Volgens mij is China heel druk bezig met hun plannen om Taiwan binnen te vallen. Pure speculatie natuurlijk, maar waarom zou je deze kans niet aangrijpen? Oorlog voeren op twee fronten is een stuk lastiger dan één.
Nou anders zijn er nog wel wat siberische kampen waar critici kunnen worden heengestuurd. Denk dat het volk niet zoveel gaat kunnen doen aan deze dictator, die alle oppositie al heeft uitgeschakeld.
Ja precies mijn gedachte. China en Rusland zouden elkaar nog weleens als bondgenoot nodig kunnen hebben omdat ze niet zoveel vrienden maken met de westerse wereld.
Hoekstra. Don’t worry ![]()
Weet niet hoe betrouwbaar de meeste tweets zijn nu, maar kwam dit wel al tegen.
Denk ook aan Brazilië en Venezuela hierbij. Vrienden zat
De Russische bevolking is al heel lang het slachtoffer van allerlei vervelende leiders en tsaren. Geloof dat de meeste mensen zich daarom niet echt met politiek bezig houden, want je kunt toch niets veranderen en er komt alleen maar gedoe van.
Maar als Rusland de gaskraan dichtdraait, zijn wij dan gewoon niet de sjaak? En kunnen ze daardoor eigenlijk niet gewoon doen wat ze willen?
Gevangenisstraf of erger
En als ze zich uitspreken dan worden ze wel gearresteerd en in een werkkamp gestopt, net zoals in China. Ze zijn dit gewend en piekeren er niet over om iets controversieels te zeggen.
Jup, dat gas kunnen we vergeten. Rusland heeft hier al lang rekening mee gehouden en deals met andere landen als wit-rusland en china gemaakt.
Europa wordt echt weer de lachende derde in dit verhaal. Toekijken en niks kunnen of willen doen behalve sancties.
Van mijn part gooien ze bommen op de russische legers op de krim, rusland en wit-rusland. Alleen dan heb je natuurlijk totale escalatie en breidt de oorlog zich uit naar het hele continent. Dat is natuurlijk ook niet slim.
Klinkt inderdaad niet als een topplan.
Gelukkig zijn de meeste mensen hier geen diplomaten.
Niet helemaal toch. Ongeveer 40% van het gas komt via Rusland, rest uit Europa en Azië. Dus echt vergaan gaan we niet, maar zal wel gepaard gaan met hogere prijzen etc. Zal wel de armsten onder ons het meest raken.
Nou het is wel sensatie hè
Ugh alles wat ik kan denken in dit soort situaties: stupid men and their ego’s
.
Nee sorry ik draafde door. Bedoel meer dat we niet zoveel kunnen doen. Behalve sancties, logistieke steun en paraatheid mocht het nodig zijn.
Families worden uit elkaar gerukt, militairen sneuvelen en mensen vluchten van huis en haard, maar carnaval gaat door hoor !1!!
Ik SCHREEUW
Voor China ook een soort leermoment om te kijken wat de overige landen gaan doen qua sancties. Als het matig is dan weten zij ook wat ze kunnen verwachten.
Weet niet meer wie net vroeg of cyberaanvallen een realistisch scenario is, maar over die cyberoorlog: cyberaanvallen zijn best realistisch en gevaarlijk, maar ik denk dat Putin op dit moment geen NAVO land (dus NL)gaat aanvallen. Dan breekt namelijk de pleuris echt uit. Denk dat hij eerst zal afwachten of er daadwerkelijk strenge sancties komen vanuit de EU enz