Haha hoe weet jij nou of iemand wel/geen allergie heeft
Bij veel restaurants heb je ook gewoon een paar tekentjes voor de meest voorkomende allergieen. Dat zou opzich wel genoeg moeten zijn. Bij die burgers zat er vgm weinig in waar veel mensen allergisch voor zijn. En als jij dan net allergisch bent voor een gek ingredient dan vraag je dat toch. Soieso staan er bij food trucks amper ingredienten bij.
Wat ik me wel afvraag zouden er dan miss vegans ofzo op dat evenement zijn geweest die geen burger hebben genomen omdat ze dachten oh… vlees.
Ik ga dan het liefst voor:
Friet | frikadel | mayonaise | curry | ui
Weet je iig dat het niet zo’n neppe met ketchup is
Dit wil ik eten nu
hier moet het in principe wel vermeld worden hoor met een duidelijke omkadering als je het niet/mondeling doet
de ‘officiële’ EU lijst betreffende allergenen is klein trouwens, ik denk dat als je aan iets anders/bijkomends het helaas altijd zal moeten gaan vragen
Nee de regels zijn hetzelfde want het is EU-wetgeving. Als je het mondeling doet moet er volgens mij iets van een bordje staan waarop duidelijk gemaakt wordt dat/hoe je de allergeneninformatie op kunt vragen
Nu al de zoveelste ingezonden brief van een man die schrijft dat we het de corpsleden niet kwalijk moet nemen omdat hun hersentjes nog niet volgroeid zijn
Nee dat zal ook niet meer gebeuren met al dat gezuip
Wat kut. Ik hoop dat Finn gewoon elk jaar 100 euro uitgeeft bij de mcdonalds
Tbh dat is ook een manier om geld te verdienen. Investeer die 100 euro in een paar wietplanten en lampen.
Ik zit me dus serieus af te vragen wat een twaalfjarige kan doen om geld te investeren met een rendement van 100% in een jaar. Kom niet verder dan troep kopen en doorverkopen
Oef dat zou ik nog eens ondernemerschap vinden
Was er vorige week niet ook zo’n geval in het nieuws in Nederland? Kind heeft het overleefd maar werd ook naar zo’n pomp toegezogen. Echt doodeng.
ik krijg echt het vliegend schijt van zulke ~ inspirerende linkedin ~ posts, het is ook echt is een trend??
Wat eng! Gelukkig had iemand het door
Omg wat verschrikkelijk! Nooit geweten dat de afzuiging in een zwembad zo sterk kan zijn.
Echt verschrikkelijk en het zal je maar overkomen.
Gelukkig zijn er in Nederland richtlijnen en een keurmerk voor(wel vrijwillig) en in Nederland is er sinds 2000 niet zo’n soort ongeluk gebeurd. Week of 2 geleden wel een kind dat bij een aquadome van center parcs onder water werd gezogen bij het heropstarten van de wildwaterbaan (met vleugels en al), maar dat is gelukkig goed afgelopen en wordt dan ook wel meteen extern onderzocht hoe dit kon gebeuren, Het schijnt dat als een zwembad meerdere afzuigroosters heeft de kans al een stuk kleiner is.
Er zijn wel een aantal dingen die je zelf kunt doen; lange haren in een vlecht of hoge knot (kleinere kans dat de haren vast komen te zitten) en testen met een plastic zak. Als de plastic zak vacuum zuigt als die voor het rooster zit is de afzuigkracht te hoog.
De ex van mijn vader is als kind ook ook vast komen te zitten en heeft daar echt een trauma aan over gehouden, dus ieder zwembad bij ieder vakantiehuis werd vroeger op die manier door haar getest voor wij en ons zusje (dochter van haar en mijn vader) erin mochten. Vond het altijd een beetje onzin als kind, want hoe gevaarlijk kan het nou zijn. Nou dat blijkt wel weer als je dit soort berichten hoort (en sowieso sinds ik zelf moeder ben snap ik het ook beter).
Pfff wat een verhaal ook staan wel goede tips in idd! Ook van dat eraf rollen ipv trekken.
Vond het ook echt een eye-opener om dit jaar op vakantie te zien wat er gebeurde toen onze jongste kopje onder ging in het babybadje, ze verloor haar evenwicht en bleef gewoon rustig op de bodem liggen wachten tot we haar overeind hielpen. Niks spartelen of proberen overeind te komen. Uiteraard zaten wij erbij, dus het was echt een paar seconde (eerst even afwachten wat ze zelf zou doen) maar dat was wel echt even een reminder dat je zo goed op moet letten. Voorheen hadden wij ook knalgele bandjes, maar die raakte lek en kon ik niet meer vinden. Dus nu gewoon oranje en dat is wel lastiger om in de gaten te houden omdat merendeel kindjes die draagt.
Goed om te weten dit. Zal er vanaf nu ook rekening mee houden. En goede tip van de zwembandjes, wij hebben ook de standaard oranje maar een ander kleurtje valt idd meer op.