Tbh dat is ook een manier om geld te verdienen. Investeer die 100 euro in een paar wietplanten en lampen.
Ik zit me dus serieus af te vragen wat een twaalfjarige kan doen om geld te investeren met een rendement van 100% in een jaar. Kom niet verder dan troep kopen en doorverkopen
Oef dat zou ik nog eens ondernemerschap vinden
Was er vorige week niet ook zoân geval in het nieuws in Nederland? Kind heeft het overleefd maar werd ook naar zoân pomp toegezogen. Echt doodeng.
ik krijg echt het vliegend schijt van zulke ~ inspirerende linkedin ~ posts, het is ook echt is een trend??
Wat eng! Gelukkig had iemand het door
Omg wat verschrikkelijk! Nooit geweten dat de afzuiging in een zwembad zo sterk kan zijn.
Echt verschrikkelijk en het zal je maar overkomen.
Gelukkig zijn er in Nederland richtlijnen en een keurmerk voor(wel vrijwillig) en in Nederland is er sinds 2000 niet zoân soort ongeluk gebeurd. Week of 2 geleden wel een kind dat bij een aquadome van center parcs onder water werd gezogen bij het heropstarten van de wildwaterbaan (met vleugels en al), maar dat is gelukkig goed afgelopen en wordt dan ook wel meteen extern onderzocht hoe dit kon gebeuren, Het schijnt dat als een zwembad meerdere afzuigroosters heeft de kans al een stuk kleiner is.
Er zijn wel een aantal dingen die je zelf kunt doen; lange haren in een vlecht of hoge knot (kleinere kans dat de haren vast komen te zitten) en testen met een plastic zak. Als de plastic zak vacuum zuigt als die voor het rooster zit is de afzuigkracht te hoog.
De ex van mijn vader is als kind ook ook vast komen te zitten en heeft daar echt een trauma aan over gehouden, dus ieder zwembad bij ieder vakantiehuis werd vroeger op die manier door haar getest voor wij en ons zusje (dochter van haar en mijn vader) erin mochten. Vond het altijd een beetje onzin als kind, want hoe gevaarlijk kan het nou zijn. Nou dat blijkt wel weer als je dit soort berichten hoort (en sowieso sinds ik zelf moeder ben snap ik het ook beter).
Pfff wat een verhaal ook staan wel goede tips in idd! Ook van dat eraf rollen ipv trekken.
Vond het ook echt een eye-opener om dit jaar op vakantie te zien wat er gebeurde toen onze jongste kopje onder ging in het babybadje, ze verloor haar evenwicht en bleef gewoon rustig op de bodem liggen wachten tot we haar overeind hielpen. Niks spartelen of proberen overeind te komen. Uiteraard zaten wij erbij, dus het was echt een paar seconde (eerst even afwachten wat ze zelf zou doen) maar dat was wel echt even een reminder dat je zo goed op moet letten. Voorheen hadden wij ook knalgele bandjes, maar die raakte lek en kon ik niet meer vinden. Dus nu gewoon oranje en dat is wel lastiger om in de gaten te houden omdat merendeel kindjes die draagt.
Goed om te weten dit. Zal er vanaf nu ook rekening mee houden. En goede tip van de zwembandjes, wij hebben ook de standaard oranje maar een ander kleurtje valt idd meer op.
Ik las ook laatst bij iemand op IG de tip om juist voor felgekleurde/neonkleur badkleding ook te gaan om die reden, omdat dat meer opvalt. Nu is onze oudste inmiddels in de ik wil zelf bepalen fase, maar wel iets ook om evt op te sturen volgende keer als ze eruit zijn gegroeid.
Ik heb het blauw-wit gestreepte badpakje van mijn kleuter om deze reden vervangen door een (foeilelijk) knalgeel exemplaar. Op internet kun je van die plaatjes vinden waarop ze verschillende kleuren badkleding onder water laten zien, blauw of wit zie je dus echt niet.
Edit, deze bijvoorbeeld: When Thinking About Water Safety, Consider Your Kid's Swimsuit Color | HuffPost Life
Ik sta op het punt nieuwe zwembandjes te bestellen (van die ronde hadden andere kindjes oo vakantie en die waren echt fijn + zit een schuimlaag in dus bij lekkage zouden ze toch niet helemaal onder moeten gaan) en wilde voor blauw gaan want blauw en geel zijn de favoriete kleuren hier (en felgeel hebben ze niet op voorraad), maar na het zien van deze plaatjes ga ik denk ik toch maar voor felroze, dank!
En als we morgenmiddag gaan zwemmen bij een meertje zit der blauw wittebikini in de was (zittie geloof ik ook echt nog) en kan ze der felroze aan
Ja die plaatjes van kleuren in een meer zijn echt niet zo best, zelfs de knalkleuren vallen dan bijna weg.
Ja pfff. Wij hebben ook reddingsvesten omdat mijn vader een boot heeft en zijn toeb ook voor neonkleur gegaan. Met het idee dat als er iets gebeurt een afwijkende kleur sneller is gevonden dan een oranje reddingsvest wat de meeste dragen, maar als ik dit zo zie wel weer blij mee.
Kans dat er iets gebeurt, is natuurlijk klein, maar met name onze oudste is een echte waterrat en we zijn bij mijn vader ook altijd veel met water bezig en echt moet er niet aan denken. Dat verhaal laatst ook van dat Duitse gezin en die kanoâs, kippenvel. En snap nu zo goed waarom mijn moeder altijd zo boos was als op mijn vader als ze op fotoâs zag dat we weer zonder reddingsvesten de kano in waren gestapt (is pikkedonker water en de eerste 1-2 meter vanaf de steiger ondiep maar daarna gewoon meters diep).
Mijn zusje zegt wel eens met die dingen âdoe niet zo Amerikaansâ (), maar liever een reddingsvest, zwemvleugel of fietshelm danâŠ. En onze kinderen weten ook niet beter en vragen als we gaan fietsen zelf âwaar is mijn butsmutsâ.
Hahaha lief
Al roept het ook wat associaties op met een condoom bij mij
ik stond letterlijk net in tuin naar mn dode stekje te kijken en ik dacht âfuck it, mn regenton is dan wel leeg maar ik mag ook gewoon water uit de kraan gebruiken dat doet iedereenâ
NOS pushmelding enters the chat:
nu durf ik helemaal geen water meer te geven
Ik kijk ook met kromme tenen naar mensen die op mijn moestuincomplex in de middag de plantjes water gaan geven. Het verdampt dan allemaal en de planten hebben er dan geen reet aan.
Eens per week laat in de avond goed water geven is meer dan genoeg, plus dan wortelen de planten ook beter.
niet alleen verdampen, ze kunnen er door verbranden
het zou waarschijnlijk al een heel stuk helpen als er niet zoveel idioten zouden zijn die per se hun gazon willen sproeien, boeren inclusief