Dat is toch echt te bizar voor woorden, echt vreselijk.
Je hebt toch door de illusie dat je veilig bent voor zulke dingen als er andere mensen in de buurt zijn.
Ik vond het Engelse voorbeeld wel erg heftig. Geen fijne leeromgeving voor die kinderen. Heel erg van het drillen, ik geloof dat dat beter kan en ik zou mijn kind nooit naar zoān soort school sturen.
Awh jammer! Je raakt toch stiekem wel een beetje āgehechtā aan mensen die je dagelijks of wekelijks op televisie ziet.
Edit: Oh ik lees nu pas dat hij ongeneeslijk ziek is
Maar dan bevestig je precies mijn punt. Kwalitatief goed onderwijs daar waar het nodig is. Of dat witte ouders trekt hoeft niet te boeien. Blijven ze weg? Prima. Primair punt moet zijn of deze kinderen overal goed genoeg onderwijs krijgen.
Echter: als het onderwijs wat jullie bieden goed genoeg is voor deze kinderen, maar niet goed genoeg voor de rest van de stad vind ik nog steeds dat de ambitie niet hoog genoeg ligt (en ik erken dat dat niet aan jullie school en team ligt). Ik vind dat we met onderwijs niet alleen tegemoet moeten komen aan de doelgroep, maar waar nodig de middelen zo moeten verdelen dat de doelgroep de ruimte krijgt om een achterstand in te halen. Ook als dat ten koste gaat van de voorsprongen van kinderen op andere plekken. Ik vind dat we niet moeten accepteren dat een achterstand van x maanden in de baby/peuter/kleutertijd 8 jaar later nog niet is ingehaald. Als op de ene school een achterstand van een jaar in acht jaar goed onderwijs niet in te halen is, terwijl de andere aan de andere kant van de stad allerlei extra uitdagend onderwijs vanuit overheidsmiddelen realiseert zodat de voorsprong van kinderen die al voorliepen groeit gaat er wat mij betreft iets fout. En ik ben niet naĆÆef he. Ik snap prima dat niet elk kind in staat is om een bepaald niveau te halen, maar als het erin zit moeten we het er wel uithalen.
Dat voorsorteren is ook zoān typisch Nederlands verschijnsel. Er zijn best veel landen waarbij je pas aan het einde van de rit weet op welk niveau je zit (al zullen daar ook wel weer nadelen aan zitten).
Vind dit zoān lastig vraagstuk. Ik was namelijk heel enthousiast over de adviezen voor brede brugklassen om meer kansengelijkheid te stimuleren, maar zie nu om me heen wat voor reactie dat uitlokt. Het zijn de witte, hoogopgeleide ouders die juist en masse dat soort initiatieven links laten liggen, omdat ze hun kind toch echt direct in een (minstens) vwo-klas willen hebben. Een poging om verschillen te verkleinen, mondt zo juist alsnog uit in toename van de kloof die er al is.
Ik weet zelf niet of ik voor de brede brugklas ben. Niet vanwege het concept, wel omdat ik het binnen ons huidige systeem niet zie werken. Ons onderwijs is momenteel broos en latere selectie vraagt nog meer van docenten. Als de basis niet in orde is moet je je afvragen of het het moment is voor grove veranderingen en wie er slachtoffer worden als die grote verandering slecht uit pakt. Die brugklas is momenteel een antwoord op een probleem dat zich echt niet oplost met drie jaar later selecteren. Je kunt een leerling met een achterstand drie jaar langer geven, maar als je er in die tijd niet meer in stopt, zit die leerling drie jaar later echt niet ineens magisch op het niveau van de rest. Het lijkt me daarnaast ook een giftige omgeving. Als jij altijd de slechtste van de klas bent is het ook een opluchting om dat niet meer te hoeven zijn. Wat mij betreft zit de oplossing in middelen en capaciteit. Iets wat je binnen het huidige systeem ook kan doen. Daar wordt al mee geƫxperimenteerd en het lukt die scholen om die leerlingen met extra tijd en intensieve tutoring niveaus te laten opstromen. Denk dat het goed is om scholen die het brede brugklasmodel goed uitgevoerd krijgen daar ruimte voor te geven, maar ik ben best huiverig voor het moment dat we dat overal gaan doen.
Dus zelfs als de wereld letterlijk in brand staat, landen overstromen en de urgentie van energietransitie dit jaar luider klinkt dan ooit, hebben we niet alleen zulke idioten rondlopen, maar ook geen enkel tegengeluid vanuit landen om deze absurde plannen halt te roepen. Wtf is er mis met deze man? Wat is het nut van het Parijs-akkoord etc etc. als dit gewoon wordt toegestaan?
Die man denkt echt alleen maar commercieel en aan zn eigen inkomen. Dat het hele klimaat al naar de tering is en dat hiermee alleen nog maar erger wordt boeit hem dus blijkbaar niet. Wat een egoĆÆst
Echt sterk van haar dat ze ondanks alle druk voor haar eigen geluk kiest
Pff jemig ik kan me echt niet voorstellen hoe het moet zijn om je werk neer te moeten leggen omdat je bedreigd wordt, zoals nu bij de directeur van FeyenoordšØ
Ik las afgelopen week ook zoān bizar verhaal over haar man, ex-bruidegom. Hij was ergens op de foto gezet met een staartje in en hij kreeg half Japan over zijn heen. Echt verschrikkelijk lijkt mij om te leven onder zoān conservatief bewind.
Wow ik vond dit ook zo bizar. Dat dus 70% van die haatcomments van 83 (waars betaalde) accounts afkomstig is. Waarmee ze dus technisch gezien 17(!!) miljoen mensen bereiken
Brr super creepy joh. Ik vind van die massale heksenjachten online ook altijd zoān eng en vreemd fenomeen. Volgens mij moeten we dat echt niet willen. Alsof sociale media de schandpaal is die vroeger op het marktplein stond
Ik vind het ook gewoon zo bizar. Allemaal lekker jenken om hoe zielig en hoe erg het is wat er met Diana is gebeurd (vind ik ook echt vreselijk hoor) maar dan nog heftigere shit doen met haar schoondochter???
Langste formatie ooit maar het ziet er echt uit alsof ze op schoolkamp zijn? Op de kleding na dan maar wie heeft hier nog vertrouwen in, wat de uitkomst ook moge zijn?
Dit kabinet is dik #OverDatum. Rutte @minpres geniet van de status quo in het demissionaire kabinet, terwijl de crises zich opstapelen. Ons ultimatum is verlopen. De tijd is op, stuur ze weg! via @De_Goede_Zaak Dit demissionaire kabinet is dik over datum. De tijd is op, stuur ze weg!
^ petitie is dit
Wel lekker matchend weer allemaal. Bedacht me vandaag dat van dit gezelschap Rob Jetten misschien ook nog wel een aardige kans heeft om op termijn MP te worden. Leek me niet eens zo verkeerd eigenlijk.
Ik was het gewoon alweer helemaal vergeten dat ze nog steeds bezig zijn, zo lang duurt het
Hoezo, mag een formatie niet casual of gezellig zijn? Ik denk dat juist om het ooit nog voor elkaar te krijgen vertrouwen belangrijk is en open gesprekken krijg je juist denk ik makkelijker in zoān setting
(Ik heb er ook weinig vertrouwen in hoor qua partijen maar ik snap niet wat dat met deze foto te maken heeft)