Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik kende de grote hongersnood wel, maar dan niet alleen in Oekraïne maar in de hele Sovjet Unie. Dat werd 100 jaar geleden in mijn eindexamen wel behandeld. En bij Russische geschiedenis op de universiteit heb ik daar ook wel verschrikkelijke beelden van gezien.

Toevallig keek ik dit weekend de film Mr. Jones, die gaat over een Welshe journalist die in 1933 verslag deed van die uithongering. Was heel indrukwekkend.

4 likes

Hoezo gaat Nederland sancties opleggen? Doet de rest van europa dat dan ook? Want wat hebben wij als minilandje nou te vertellen. Ik snap dit soort dingen echt niet.

1 like

Nederland doet dit nooit alleen. Zal wel in overleg met EU of VN zijn. Nederland kijkt ook naar wat andere landen doen meestal. VK legt ook sancties af.

4 likes

NL is ook gewoon de zesde economie van Europa. Ik vind dat ‘wij zijn zo klein’-sentiment altijd een beetje irritant. Qua oppervlakte misschien, maar verder is NL in vele opzichten een hele relevante speler.

20 likes

Ja dit staat op de stories van LifeofYvonne, echt heel eng.

5 likes

Ik zag dit ook ja. Wat een enorm heftig filmpje. Arme man zeg :sob:

3 likes

Zolang hij maar geen slachtoffers maakt

4 likes

Oei ik zie nu beelden bij rtl boulevard. Dit is goed mis

1 like

Oh shit er is zojuist geschoten in of rondom de apple store

2 likes

Is er al iets bekend over het motief?

Het is een overval op de apple store dus ik gok dat geld het motief is?
Of had je nog iets anders in gedachten?

3 likes

Ja echt vreselijk. Die beelden zijn al angst aanjagend om te zien, laat staan als je degene bent die in die situatie zit.

2 likes

Nee geen idee, misschien een doorgedraaide wappie die een punt wilt maken ofzo? Vind geld raar, zo op klaarlichte dag, midden in Amsterdam. Er lijken me betere manieren, maargoed ik ben geen overvaller dus weet t ook niet.

4 likes

En dat Apple een goed natraject van hulpverlening aanbiedt.

1 like

Neem aan dat slachtofferhulp wel ingeschakeld wordt

20 likes

waarom moet apple dat doen?

10 likes

Pfoe wat onwijs heftig! Bij Boulevard zeiden ze dat ze in de Apple store geen contact geld hebben? Hoop oprecht dat dit goed afloopt! Het is niet bekend of er nog meer mensen binnen zijn toch?

1 like

Omdat ze daar werken? Slachtofferhulp oké maar dit is niet iets wat zomaar wordt vergeten.

wordt nergens gezegd dat de gegijzelde een werknemer van apple is toch

1 like

Slachtofferhulp kan je uiteindelijk doorverwijzen naar de juiste hulpinstanties als je meer begeleiding nodig hebt bij de verwerking. Denk dat Apple daar niet zoveel mee kan.

5 likes