ik weet niet, in zulke situaties komt het verschil tussen mensen en hun situatie echt naar voren.

Zij = arme gezinnen met kinderen en andere voorbeelden die hierboven al ergens genoemd werden. Niet de gemiddelde jonge meid die een nieuwe trend had gespot op insta

6 likes

Ja dat weet ik nog! Ik had er daarvoor ook niet zo bij stil gestaan, was heel goed om te lezen.

1 like

Oh wat goed om te lezen zeg!

1 like
20 likes

Ben zo benieuwd hoe dat in de gevangenis gaat met die Chauvin. Hij lijkt me alles behalve populair bij andere gedetineerden, vooral bij gedetineerden van kleur. Zal hij een voorkeursbehandeling krijgen, lekker veilig met een eigen celletje? Of zoekt hij het zelf maar uit, eigen schuld dikke bult?

1 like

Ik denk dat hij wel een eigen cel zal krijgen, dat is volgens mij wel gebruikelijk als je meer risico loopt. Vraag me af of hij het overleeft zonder extra beveiliging.

Ik las net in een artikel over het moment toen Chauvin net was opgepakt dat zelfs het eerste uur de gevangenisbewakers van kleur niet op zijn verdieping mochten komen. Dat is meteen wel weer teruggedraaid, maar toch is er blijkbaar een hele verdieping zonder gevangenen van kleur dus? Zal dat dan een creepy white power neonazi afdeling zijn ofzo. Hij staat voorlopig in ieder geval onder suicide watch nu hij heeft gehoord dat hij schuldig is bevonden. Maar inderdaad, hoe lang gaan ze hem nog apart houden van andere (gekleurde) gevangenen. Of altijd een persoonlijke beveiliger?

Edit: ik heb wat gevonden over hoe mensen denken dat het met hem zal gaan in de gevangenis mocht iemand dat interesseren How will Derek Chauvin be treated in prison if he is sent there? - Quora

4 likes

In de gevangenis apart gehouden worden van de rest is niet persé een voorkeursbehandeling toch? Tenminste het is op zn minst kiezen uit twee kwaden, eenzaam in de gevangenis zitten lijkt me echt verschrikkelijk.

Luguber van mij, maar ik zou het echt interessant vinden om hier een dagje te spenderen. Soort reallife horror

Eens, als wij van ruim een jaar Corona en lockdowns en quarantaine al gek worden, kan ik me zo voorstellen dat in je uppie in een cel gewoon keiharde gevangenis is, ook als je tv mag kijken :sweat_smile:

5 likes

Hm ik zou zelf denk ik meer moeite hebben met een slaapzaal delen met 16 andere gevangenen dan een cel in mijn eentje. Altijd mensen om heen, en niet bepaald de gezelligsten tot wie je je moet verhouden. Nooit privacy. Ja dan voelt een eigen cel wel als een voorkeursbehandeling, al is eenzame opsluiting ook heel kut. Maar hoe dan ook, het wordt geen pretje voor hem: eenzame opsluiting of met andere hele ongure types op je lip. Geen medelijden.

(Wel pol inspiratie nu)

Ik vind het echt bizar dat er door een voorzitter van een jongeren afdeling van een politieke partij nog uitspraken gedaan worden als “de man is het hoofd van de vrouw”. De SGP doet zelf wel afstand van de uitspraak, maar toch doen ze er volgens mij niks mee: https://nos.nl/l/2377682

Ik las het gister en vind het ook echt bizar. Las het ‘s avonds en lag gelijk opgefokt in bed. Moest wel lachen om de reactie van Caroline: afbeelding

33 likes

Mijn respect voor Caroline na deze tweet :chart_with_upwards_trend:

8 likes

Maar wat verwacht je dan van de SGP? Want ze kunnen zich wel distantieren nu er ophef is, maar dit is gewoon wat zij denken? Het is niet voor niks dat er bij de jongerenpartij überhaupt gestemd moet worden over of de moederpartij wordt aangesproken op het gebrek aan vrouwen op de lijst (en zo’n motie het dan niet haalt)

4 likes

Daar heb je zeker een punt! Ik had misschien gewoon gehoopt dat er wat progressie in hun denkwijze zou zitten nu er ook vorig jaar ook een vrouwelijke wethouder is aangesteld.

2 likes

Het ging hier gisteren in het TK21 topic ook over!

1 like

Leipe shit

4 likes