Jammer jammer.
Nee maar @tijgerlelie ik denk niet dat we dit echt kunnen relativeren. Als het gebeurt dan is dat zo. Maar dit is wel vaker gezegd de afgelopen tijd dus we moeten het allemaal maar zien of het echt zo is.
Jammer jammer.
Nee maar @tijgerlelie ik denk niet dat we dit echt kunnen relativeren. Als het gebeurt dan is dat zo. Maar dit is wel vaker gezegd de afgelopen tijd dus we moeten het allemaal maar zien of het echt zo is.
Vervelend dat ze Alphen aan den rijn afkorten naar Alphen… Ik weet het niet zeker maar volgens mij stoorde ik me er des tijds (tijdens het nieuws van Tristan) ook al aan. Alphen is een dorp in Noord Brabant, terwijl Alphen aan den rijn in Noord-Holland ligt. Ja nutteloze info dit, sorry…
Maar als je in krimpen aan den ijssel, of een andere plek woont met een lange naam, dan kort je dat toch ook af. Maar in de titel zou het zeker wel goed zijn om de hele naam te gebruiken.
Er is uiteindelijk niks gebeurd of gevonden.
Alphen a/d Rijn ligt in Zuid Holland, vlakbij Woerden.
Aah yes! Ik dacht dat het weer een topografische misser van mij was dat ik Alphen aan den rijn naast Rotterdam had geplaatst (oke ik Google 't nu en het ligt naast leiden, shit nog steeds een topografische misser).
Ik denk dat die kernoorlog er niet zo snel zal komen, want dan gooit Poetin zijn eigen glazen in. Als hij een bom gooit op een land, kan hij er namelijk ook een terug verwachten
De mensen die ik ken die in Alphen ad Rijn wonen noemen het ook Alphen dus ik vind het niet zo raar opzich
Omdat Sywert toen degene was die steeds in de media en op social media kwam verkondigen hoe slecht de overheid het deed?
Rusland kan Oekraïne niet eens in nemen dus ik zou me niet te druk maken om een wereldoorlog. Als ie echt zoiets uithaalt is het snel afgelopen met Rusland.
Oh ja sorry haha, verkeerd van mij, in zuid holland inderdaad.
Tsja ik heb geen idee maar ik kan me wel wat indenken bij een sentiment in de trant van “als wij gaan, gaan jullie ook”
Misschien helpt dit artikel je om te relativeren. Het gaat over de huidige stand van zaken, maar ook over wat voor taal er wordt gebruikt en hoe taal kan worden ingezet als middel in tijden van oorlog.
raar idd, zo dacht ik tot gister dat Camille een vrouw was, helaas another saaie man
Vond ik heel goed! Zeer zorgvuldig onderbouwd
Als dit door gaat dan gaat Amerika 50 jaar terug in de tijd en wordt abortus waarschijnlijk in 20+ Staten afgeschaft. Voorbehoedmiddelen en het homohuwelijk staan ook op de lijst om afgeschaft te worden.
Gefeliciteerd en welkom bij de handmaids tale.
Ik vind dit zo om te janken hè. Onder het mom van volkssoevereiniteit vrouwenrechten de kop omdraaien.
“Het is tijd om de grondwet in acht te nemen en de abortuskwestie terug te geven aan de volksvertegenwoordigers.”
Dat staat niet in het artikel.
Alito’s draft argues that rights protected by the Constitution but not explicitly mentioned in it – so-called unenumerated rights – must be strongly rooted in U.S. history and tradition. That form of analysis seems at odds with several of the court’s recent decisions, including many of its rulings backing gay rights.
Liberal justices seem likely to take issue with Alito’s assertion in the draft opinion that overturning Roe would not jeopardize other rights the courts have grounded in privacy, such as the right to contraception, to engage in private consensual sexual activity and to marry someone of the same sex.
“We emphasize that our decision concerns the constitutional right to abortion and no other right,” Alito writes. “Nothing in this opinion should be understood to cast doubt on precedents that do not concern abortion.”
Nee het staat er niet letterlijk in, dat zou politiek erg dom zijn, maar tenminste twee conservatieve rechters hebben aangegeven tegen same sex marriages te zijn.
Roe versus Wade is gebaseerd op een eerdere uitspraak die gaat over de vertrouwelijkheid tussen arts en patiënt. Dit is precies het argument dat ze nu aanvechten.
Dit is fucked up en ik ben er best misselijk van toen ik het las vanochtend.
The land of the free… maar niet als je een baarmoeder hebt en zelf wilt beslissen. Echt walgelijk dit. Ook zo gefocust op ongeboren foetussen, maar zodra een kindje geboren is, wordt er niet meer naar omgekeken door diezelfde mensen die dit beleid maken. Dan kom je met dikke pech gewoon in het systeem en is de kans op een fijn leven ineens ingewikkeld. Fuck Republicans.
Er zijn al meerdere staten die wetten klaar hebben liggen om voorbehoedsmiddelen te verbieden zodra het kan.
Deze wereld haat vrouwen. Wat verschrikkelijk voor iedereen die daar woont.
Ik snap het doel van voorbehoedsmiddelen uit de ban doen niet helemaal. Mannen willen daar schijnbaar ook geen seks… of?
Wat vreselijk puriteins allemaal zeg.