Nieuws, actualiteit en politiek #3

@Brum en anderen die me hebben geholpen gisteren. Dankjewel. De hele dag werd ik van het kastje naar de muur gestuurd door beheerder, aanbieder en monteur en iedereen bleef maar volhouden dat m’n verbruik correct gemeten werd maar dankzij jullie hulp heb ik vanochtend duidelijk gekregen bij de aanbieder dat het probleem lag bij de prijs berekening. Er zat een fout in de software en er werd een prijs van VIJF EURO per kuub gerekend. De telefoon stond roodgloeiend vandaag vertelde de mevrouw aan de telefoon.

23 likes

Veel dingen doe ik echt bewust vanuit milieu bewuste overtuiging en omdat ik het lekker rustig vind, een grote koelkast bijvoorbeeld zorgt ervoor dat mensen meer kopen dan nodig, douchen doe ik op de sport school dus waarom dan ook nog een keer thuis, dat is misschien wel echt gierigheid van mijn kant haha

2 likes

Maar als ze het zien, waarom zouden ze het dan filmen. Lijkt mij sterk dat als je het ziet dat je dat dan online gooit. Maar inderdaad, aan de beelden te zien, lijkt het me ook heel sterk als ze het niet zien…

Weet ook niet wat ze precies aanbieden als hulp, maar juist van dit soort mogelijk traumatische ervaringen is bekend dat je er niet gelijk op moet gaan therapieën inhoudelijk. Dat dat kwaad doet en geen goed

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/zeeuwse-snackbar-zit-amerikaanse-fastfoodketen-wendy-s-al-jaren-dwars-en-wint-opnieuw-rechtszaak~a3968e58/

Ik moet hier zo om lachen. Echt no way dat die Zeeuw ooit toe gaat geven :rofl:

52 likes

Oh haha daar kwam ik vaak in mijn middelbare schooltijd. Inderdaad zo’n Zeeuw heeft een harde kop en geeft never toe :joy:

3 likes

Volgens mij is Better Help wel gewoon een legit app. Ik hoor er veel over en ze hebben vaak promo’s.
Denk niet dat ze er per se van willen profiteren, maar dat dit voor veel mensen één van de weinige opties is om aan hulp te komen. Amerika is gewoon schijt als het om zorg gaat

Mijn man (muzikant) tipte me deze podcast aflevering. Hier komt oa aan bod dat ja, Livenation is een hele grote speler met heel veel ervaring, maar dat Astroworld heeft gezegd van wij doen 95% en jullie zijn voor die 5%. Dus dat is wel een interessant stuk.

(Sorry ik heb hem nog niet geluisterd, dat ga ik nu doen. Maar dit is wat mijn man vertelde)

Edit; en natuurlijk ook de voorgeschiedenis van Travis Scott dat hij er gewoon op kickt en oproept om te rellen.

4 likes

Holy shit dat filmpje van die schoen. Wat heftig, totaal overtrokken en agressief!? Kan bijna wel huilen voor die jongen. Wow.

Keep them coming, die filmpjes over hoe aso TS is. Ik vrees zo dat zijn (jonge) fans hem hiermee weg laten komen. Dit gaat veel te ver.

2 likes

Op zich is Betterhelp wel een app die vaker sponsoring doet en heus voor een deel van de mensen de beste optie is (qua betaalbaarheid), maar ze zijn recent nog in opspraak geraakt vanwege het doorverkopen van data en de matige dienstverlening. Daarnaast, een maand gratis waarbij automatisch betaald verlengd wordt in ruil voor een trauma dat je mogelijk opgelopen hebt… Dat is geen goede daad.

10 likes

image

16 likes

Oh heerlijk dit :grin: Ben benieuwd of de Amerikaanse Wendy’s nu een andere naam gaat verzinnen, net als in Australië waar al een Burger King restaurant bestond en de Burger King toen maar voor de naam Hungry Jack’s koos.

image

5 likes

Ik vind het nog steeds fantastisch en sowieso kan de Amerikaanse Wendy nooit de OG Wendy verslaan. Was altijd zo’n chille plek om te snacken na het uitgaan

5 likes

Ja kapot lekker :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Er zijn al heel lang controversies rond Better Help. Dat de medewerkers niet allemaal goed getrained zijn (of nauwelijks) en er slechte/verkeerde diagnoses worden gegeven. Verbaast me ook weer niks dit

3 likes

Geen enkel goed bedrijf zou ook met zo’n deal akkoord gaan.

3 likes

Heftige cijfers :pleading_face:

“ In het onderzoek komt naar voren dat een groot percentage van de studenten rondliep met problemen als uitputtingsklachten, eenzaamheid en prestatiedruk. Maar er zijn ook studenten die het nog moeilijker hadden: 26 procent laat weten soms gedacht te hebben liever dood te zijn.”

2 likes

Vraag me echt af hoe dit verder gaat.

@kali

I went on the Astroworld landing page on the BetterHelp website. They require that you enter in your credit card information before receiving your free month of therapy. A bit unconscionable to ask for teens and young adults suffering from PTSD for their payment information upfront under the guise of trying to offer gratis mental health counseling.

Vond dit ook niet al te best

2 likes

Maar wat is de context? Wij zijn van 30 naar 115 oid gegaan en 3 keer groter gaan wonen. We zitten qua verbruik onder de 115 en krijgen netjes het verschil terug aan het einde van het jaar (want de 115 is voorschot en zitten nu op 110 oid).