Nieuws, actualiteit en politiek #3

Haha ja. Sylvana ook! Mijn favo moment was toen Joris zo ‘fantastisch’ zei tegen Twan haha. Hij heeft zich echt laten kennen

6 likes

Haha wie, Twan of joris?

3 likes

Ik ga uit van Joris, die zat echt te balen, love it

2 likes

Haha ja Joris idd, echt een verongelijkte 7-vinkjes man :sweat_smile:

Omg dit was zo ongemakkelijk om te kijken. Vond Simons en Kroes top maar echt een mega slecht promopraatje voor Luijendijk :sweat_smile: en die ‘Fantastisch’ haha echt moeten lachen, wat een boze puber.

1 like

Ik stel me ook zo voor dat hij er totaal onvoorbereid heenging met de gedachte zijn boek te promoten en dat hij dat dan gewoon zou improviseren :crazy_face:

2 likes

komt Mark weer:

Rutte constateert dat in huiselijke kring standpunten zijn gepolariseerd. Het lijkt of het niet meer mogelijk is te praten over een QR-code, een booster of een vaccin zonder dat het tot heftige conflicten leidt. Hij kan dat niet oplossen, maar hij hoopt dat we “onze volksaard” terugvinden: “discussiëren, maar ook een beetje lief zijn voor elkaar. We zijn een gaaf land, zorg dat je familie ook weer een beetje gaaf wordt.

wie is deze man zn speech schrijver en waarom haat hij hem?

15 likes

Ik wil nieuws/duiding volgen over dat Rusland de onafhankelijkheid van Donetsk en Loehansk erkent maar er is nergens op de Nederlandse tvzenders nu iets over te zien, terwijl ik het gevoel heb dat dit wel een heel belangrijk moment heb. Heeft iemand tips voor internationale tvzenders die dit nu goed coveren?

4 likes

Nieuwsuur heeft er straks een item over iig, met Bob Deen

2 likes

Directe verslaggeving vanuit Moskou, in het Engels, met livestream.

2 likes

Betaald vanuit Kremlin, dat wel in je achterhoofd houden dan

9 likes

Ik wilde net zeggen. Ik raad bij zulke conflicten meer iets als Reuters aan.

4 likes

Zo’n gek idee dat het nu toch lijkt te lopen zoals voorspeld werd. Qua timing zo net na de Spelen onder andere.

3 likes

Zet het op een gymshark shirt!

2 likes

Dank! @kleinmaargroot @Frenky @CloserToFine Ik kijk nu nieuwsuur, daar geven ze wel een goed overzicht van wat er vandaag gebeurd is.

3 likes

Goed moment om je er in te verdiepen nu, jawel, daadwerkelijk militaire activiteiten in Oekraïne zijn aangekondigd door Poetin :sob:

4 likes

‘vredesmissie’ :frown:

en ondertussen zit Mark Rutte gezellig bij Jinek over de Olympische Spelen te praten.

1 like

Mijn vader woont in een (vooralsnog) Russisch-talige grote kustplaats die nu nog officieel bij Oekraïne hoort, daar is het nu nog rustig.

Hij zelf is er rustig onder, net zoals meeste inwoners van deze stad. Maar de grenzen schuiven steeds verder op naar het westen en het idee van ‘vredesmissies’ baart me wel zorgen.

9 likes

Ik dacht trouwens dat Russisch sprekenden in Oekraïne niet perse pro-Russisch zijn? Of ziet Rusland dat anders?

1 like

Nee hoeft ook niet zo te zijn idd. Het ligt ook aan de geschiedenis van het gebied.

EDIT: had hieronder een heel relaas in meerdere edits, maar tldr; komt erop neer dat ik het kut vind voor iedereen in het land daar. En dat ik hoop dat Oekraïne ooit de rust krijgt die het verdient.

3 likes