Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik kijk het debat ook en de Vries is wel echt kampioen in geen antwoord geven :roll_eyes:

4 likes

Ik zit het debat te kijken (met voetbal op de achtergrond) en vind die nieuwe, tijdelijke tweede kamer steeds meer op een apocalyptisch landschap lijken. Wel passend in deze tijden. En wat is dit toch voor vloerbedekking? Vind het ook opvallend dat twee liberale partijen voor 2G zijn. Weliswaar met keuzevrijheid voor ondernemers, maar toch.

Edit: Sfeerimpressie. Krijg er ook een beetje StarTrek Vibes van. Zeker als ze het over boosteren hebben.

6 likes

Opnieuw formatieblunder: CU-leider Segers laat akkoord VVD en CDA slingeren in trein

https://www.ad.nl/politiek/opnieuw-formatieblunder-cu-leider-segers-laat-akkoord-vvd-en-cda-slingeren-in-trein~a3dccb1e/

Serieus?:joy:

13 likes

Undercover is ook deels gebaseerd op een echt verhaal, het eerste seizoen in ieder geval

1 like

:thumbsup:

38 likes

Ik geloof echt niet in blunders met dit soort dingen. Denk dat dit vooropgezet plan is

15 likes

Met als bedoeling om te polsen hoe iedereen over de inhoud denkt?
Of met een andere bedoeling?

Ik vind deze tweet ook echt veel te nonchalant/casual voor wat er gebeurd is:

3 likes

Deze tweet is echt de geschreven versie van :woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3:

13 likes

‘Sorry…’

Haha Sorry zeg je als je per ongeluk vergeet om de deur voor de persoon achter je open te houden. Niet als je als politicus een belangrijk formatiestuk in de trein laat liggen :woozy_face:

6 likes

Haha ja raar toch?
En in dat stuk staat dat “een lezer” van de Volkskrant het gevonden heeft en de Volkskrant ingelicht. I call bullshit inderdaad.

Edit: omg dit is de reactie van Rutte

Segers heeft het meteen gemeld bij de andere onderhandelaars. VVD-leider Mark Rutte doet er luchtig over. ,Milieutechnisch is zo’n treinreis handig, maar dit…Nee, er worden heel veel stukken gewisseld in zo’n formatie. Daar was dit er één van.”

Haha WAT

5 likes

Volgens mij legt hij graag de nadruk op dat hij, net als de burger, gewoon met de trein gaat. Wat een goede vent.
Oja maar wel even een heel belangrijk item laten liggen.

Ja in die hoek. Polsen hoe men over de inhoud denkt, afleiden van de werkelijke stand van zaken. Idk.

1 like

En/of dit:

4 likes

Ollongren moest stoppen, omdat ze een blaadje verkeerd om hield. Een heel concept akkoord vergeten in de trein is jammer maar oké? Geloofwaardig man.

6 likes

Uh, dat ligt toch ook behoorlijk aan de inhoud van de gelekte stukken.

Ik vind het ook niet zo dramatisch hoor, er worden zoveel stukken steeds gemaakt in zo’n formatie, maakt niet zoveel uit dat er 1 lekt. En als dat bewust is, nou ja veel plezier ermee dan. Weinig nieuws in die stukken.

2 likes

‘Dat is een fijne manier van reizen’

:upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

5 likes

Is gewoon reclame voor de NS! Het is een fijne manier van reizen, goed voor het milieu en je komt niet in de problemen met je werkgever als je belangrijke documenten in de coupe laat slingeren

27 likes

Zoveel vragen. Reist Segers 1e of 2e klas? Zat er verder niemand in de coupé die zag dat hij papieren liet liggen? Als je op dat moment aan het lezen bent en je komt onverhoopt aan op het station, propt iedereen toch alles in de tas, kijkt nog even om en vertrekt dan? Was hij aan het lezen en heeft hij het bewuste document toen neergelegd op het tafeltje? Is hij in slaap gevallen en zijn de papieren toen op de grond beland en vergeten?

Is Segers een sloddervos of gewoon een slechte leugenaar?

En waarom reageert onze demissionaire premier altijd zo dommig op dingen? Met je ‘milieutechnische’ treinreis🙃

8 likes

Ja, duh? Maar nu doe je wel heel makkelijk over deze stukken. Als dit niet bewust gelekt zou zijn, zou het echt wel een groter issue zijn. Zijn niet zomaar wat aantekeningen ofzo.

2 likes

FvD is weer op dreef. Ik vind het echt walgelijk dat ze collega-Kamerleden bedreigen in een debat.

En dan ook nog hun achterban opjutten.

5 likes