Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik zet de ton bij het uitspoelen ff aan de kant :blush:

1 like

China vuurt raketten af ‘rond’ Taiwan als reactie op het bezoek van Pelosi

cultuurverandering my ass

Wel komt er een gebruinde gestalte in een poloshirt de Warmoesstraat ingesloft, om zich helemaal achteraan in de rij aan te sluiten. Nee, ook hij wil niet met de krant praten. ‘Jullie zijn alleen maar uit op sensatie.’ Of hij het h-woord ooit in de mond zou nemen? ‘Ach, hou toch op, gast,’ zegt de jongen. ‘Dat was gewoon een grap.’

:clown_face: :clown_face: :clown_face:

5 likes

Dus omdat dat er is, mag je niks over tuinen zeggen? :thinking:

1 like

Ja, per direct verboden

@Totoro dat zeg je alleen maar omdat je veilig in je betegelde tuin zit

6 likes

Laat dan ook een heuvel aanleggen in je tuin, Ella. Als je het echt goed wilt doen :laughing:

2 likes

Ja ik heb dus geen tuin! :sob:

4 likes

Excellente kop wel

1 like

Had gister twee gieters vol, en nog wat extra. De doucheschuim apart afgespoeld, net zo als mijn haar.

1 like

het zou ook wel helpen denk ik als mensen veel makkelijker informatie kunnen verzamelen over hoe ze een tuin onderhoudsvriendelijk maar toch groen kunnen aanleggen. Er zijn bijvoorbeeld bodembedekkers die hetzelfde genot geven als gras maar ecologisch beter zijn, maar dan moet je ze wel kunnen vinden.
We hebben thuis bijvoorbeeld ook tussen alle grotere planten nu aardbeiden staan (was gewoon wildgroei hoor!) waardoor er bijna geen onkruid meer staat etc

6 likes

Oh haha, die gemeenteambtenaar heeft voorlopig nog werk zat als ie in heel tuinzigt (what’s in a name) nog langs de deuren moet.

1 like

‘In de relationele sfeer’ :clown_face::clown_face::clown_face: ik haat dit soort koppen.

12 likes

cRImE paSsiONelLe

8 likes

En in het artikel staat een paar keer benoemd dat hij haar stalkte. Schrijf die kop dan ook zoals het is:
‘Vrouw gedood door stalker’

Van mij mogen ze dat ook nog best aanvullen met een ‘alweer’.

35 likes

Oh wat een nachtmerrie zeg :disappointed:.

Deze zin ook uit dit artikel:
Hij heeft haar gestalkt, de politie zoekt nog uit wat hij precies heeft gedaan.

Ik snap dat ze doelen op het stalkgedrag en dat dat onderzocht moet worden, maar vind het echt ongelukkig geformuleerd aangezien het slachtoffer nu dus dood is.

2 likes

Ik durf ook te wedden dat die vrouw al meermaals aangifte heeft gedaan, dus dat ze gewoon even in hun eigen systeem hoeven inloggen om het “uit te zoeken” :slightly_smiling_face:

15 likes

of even tussen de door de politie geweigerde aangiftes kijken, volgens mij komt dat ook regelmatig voor bij stalking praktijken.

want als mannen een vrouw lastig vallen moeten we dat gewoon zien als een compliment :upside_down_face:

8 likes

Het is toch romantisch dat mannen moeten ‘jagen’ op de vrouwtjes

6 likes

Er is in mijn ogen echt journalistieke verpaupering gaande, zo jammer. Op NOS, RTL Nieuws maar ook bij bijvoorbeeld The Guardian lees ik dagelijks dingen waarvan ik denk :thinking:. Zoals ook het artikel dat tessel gisteren deelde van de NOS. En weinig interessante longreads die echt diep / inhoudelijk ingaan op actuele onderwerpen. Van komkommertijd kun je niet echt spreken met alle geopolitieke dreigingen etc., dus volgens mij blijven er echt kansen liggen voor goede journalistieke duiding.

Laatste voorbeeld:

Met deze zin :smiling_face_with_tear:: Ook toont de blondine haar gespierde lichaam en deelt ze een aantal kiekjes in bikini.

Echt waarom. De nieuwwaarde van de relatiebreuk snap ik nog, maar zoiets als dit verwacht je toch niet te lezen op RTL Nieuws.

Dus mocht iemand nog tips hebben voor inhoudelijke en kritische media 


9 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Nieuws, actualiteit en politiek #3 (Deel 3).