Nieuws, actualiteit en politiek #3

Oooh, ze had zo’n lief uiterlijk.
Heel raar dat ik haar jaren niet meer heb gezien, maar bij die foto van haar weer helemaal een warm en veilig gevoel kreeg.

9 likes

Ben altijd benieuwd naar wat er door mensen hun hoofd heengaat bij dit soort dingen. Menselijk om om verliefd te worden als je mensen leert kennen ofzo maar seks op je werk waar elk moment iemand kan binnenlopen is gewoon zo dom. Verlies je op zo’n moment dan gewoon alle ratio ofzo? Zit je dan, zonder baan en/of stage :woman_facepalming:

Al 4 vrouwen ontslagen daar de afgelopen 3 jaar.

2 likes

Je vraagt je bijna af of deze vrouwen express voor dit soort banen kiezen. Net zoals van die vrouwen die brieven naar gevangenen gaan sturen om er een relatie mee te krijgen.

3 likes

Inderdaad. Er zijn zoveel dingen waarvan je weet dat je dat niet doet op je werk. Misschien is het de uitzichtloosheid dat van weten dat het nog jaren duurt voor zo’n gast vrijkomt ofzo. ‘now or never’ :grimacing:

@CloserToFine daar dacht ik oprecht ook aan! Een soort gedetineerde fetish ofzo :sweat_smile: Lijkt me dat dat een verhaal is dat je meekrijgt als je daar gaat werken. Vind het echt raar en behoorlijke schaamteloos.

1 like

Maar gelukkig krijgen de gezinnen ooit een keer 30.000 euro en de kinderen max 7500 euro. Gaaf land :slightly_smiling_face:

13 likes

Als je echt wilt gillen moet je eens opzoeken hoeveel de gerechtelijke procedure, begeleiding en woonplek voor een uithuisgeplaatst kind kosten.

Ik wil het niet eens weten. Het is dat we de trauma’s van die ouders en kinderen niet in geld kunnen uitdrukken, want dan zouden zelfs de uithuisplaatsingskosten in het niet vallen.

Steeds als er meer details onthuld worden, sta ik echt op janken. Ik zag opnieuw fragmenten van hoe mensen volledig zwartgelakte bladzijdes kregen bij het opvragen van hun dossier. Het is zo’n absurde werkelijkheid, echt hoedefuck hebben ze dit kunnen doen?! :sob:

1 like

Die schadevergoeding moet het doen inderdaad. Maar ik ben ook bang dat die ouders nooit de gerechtigheid gaan krijgen die ze verdienen.

Ook het verloop van het onderzoek naar de verloren memo-Palmen door PwC klinkt zo corrupt. Geen idee of dit nou bananenrepubliek level amateur of expert is, maar 't zaakje stinkt :put_litter_in_its_place:

1 like

Ik vind het onbegrijpelijk dat het na alles wat er gebeurd is ook niet eens lukt om die financiële compensatie normaal af te handelen.

En man die cijfers gaan alleen nog maar over de laatste 5 jaar. Er is nog 11 jaar waar we geen data van hebben gezien…

3 likes

Ik moet hier gewoon van huilen, waarom komen mensen hiermee weg. Waarom wordt Rutte niet gestraft, waarom wonen we in een corrupt land. Waarom blijven mensen op hem stemmen.

8 likes

Die schadevergoeding komt nooit goed joh. Alleen al omdat Nederland geen land van schadevergoedingen is en de ruimte voor maatwerk er niet is als je dit ooit wilt oplossen. Eigenlijk zou je met alle tienduizenden gezinnen en 70.000+ kinderen in gesprek moeten over wat het met hen heeft gedaan en met maatwerk vergoedingen moeten vaststellen. Wat mij betreft moet je levenslang tegemoet komen aan de hardst getroffenen. Op verschillende leefdomeinen zoals zorg, welzijn & gezondheid, huisvesting, onderwijs, werk. Zolang men denk dat er een relatief klein geldbedrag is waarmee je dit oplost zit je echt op het verkeerde spoor.

4 likes

Ik volg haar ook op twitter, wat is haar veel onrecht aangedaan

1 like

De baby aanmelden voor een witte basisschool gaat in Utrecht niet meer: ‘Als mijn kind naar Kanaleneiland moet, zou ik niet blij zijn’

Ik vind dit zelf heel interessant artikel, met name omdat de geïnterviewden er wel vooruit komen dat ze zelf niet het probleem willen oplossen maar wel openstaan voor meer diversiteit op school.

Zie hierin wel overlap met andere issues in de samenleving, wel verandering willen zolang je er zelf niet minder van wordt. Maar misschien trek ik dan de lijn te ver door.

Doet me denken aan het NIMBY-effect (not in my backyard) als het over bijvoorbeeld windmolens of allerhande opvanglocaties gaat.

2 likes

De vraag is of je echt open staat voor diversiteit op school als je ook duidelijk vindt dat er zoiets bestaat als teveel diversiteit. Ik herinner me een onderzoek waarbij ouders aangeven dat het kritische punt bij hen op 20/25% van de kids niet-wit ligt. Wat mij betreft sta je dan niet open voor diversiteit, maar tolereer je een beperkte hoeveelheid niet witte kinderen zolang jouw kind de meerderheid is. In hoeverre mag een ander er echt zijn als jij de kaders schept.

Ik blijf erbij (heb het hier al vaker gezegd) dit is een achterhaald idee. Je moet de beweegredenen, motivaties en wil van witte/hoogopgeleide/rijke ouders volledig buiten beschouwing durven laten. Investeren in het onderwijs en de kwaliteit van scholen in wijken waar veel inwoners een laag inkomen en opleidingsniveau hebben. Zorgen voor een aantrekkelijk werkklimaat waardoor goede docenten daar willen werken. Die witte ouder komt vanzelf wel als er iets te winnen valt of niet. Boeit mij nul als alle kinderen kwalitatief goed onderwijs krijgen:p

17 likes

Was eigenlijk wel te verwachten maar hoopte stiekem toch dat ie zou leven zodat ie berecht zou worden. Ook al is het nog niet sluitend dat hij het is.

5 likes

Dit laatste kwam toch ook in Klassen naar voren? Dat die Engelse man vond dat Marjolein Moorman veel te veel gericht was op die kinderen verdelen over de scholen ipv goed onderwijs bieden.

Doet me overigens ook denken aan ‘Nice white parents’ een podcast die over precies dit onderwerp gaat. Witte ouders denken dat ze er goed aan doen om met een clubje ouders hun kinderen naar een school te sturen maar ontwrichten vervolgens de boel. Bedoelen het heus goed maar kijken vooral naar het belang van hun eigen kind.

7 likes

TW: Seksueel geweld

Samenvatting

Omstanders filmen verkrachting in metro in VS zonder in te grijpen - FunX.nl

Dit is zo ongelooflijk bizar. Is dit het bystander effect? Shock? Kat in het nauw? Hoe kan dit met zoveel mensen erbij? Ik word hier gewoon fysiek onpasselijk van.

Ja, beste moment van die hele docureeks en kenmerkend voor nederlands wit :sparkles:gelijke kansen :sparkles: Ideaal om vervolgens niks met zo’n opmerking te doen. Zelfs als je opmerkt dat het daar overduidelijk beter gaat dan hier.

NWP is hier trouwens een goede illustratie van. Veel van dit soort ouders zeggen diversiteit prima, maar IK heb de regie en MIJN kinds leerbehoefte moet voorop staan. Vaak hebben die ouders ook totaal niet door hoe onsympathiek ze ermee overkomen.

2 likes

Oh man wat vreselijk. Ik word er gewoon kotsmisselijk van als ik dit lees. Wat moet die vrouw zich eenzaam hebben gevoeld zeg :cry: