Ik las ook laatst bij iemand op IG de tip om juist voor felgekleurde/neonkleur badkleding ook te gaan om die reden, omdat dat meer opvalt. Nu is onze oudste inmiddels in de ik wil zelf bepalen fase, maar wel iets ook om evt op te sturen volgende keer als ze eruit zijn gegroeid.
Ik heb het blauw-wit gestreepte badpakje van mijn kleuter om deze reden vervangen door een (foeilelijk) knalgeel exemplaar. Op internet kun je van die plaatjes vinden waarop ze verschillende kleuren badkleding onder water laten zien, blauw of wit zie je dus echt niet.
Edit, deze bijvoorbeeld: When Thinking About Water Safety, Consider Your Kid's Swimsuit Color | HuffPost Life
Ik sta op het punt nieuwe zwembandjes te bestellen (van die ronde hadden andere kindjes oo vakantie en die waren echt fijn + zit een schuimlaag in dus bij lekkage zouden ze toch niet helemaal onder moeten gaan) en wilde voor blauw gaan want blauw en geel zijn de favoriete kleuren hier (en felgeel hebben ze niet op voorraad), maar na het zien van deze plaatjes ga ik denk ik toch maar voor felroze, dank!
En als we morgenmiddag gaan zwemmen bij een meertje zit der blauw wittebikini in de was (zittie geloof ik ook echt nog) en kan ze der felroze aan
Ja die plaatjes van kleuren in een meer zijn echt niet zo best, zelfs de knalkleuren vallen dan bijna weg.
Ja pfff. Wij hebben ook reddingsvesten omdat mijn vader een boot heeft en zijn toeb ook voor neonkleur gegaan. Met het idee dat als er iets gebeurt een afwijkende kleur sneller is gevonden dan een oranje reddingsvest wat de meeste dragen, maar als ik dit zo zie wel weer blij mee.
Kans dat er iets gebeurt, is natuurlijk klein, maar met name onze oudste is een echte waterrat en we zijn bij mijn vader ook altijd veel met water bezig en echt moet er niet aan denken. Dat verhaal laatst ook van dat Duitse gezin en die kanoâs, kippenvel. En snap nu zo goed waarom mijn moeder altijd zo boos was als op mijn vader als ze op fotoâs zag dat we weer zonder reddingsvesten de kano in waren gestapt (is pikkedonker water en de eerste 1-2 meter vanaf de steiger ondiep maar daarna gewoon meters diep).
Mijn zusje zegt wel eens met die dingen âdoe niet zo Amerikaansâ (), maar liever een reddingsvest, zwemvleugel of fietshelm danâŠ. En onze kinderen weten ook niet beter en vragen als we gaan fietsen zelf âwaar is mijn butsmutsâ.
Hahaha lief
Al roept het ook wat associaties op met een condoom bij mij
ik stond letterlijk net in tuin naar mn dode stekje te kijken en ik dacht âfuck it, mn regenton is dan wel leeg maar ik mag ook gewoon water uit de kraan gebruiken dat doet iedereenâ
NOS pushmelding enters the chat:
nu durf ik helemaal geen water meer te geven
Ik kijk ook met kromme tenen naar mensen die op mijn moestuincomplex in de middag de plantjes water gaan geven. Het verdampt dan allemaal en de planten hebben er dan geen reet aan.
Eens per week laat in de avond goed water geven is meer dan genoeg, plus dan wortelen de planten ook beter.
niet alleen verdampen, ze kunnen er door verbranden
het zou waarschijnlijk al een heel stuk helpen als er niet zoveel idioten zouden zijn die per se hun gazon willen sproeien, boeren inclusief
ik las ook al weer allemaal comments (nooit een goed idee maar goed) over âja en nu deze crisis weer, ze moeten wat om ons er onder te houden heâ ânu kunnen ze de waterprijs lekker hoog maken zekerâ etc.
bij voorbaat al moedeloos
Zolang we onze aircoâs en zwembaden maar mogen houden want het is zo warm he
O dat is altijd zo vreselijk. âEr zit toch genoeg water in de zee we hebben meer dan genoeg ik vul lekker mijn zwembad hoorâ.
1 vrouw die blijkbaar al sinds 1968 in toscane woont zegt âHet is nu bij mij in de tuin in Toscana 49 graden maar dat was het verleden jaar ook en het jaar daarvoor ook. De laatste Kerr dat ik in nederland was 5 jaar geleden was het ook bloed en bloed heet. Men vergeet het elk jaar weer.â
???
Ik neem altijd een grote emmer/ton mee in de douche waar ik dan in ga staan. Dat water gebruik ik dan om planten water te geven. Misschien kan je dat ook doen? Dat water zou anders toch wegspoelen.
Ik probeer altijd kort te douchen, en zelfs dan vang ik al best veel water op.
dit dus haha, was vroeger echt een guilty pleasure van me om facebook comments onder een artikel te lezen maar tegenwoordig is het gewoon dezelfde spam in die geest van 'volgende stap in de great reset/ik doe niet mee aan deze collectieve angstpsychose/poetin heeft helemaal geen oorlog gecreerd, het is de schuld van europa!/âŠ"
ik heb verder eigenlijk niet genoeg kennis over onze waterhuishouding hoor, al vermoed ik wel dat het net zoals uitstoot is waar wij als individu eigenlijk maar weinig betekenen
Om ditsoort figuren hoop ik soms dat er echt maar eens een keer geen water uit de kraan komt, misschien dat ze dan verstand krijgen?
thanks, dat is een goede ja! overweeg ook een regenton in de voortuin te zetten en ik gooi al elk restje thee en oude halfvolle Dopper bij de plantjes
@babushkababy ik zag net serieus #HETISGEWOONZOMER voorbij komen
nou ja youâll own nothing and youâll be happy gaat toch duidelijk over het niet bezitten van een stinkend truitje?!
Ik hou mân planten in leven met water uit mijn droger haha. Nouja niet allemaal, maar volgens mij hebben die in de grond staat best sterke wortels want die zijn allemaal nog groen en ik geef ze zelden water.