Ze appen dierbaren waar ze zitten en dat ze veilig zijn en die appen dit schijnbaar weer door. Zou hier niet de slachtoffers de schuld geven.
Ja precies. Dsi is geen undercoverteam. Althans niet in de zin van undercover operaties. Ze zijn wel zelf onherkenbaar maar het zijn geen âagentenâ die mensen schaduwen ofzo.
Echte undercover autoâs hebben vaak meerdere kentekens die ze kunnen wisselen. Zelfde als die video surveillance autoâs die worden ingezet door verkeerspolitie. Althans in Duitsland that is. Neem aan dat het hier in Nederland hetzelfde is
Dat is de gegijzelde. Doet me altijd denken aan deze bijzondere songtekst:
Oh, was ik maar een gijzelaar
Dan stond altijd mân eten klaar
Dan kon ik altijd klaverjassen
En hoefde nooit meer af te wassen
En nooit meer op mezelf te passen
Het Goede Doel
Ja hou er ook van. Als ik ooit gegijzeld wordt ga ik dit nummer eindeloos herhalen in mn hoofd
Of vrouw
De complotdenkers zijn ook weer van de partij hoor. Lees nu meerdere berichten van mensen die denken dat het nep is vanwege die foto van degene die gegijzeld wordt en naast het vuurwapen zit. Dat zijn handen achter zijn rug gebonden zijn wordt voor het gemak maar even achterwege gelaten.
Oh ja want de politie heeft verder geen flikker te doen dus zijn ze voor de lol met de grootst mogelijke inzet al ruim 3 uur lang bezig. Toch weer een mooi avondje gewerkt
VaN oNzE bElAsTiNgCeNtEn!!1!11!
Het is allemaal een grote afleidingsmanoeuvre vanâŠâŠ iets!!! De media liegt ons voor!!!
Volgens onze grote vriendin is er ook een overval gaande aan de Sarphatistraat?
Het zou eventueel vooropgezet kunnen zijn toch? Door de twee die daar nu binnen zitten? Dus dat er geen daadwerkelijke gijzelaar is?
Dat is wat ik voorbij zie komen, niet dat het vanuit de politie is opgezet.
Niet dat ik er zelf nu vanuit ga dat het zo is
Ik heb geen idee
Met dit soort incidenten vind ik de rol van social media echt complex. Naast al het beeldmateriaal vanuit ongeveer iedere hoek, lees je zoveel spookverhalen die steeds sterker worden. Aan het begin van de avond las ik over 25 miljoen aan crypto dat zou worden geeist en nu is het al opgelopen naar 250 miljoen. Ik weet natuurlijk niet wat de waarheid is, maar ik merk dat er zo snel veel (ernstige) verhalen rondgaan die dan vanuit bronnen moeten komen.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil zeggen, maar ik vind het lastig om te zien hoeveel sensatie er op social media wordt gecreëerd.
Het lijkt op die foto te gaan om een gijzelaar die met zijn handen op zân rug vastgebonden zit met een wapen naast hem geplaatst door de gijzelnemer om voor verwarring te zorgen. De ârelaxte houdingâ aka benen over elkaar van de gijzelaar zegt niet zoveel, na 3 uur lang zitten zou ik ook een andere houding aannemen en wie weet is de gijzelnemer âgewoon vriendelijkâ tegen hem.
Het lijkt mij sterk dat ze samenwerken, maar je weet het nietâŠ
Wellicht probeer je vrienden te worden met de gijzelaar om meer goodwill te creëren lijkt mij niet eens een slecht plan
Schijnt ook dat je in dit soort situaties zoveel mogelijk over je zelf moet vertellen zodat de dader je als een persoon gaat zien.
Het duurt lang he?
Ik dacht meteen aan deze scene uit Greyâs Anatomy: Grey's Anatomy 6x24 - When April comes face to face with the shooter - YouTube
Echt ontzettend heftig om te lezen wat er gaande is in Ams. Een goede vriendin van mij woont er vlakbij maar gelukkig hebben we contact gehad en is ze oké. Ik hoop dat het met een sisser afloopt voor de betrokkenen.
Jaa daar benoemen ze het ook inderdaad! Maar ook bij dingen als een overval of ontvoering wordt het aangeraden.
Gelukkig is ze ok! Ik zit er ook dichtbij dus zit alles vanaf de eerste minuten politie helicopter te volgen, voelt gek zo veilig in mijn huis maar ondertussen wil je wel weten en hoop je dat er een veilige afloop komt!
Voel jij je ok? Geen angst oid?