Nieuws, actualiteit en politiek #3

Uh, dat ligt toch ook behoorlijk aan de inhoud van de gelekte stukken.

Ik vind het ook niet zo dramatisch hoor, er worden zoveel stukken steeds gemaakt in zo’n formatie, maakt niet zoveel uit dat er 1 lekt. En als dat bewust is, nou ja veel plezier ermee dan. Weinig nieuws in die stukken.

2 likes

‘Dat is een fijne manier van reizen’

:upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

5 likes

Is gewoon reclame voor de NS! Het is een fijne manier van reizen, goed voor het milieu en je komt niet in de problemen met je werkgever als je belangrijke documenten in de coupe laat slingeren

27 likes

Zoveel vragen. Reist Segers 1e of 2e klas? Zat er verder niemand in de coupé die zag dat hij papieren liet liggen? Als je op dat moment aan het lezen bent en je komt onverhoopt aan op het station, propt iedereen toch alles in de tas, kijkt nog even om en vertrekt dan? Was hij aan het lezen en heeft hij het bewuste document toen neergelegd op het tafeltje? Is hij in slaap gevallen en zijn de papieren toen op de grond beland en vergeten?

Is Segers een sloddervos of gewoon een slechte leugenaar?

En waarom reageert onze demissionaire premier altijd zo dommig op dingen? Met je ‘milieutechnische’ treinreis🙃

8 likes

Ja, duh? Maar nu doe je wel heel makkelijk over deze stukken. Als dit niet bewust gelekt zou zijn, zou het echt wel een groter issue zijn. Zijn niet zomaar wat aantekeningen ofzo.

2 likes

FvD is weer op dreef. Ik vind het echt walgelijk dat ze collega-Kamerleden bedreigen in een debat.

En dan ook nog hun achterban opjutten.

5 likes

Wauw ik las die tweet en ik dacht idd ook gelijk ik mis Ariba. Ik heb bij Bergkamp ook altijd heel erg het gevoel dat zij afwacht wat er in de zaal gebeurd qua reactie en op basis daarvan eventueel ingrijpt, terwijl Arib veel meer het heft in eigen handen nam.

12 likes

Ik snap echt al dik een jaar niet meer dat collega kamerleden uberhaupt met fvd in gesprek gaan. Gaan we nu echt elke keer dat ze een grens overgaan (en dat doen ze al jaren. Het is elke keer net ietsjes erger) verbaasd en geschrokken zijn en verder niks doen terwijl die schurken met een busje het land doorgaan om mensen op te hitsen? Je zit nu dus met een partij in de kamer waarvan de achterban de moeder van een ander Kamerlid (vind ik erger dan een Kamerlid eerlijk gezegd) bedreigt én die partij moedigt dat aan? Iedereen kritische persoon ziet al jaren dat we hierop af rollen. Zal me niet verbazen als je binnenkort met ernstig geweld aangespoord door de fvd zit. Ondertussen zitten we met pers die dit maar minimaal veroordeeld en een kamervoorzitter die bemiddeld zoals ik tussen mijn neefje en nichtje bemiddel als ze ruziën om wie welk snoepje mag.

18 likes

Oepsie

Volgens mij besteed veel van de pers bewust weinig aandacht hieraan.

Waar baseer je dat op? Ben benieuwd. Ik bedoel overigens niet dat de krant er weinig/geen aandacht aan moeten besteden (denk dat we het stadium waarin dat kan voorbij zijn). Wel dat de krant de juiste duiding hoort geven. Correcte beschrijvingen van wat er gebeurt is. Een ferm oordeel wanneer dat noodzakelijk is. In de grote kranten en nieuwspltforms wordt fvd nog zeer regelmatig behandeld en vaak met incorrecte beschrijvingen. NOS kopt zojuist nog dat Sjoerdsma zich bedreigt voelt. Dan denk ik: hij is bedreigd, dat is iets wezenlijk anders.

Edit: Ik vind de kop van nrc nu bijvoorbeeld veel correcter. ‘
Kamerdebat verstoord na dreigementen FVD-Kamerlid Van Houwelingen’. Dan denk ik: dat is nou een goede feitelijke beschrijving van de gebeurtenissen. Hadden we dat vijf jaar eerder structureel gedaan had zo’n partij nu misschien een stukje kleiner geweest.

2 likes

‘Schorem voor Democratie’, dat vind ik wel een mooie. Of misschien beter nog: Schorem van de Democratie, want voor democratie zijn ze nooit geweest.

4 likes

Hoe kan een 17-jarige jongen die met een semiautomatisch wapen twee mensen doodt als niet schuldig worden verklaard? Wtf. Wat deed hij überhaupt daar met een wapen.

6 likes

Murica.

12 likes

Je bent met 17 jaar een fucking kind. Je mag niet eens een slok bier op, maar wapenbezit is oké? Als dat wapen niet van hem was, moet hij toch op z’n minst bestraft worden voor illegaal wapenbezit?

WTF, echt, als je met je botte kop arrogant genoeg bent om te denken dat je het recht hebt met een wapen op pad te gaan, hoor je op z’n minst een straf voor wapenbezit en doodslag te krijgen, eventueel verminderd vanwege ‘zelfverdediging’. Wat een kutland is de VS toch.

3 likes

Ik wilde dit net komen posten. Ik kan het niet geloven!

In het Nederlands:

2 likes

Vind het vooral ook bizar dat het gegooid wordt op self defense, terwijl iedereen die beelden destijds toch gezien heeft :roll_eyes:

2 likes

Dit is echt bizar, enerzijds kan ik niet zeggen dat het me verbaasd, want fucking Amerika, maar anderzijds wtffff hoe is dit zelfverdediging

2 likes

Echt fuck Amerika en hun kut jury systeem. Wat een fucking onzin weer dit zeg. Wat een onrecht. Ben zo boos hierdoor.

15 likes

Ik begrijp hier ook echt helemaal niets van. Het kind kwam met een illegaal wapen, toen er een avondklok van kracht was, naar een stadje een half uur verderop waar veel onrust was en een (potentieel) gevaarlijke situatie. Wat moet een 17-jarige daar uberhaupt? Blijf lekker thuis en laat de veiligheidsdiensten hun werk doen. Maar nee, hij ging, Richtte zijn wapen daar vervolgens op iemand (wat op beeld staat!!) en doodde daarna oa een persoon omdat die hem met een skateboard bedreigde, dus ja hij “moest” wel uit zelfverdediging.

Ik snap hier echt niks van, HOE denken die mensen in de jury? En nou ja, vele Amerikanen met hen leert een snelle kijk op Twitter mij :tired_face:

3 likes