Nieuws, actualiteit en politiek #3

Het lijkt in Nederland totaal niet te leven maar Ghislaine Maxwell is schuldig bevonden aan het jarenlang “leveren” van minderjarige meisjes aan Jeffrey Epstein.

Ghislaine Maxwell, a close confidante and longtime associate of sex offender Jeffrey Epstein, was found guilty on all but one charge. She was found not guilty on count two: enticing a minor to travel to engage in illegal sex acts.

Heb de zaak op de voet gevolgd en ben blij met de uitspraak, maar ik denk dat er nog een hele beerput open zaal gaan.

37 likes

Kan me op dit punt bijzonder weinig schelen.
Vind het veel belangrijker dat de vrouw die hem z’n slachtoffers aanbood is veroordeeld.

11 likes

Vind het een beetje gek om te denken dat de FBI, CIA en Homeland Security zich allemaal laten leiden door de Britse royals vanwege een verworpen neefje.

Als de royals zo’n dikke vinger in de pap hadden, hadden ze haar toch allang om laten leggen? Ze zit al ruim 3 jaar vast. Waarom zouden ze dit hele proces door laten gaan?

1 like

Kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand zich zit te verkneukelen om de ‘tea’ in een ernstige kindermisbruikzaak

7 likes

Ben altijd wel benieuwd naar de poppetjes. Zo had ik een VVD’er op primair en voortgezet onderwijs niet verwacht of gehoopt (OCW wel naar D66). Vind ook dat CDA bizar grote ministersposten heeft binnengehaald voor een partij die is afgestraft bij de verkiezingen. Denk dat alleen Carola Schouten en Rutte nu wel zeker zijn op dezelfde plek.

5 likes

Ben ook benieuwd, vooral wie het van de Jonge gaat overnemen

Ernst Kuipers (CDA?) en Marcel Levi (PvdA) wilden wel. En op zich schuift D66 soms wel iemand naar voren die niet helemaal vanuit de partij komt (Kaag zelf bijvoorbeeld). Zou Levi nog wel een goede zet vinden. Ook erg benieuwd wat Kaag zelf gaat doen. Hugo de Jonge vind ik wel wat voor sociale zaken. Was hij dacht ik ooit ook wethouder voor.

Ernst Kuipers is officieel nog niet lid van een partij toch?

edit: er gingen volgens mij geruchten dat hij dan namens D66 het zou doen (even snel aanmelden en gaan haha)

Ja dat kan wel kloppen. Al lijkt hij me eerlijk gezegd niet per se geschikt voor dat politieke spel. Heb een beetje Job Cohen associaties bij hem; weet niet of hij opgewassen is tegen de landelijke politiek.

1 like

Kaag naar Financiën? (Klinkt niet logisch, maar aan dr andere kant wel, na premier belangrijkste post en ze zal dan de eerste vrouw zijn op deze post, en vice premier…)

1 like

Zou mij niks verbazen als Volksgezondheid naar Jan Paternotte gaat hoor. Ik weet dat Kuipers echt openlijk heeft gesolliciteerd en zijn makker Gommers heeft ook in een interview gezegd dat Kuipers is gepolst, maar ik weet niet of de vlag er nu nog steeds zo bij hangt bij hem. Het wordt echt scherven rapen van Rutte I t/m III en daar moet je ook maar zin in hebben.

3 likes

Ja ik hoorde het ook op het journaal. Lijkt me een beetje saai gezien haar achtergrond. Blijkbaar Carola Schouten naar armoedebestrijding. Vind haar wel sympathiek voor een CU’er maar had verwacht dat ze op landouw zou blijven. En een VVD’er mag de afwikkeling van het toeslagenschandaal doen :upside_down_face:
@KipTokTok Paternotte is wel echt een jonkie met z’n 1984, maar wie weet.

1 like

Wel verfrissend om eens mijn eigen generatie op die plek te zien haha

1 like

Haha 1984, zo jong ben je dan niet toch? Als Rutte IV het vier jaar volhoudt is hij een veertiger aan het einde…

Denk dat het er misschien aan ligt hoe oud je zelf bent :older_woman:t2: Ik scheel dan maar een paar jaar. Jongste minister nu is uit 1979. Maar het kan zeker. Al zou ik staatsecretaris dan iets logischer als opstap vinden. Maar als ‘ie zo over boosterprikken zou blijven twitteren lijkt het me wel mooi. Is toch een beetje in de stijl van De Jonge ook.

Ook wel een goede voor de cultuursector lijkt me. Het klinkt tot nu toe wel als een witter dan wit kabinet. Maar goed er moeten nog wat namen bij komen.

1 like

Alleen Dilan Yesilgöz nu? Wel prominente plek bij JenV.
D66-er Franc Weerwind lijkt er ook bijna zeker te komen, maar diverser dan ooit… Misschien heb je dat al snel als de lat zo laag ligt

1 like

Hij is nogal liefhebber en heeft zelf ook kunstacademie gedaan. Vrouw is ook schrijver. Volgens mij ook wel redelijk veel commissie/bestuurlijke ervaring in die hoek. Zegt niet alles, maar zie hem nog niet zo snel over DVDtjes beginnen. Én vrienden met Matthijs van Nieuwkerk natuurlijk haha.

@ferris Weerwind ken ik eigenlijk vooral van de relletjes over z’n privéleven. Beetje een Pechtold verhaal.

1 like

Kun je me uitleggen waarom? Werk zelf in het onderwijs maar totaal geen verstand hiervan haha. Ben wel benieuwd!

Das wel Satan’s rechterhand

20 likes