Ik zit CNN te kijken (zij zijn iets uitgebreider in verslaggeving) en ik schrik hier echt van. Helemaal als de kaart met alle explosies van vannacht ziet, echt gecontroleerde raketaanvallen. Wat een ellende op de wereld
Help me even, wat is artikel 4?
Bij cyberaanvallen kan ik me niet zo veel voorstellen hoe dat inpact moet hebben in het dagelijks leven. Bijvoorbeeld dat systemen van leveranciers voor supermarkten worden gehackt zodat onze supermarkten leeg raken? Dat banken worden gehackt en we geen digitaal geld meer kunnen overschrijven?
In hoeverre is het dan logisch dat dit bij NL gebeurt, als relatief kleine speler?
Zover ik weet zijn cyberaanvallen een beetje het nieuwe oorlog voeren, of te wel ons platleggen zodat we wel buigen. Vandaar dus inderdaad mijn vraag, in hoeverre is dat aannemelijk? Ik zie net op Nu.nl dat bijv. Duitsland de verdegiging tegen cyberaanvallen verhoogd en dus een verhoogde waakzaamheid hebben… rare tijden.
Ja dit is zeker mogelijk. Mocht je het interessant vinden dan raad ik je het boek “Het is oorlog maar niemand die het ziet” van Modderkolk aan.
En die hacks kunnen redelijk onschuldig zijn, zoals hierboven werd aangegeven. De distributie van kaas platleggen bijvoorbeeld. Maar ze zouden tijdens een storm ook sluizen kunnen manipuleren of ervoor kunnen zorgen dat al het pinverkeer plat komt te liggen met alle gevolgen van dien.
Hele stomme en naïeve vraag, word je bang van dat boek? Ik kan het via mijn e-book abonnement opzoeken maar ik ben al best gespannen over deze situatie dus ik wil er niet zomaar aan beginnen als jet angstig maakt
Ik snap de kritiek op Wopke Hoekstra niet helemaal? Het is toch duidelijk wat het handelsperspectief van Nederland kan zijn en dat hij dat volgt?
BTW Kaag had hetzelfde gedaan en gezegd
Ben geen fan van Thierry (understatement) maar ook Kaag had het daar bv vanochtend al over. Gasleveringen vanuit Rusland is nu eenmaal wel een belangrijk punt in de EU
'Die straf kun jij ook gaan merken. Nederland gebruikt namelijk gas uit Rusland. Dat gas en ook olie worden nu duurder en door de straf voor Poetin kunnen we er zelf waarschijnlijk minder van gebruiken. En als Rusland als wraak helemaal besluit om geen gas meer te geven, kun je het behoorlijk koud krijgen. Russisch gas wordt namelijk gebruikt om huizen te verwarmen.
Maar wat ik me dan afvraag, als Rusland geen gas meer levert krijgen zij ook geen inkomsten meer van dat gas. Schaadt dit hun eigen economie dan ook niet? Dus dat ze het mogelijk stopzetten van leveringen ook niet te lang laten duren want oorlog is meestal ook duur dus ze zullen inkomsten nodig hebben.
Wat een poepsituatie dit. Ik heb een paar weken geleden nog aan iemand lopen verkondigen dat het mij niet zou verbazen als er een oorlog uitbreekt gezien de spanningen. Nou ik heb het gejinxt hoor, dit zag ik eigenlijk helemaal niet aankomen. Rusland die zich tegen de hele westerse wereld keert, Oekraine binnenvalt. Ik word er gewoon boos van. Het is gewoon weer pure landjepik, blijf er gewoon met je tengels van af.
Hopelijk gaat er nog wel wat meer volgen dan enkel sancties, want dat gaat Rusland/Poetin echt niet stoppen.
Dankjewel voor deze kanttekening. Ik was niet bekend met de meningen over corona of over haar insta. Dat zet haar wel in een ander daglicht vind ik. Het is behoorlijk lastig om goede betrouwbare bronnen te vinden over dit conflict merk ik.
Dit boek bracht ook heel erg naar huis voor mij hoe ver Rusland al is gegaan de afgelopen jaren om ook desinformatie te verspreiden.
Weten anderen misschien nog goede bronnen? Naast de MSM enzo.
Hoekstra straalt nu niet bepaald internationaal gezag uit.
Waarschijnlijk hebben ze hier al rekening mee gehouden voordat ze Oekraine binnen vielen.
Idd de enige die van hem onder de indruk is, is Ivo Niehe
Beetje simpel dit. Gelukkig maakt dat nu precies niks uit en draait het op dit moment om de daden
Vind ik ook heel simpel en beetje flauw. De wereld kijkt nu echt niet naar de Minister van bz van Nederland om gezag uit te stralen
he? whut? heb je het over Hoekstra of Poetin?
Hier een linkje met meer uitleg!
Zijn hele partij is te ‘danken’ aan zijn verzet tegen Oekraïne bij de EU. Hij herhaalde twee weken geleden nog het verhaal dat Oekraïne corrupt zou zijn. Ik weet niet of dit nog allemaal klopt, maar ik vond dit destijds wel interessant.
Debat van vanmiddag zal hij wel volledig gaan verstieren. Echt geen zin in