Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik kan hier ook echt om janken, ben helemaal misselijk. Moet dan meteen denken aan de mensen die dichtbij hem staan, wat vreselijk dit

3 likes

En weer een vraag over beveiliging

Iedereen vraagt ook weer heerlijk dezelfde dingen waar ze geen antwoord op willen geven. Blijf het dan vooral proberen, jemig

5 likes

Hart van NL wil ff weten welke personen extra worden beveiligd. Wat denk je zelf :sob:

25 likes

Vind deze vragen over beveiliging echt nare nasmaak hebben van victim blaming.

31 likes

Ze hadden beter geen vragenronde kunnen doen. Ze hebben alles verteld wat ze op dit moment willen en kunnen vertellen. Volgens mij is er geen vraag die je kan stellen die ze niet al behandeld hebben of niet willen of kunnen beantwoorden op dit moment.

15 likes

Echt om te janken die vragen

3 likes

Maar de ‘pers’ kan toch ook tot morgenochtend wachten tot de gemoederen wat bedaard zijn en de familie ook een beetje tijd heeft gekregen? Ik krijg er een beetje een naar gevoel van hoe we/de pers/het land ineens een soort recht lijkt te hebben op informatie terwijl dit geen aanslag op Nederland was, maar op een specifiek persoon. Lijkt mij heel traumatisch als naaste van Peter?

Maar misschien is dit nu eenmaal ‘hoe het gaat’ en moet ik daar geen vraagtekens bij zetten.

Edit: inderdaad wel een aanslag op de journalistiek, dus toch groter inderdaad dan op 1 specifiek persoon. Denk dat ik gewoon allergisch ben voor het hele mediacircus wat ontstaat bij nare gebeurtenissen.

Die vraag over signalement en de opgepakte personen vond ik wel een toevoeging

2 likes

Uiteraard zat er enige ironie in mijn bericht :sweat_smile:

Wat een domme vragen

4 likes

Eens, maar helaas is het concept van een persconferentie wel dat alle idiote vragen gesteld gaan worden voor Jip en Janneke die het mogelijk niet helemaal begrijpen.

1 like

Dit is echt heel ongemakkelijk om naar te kijken. Ik hoor nu ‘ok denk dat we naar een afrondig gaan’. Ja kon je beter doen wat genant.

4 likes

Hebben jullie nooit een corona persco bekeken ofzo? ‘Wij hebben ons allemaal aan de regels gehouden, wanneer worden wij eens beloond?’

13 likes

ja lekker terug voor dezelfde vraag, thanks Joris

Charlotte van sbs weer?

1 like

Als we nou meerdere keren dezelfde vraag stellen, misschien verspreekt een van hen zich dan wel!!!

22 likes

In ieder geval al fijn dat er mensen zijn opgepakt. En dat het signalement wat ze uitgaven klopt met één van de verdachten.

3 likes

Femke zit er ook echt van: Fuck deze mensen. Lijkt me echt verschrikkelijk om toch professioneel te blijven terwijl je eigenlijk walgt van t hele circus.

25 likes

Ik vind persconferenties vaak zo awkward en onnodig.

Er wordt verteld wat er bekend is, vervolgens worden er vragen gesteld die toch niet beantwoord kunnen worden en krijg je allerlei ongemakkelijke herhalingen en stiltes.

Je kunt net zo goed een persbericht uitsturen, of in ieder geval geen vragenronde doen

6 likes